اخذ مجوز آموزشگاه هنری

18 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه هنری

این روزها تقاضا به منظور اخذ مجوز آموزشگاه هنری بسیار زیاد شده است. بدون شک افزایش تقاضا در این خصوص، به دلیل گسترش نگاه هوشمندانه و تیزبینانه به جایگاه هنر در جامعه است. هنر نقشی اساسی در تربیت و تعلیم انسان‌ها بر عهده دارد. خوشبختانه در عصر امروز اهمیت این موضوع به خوبی مورد توجه قرار گرفته است و حالا به دلیل گسترش آموزش‌های هنری، شاهد شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها هستیم. یکی از معروفترین زمینه‌های فعالیت آموزشگاه‌های هنری، مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی و فعالیت در این زمینه است.

شرایط تاسیس آموزشگاه هنری

  1. دارا بودن حداقل 27 سال سن
  2. دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس
  3. دارا بودن گواهی عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه
  4. عدم اشتغال در ارگان‌های دولتی
  5. دارا بودن فضا با متراژ مناسب، مطابق با ضوابط مرجع صدور مجوز
  6. دارا بودن تجهیزات کافی مطابق با نوع فعالیت انتخابی

برای اطلاع از شرایط گرفتن مجوز آموزشگاه هنری باید ابتدا نوع فعالیت و مرجع صدور مجوز مرتبط را به دقت انتخاب نموده، به عنوان مثال مرجع صدور مجوز آموزشگاه هنرهای نمایشی، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد و یا مرجع صدور آموزشگاه هنرهای تجسمی، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و یا وزارت فرهنگ و ارشاد می‌باشد.

اهمیت آموزش‌های هنری

هنر بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان است. به همین دلیل افراد مختلف در سرتاسر جهان مبالغ زیادی را برای به دست آوردن آثار و آموزش‌های هنری می‌پردازند. همین موضوع موجب شده است تا همواره توجه ویژه‌ای به هنر شود و افراد مختلف به منظور به دست آوردن مهارت‌های هنری به دنبال آموزش‌های کاربردی باشند.

بدون شک بهترین زمان برای آموزش دوران کودکی است. در این دوران روح و ذهن انسان همانند خاکی حاصلخیز، دستاوردها و آموزش‌ها را به ثمر می‌رساند. البته ناگفته نماند که پیش‌روی به سوی هنر در هر سنی ممکن است. از آنجایی که روح انسان با هنر عجین شده است، می‌توان در هر سن و سالی به سمت آموزش هنر پیش رفت.

شما می‌توانید با فراهم کردن بستری مناسب برای کودکان خود، شرایط ایده‌الی را برای کسب آموزش در حوزه هنر فراهم کنید. بر طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که در سنین کودکی آموزش‌های هنری دیده‌اند، در آینده افراد توانمندی خواهند شد.

تاثیر آموزش هنری بر کودکان

  • ارتقای خلاقیت در کودک
  • بهبود بخشیدن به وضعیت تحصیلی کودک
  • افزایش مهارت‌های حرکتی در کودک
  • افزایش اعتماد به نفس در کودک
  • فراهم شدن بستری مناسب برای ارتقای مهارت یادگیری دیداری در کودک
  • آسان‌تر شدن تصمیم گیری برای کودک
  • افزایش میزان پشتکار در کودک
  • افزایش میزان تمرکز در کودک
  • آماده شدن برای انجام کارهای گروهی و همکاری

تاسیس آموزشگاه هنری

آشنایی کلی با آموزشگاه هنری

در یک کلام باید بگوییم که نمی‌توان دریای هنر را محدود کرد. این دریا گسترده است و انسان به طور ذاتی تمایل دارد که هر چه بیشتر در این دریای گسترده غوطه‌ور شود. این تنوع و گستردگی دنیای هنر موجب شده است تا آموزشگاه‌های هنری متنوعی به صورت تخصصی به منظور آموزش یکی از شاخه‌های هنری به فعالیت بپردازند.

هنر دنیای گسترده  و متنوعی دارد و شاخه‌های مختلفی را شامل می‌شود. اگر با دنیای هنر آشنایی کلی داشته باشید، حتما نام هنرهای هفتگانه به گوشتان خورده است. هنرهای هفتگانه دربرگیرنده مجموعه‌ای از شاخه‌های هنری هستند که در جهان بیشترین طرفداران را دارند. در واقع تمامی فعالیت‌های هنری وجه اشتراکاتی دارند که می‌توان با توجه به این وجوه مشترک، آن‌ها را دسته‌بندی کرد. البته ناگفته نماند که پیشرفت تکنولوژی هنرهای هفتگانه را دستخوش تغییرات تازه کرده است و این دنیای گسترده را به هنرهای هشتگانه ارتقا داده است. در ادامه نیم نگاهی به هنرهای هشتگانه خواهیم داشت:

آشنایی با انواع شاخه‌های آموزشگاه هنری

  1. هنر موسیقی: این شاخه از هنر در برگیرنده انواع موسیقی از گذشته تا کنون است. شما می‌توانید در این شاخه از هنر با ابتدایی‌ترین آلات موسیقی تا پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین ابزار موسیقی آشنا شوید و شیوه به کارگیری آن‌ها را فرا بگیرید. نوازندگی، آهنگسازی و… بخشی از زیرشاخه های هنر موسیقی به شمار می‌روند.
  2. هنر حرکات نمایشی: اگر به تئاتر و… علاقمند هستید باید در آموزشگاه‌های هنرهای حرکات نمایشی حضور داشته باشید.
  3. هنرهای ترسیمی: هنرهای ترسیمی موارد زیادی را دربر می‌گیرد. طراحی، خطاطی، عکاسی، کلاژ، نقاشی و… در دنیای هنرهای ترسیمی جای دارند.
  4. هنرهای تجسمی: بدون شک یکی از جذاب‌ترین شاخه‌های هنری به دنیای هنرهای تجسمی تعلق دارد. در این دنیا شما بیشترین تعامل را با ذهن و خیال خواهید داشت. معماری و دکوراسیون، مجسمه سازی، طراحی لباس، خیاطی، شیشه گری و… از زیرشاخه‌های هنرهای تجسمی به شمار می‌روند.
  5. هنرهای ادبی: اگر به ادبیات ایران و جهان علاقمند هستید، باید در شاخه هنرهای ادبی حضور پیدا کنید. در این شاخه به خوبی با شعر و ادب آشنا خواهید شد. نویسندگی، فیلمنامه، داستان سرایی و… بخشی از هنرهای ادبی هستند.
  6. هنر سینما: هنر سینما که به عنوان هنر هفتم نیز شناخته می‌شود، دنیای گسترده و خارق‌العاده‌ای دارد که دربرگیرنده هنرهای بازیگری، کارگردانی و… است.
  7. هنر بازی سازی: هنر بازی‌سازی را می‌توان به عنوان هنر هشتم نام برد. در این عرصه از هنر به ایده‌پردازی، طراحی و ساخت بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی پرداخته می‌شود.

شیوه اخذ مجوز آموزشگاه هنری

هر چه بیشتر در دنیای مدرن و ماشینی امروز پیش می‌رویم، احساس نیاز بیشتری به ورود در دنیای هنر حس می‌کنیم. در واقع دنیای هنر حلقه گم شده زندگی مردم در عصر حاضر است که باید به آن توجه شود. همین احساس نیاز موجب شده است تا تقاضا به منظور تاسیس آموزشگاه هنری بیشتر از گذشته شود.

اگر قصد اخذ مجوز آموزشگاه هنری را دارید، باید بدانید که راه پرپیچ‌و‌خمی را پیش رو خواهید داشت. در واقع باید وابسته به حوزه فعالیتی آموزشگاه‌های هنری به مراجع صدور مربوطه مراجعه نمایید و در ادامه بر طبق باید و نبایدهای تعریف شده و منطبق با قوانین موجود در مسیر اخذ مجوز آموزشگاه هنری پیش می‌روید.

اخذ مجوز آموزشگاه هنری همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

گستردگی دنیای هنر موجب شده است تا مراجع صدور مجوز مختلفی به منظور تأسیس و نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌های هنری وجود داشته باشند. در واقع شما باید پس از تعیین حوزه فعالیتی آموزشگاه به مراجع صدور مربوطه مراجعه نمایید و بر طبق قوانین حاکم به منظور ثبت نام، تکمیل اسناد و مدارک اقدام نمایید. از آنجایی که این مسیر طولانی و پرفرازونشیب است، بهتر است تا از همان ابتدای  کار از افراد کاربلد و باتجربه این حوزه کمک بگیرید. زیرا در صورت نداشتن تجربه کافی، تکمیل اسناد و مدارک زمان بیشتری می‌گیرد و در نهایت روند اخذ مجوز آموزشگاه هنری طولانی‌تر خواهد شد.

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با شناخت این نیاز متقاضیان تاسیس آموزشگاه‌های هنری، گروهی متشکل از کارشناسان باتجربه را گردآوری کرده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف آموزشی متقاضیان جامه عمل بپوشاند.

اگر سودای تأسیس آموزشگاه هنری و یا قصد اخذ مجوز آموزشگاه هنری در هر زمینه‌ای را دارید، با شماره تلفن 88906598-021 تماس حاصل کنید و سوالات خود با کارشناسان و مشاورین اندیشه آسیا مطرح نمایید.

18 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه هنری”

  1. زهرا سادات گفت:

    سلام
    اگه بخوایم برای دو حوزه هنرهای ترسیمی و هنرهای تجسمی اموزش بدیم، باید مجوزهای جداگانه ای بگیریم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. کیوان گفت:

    سلام برا گرفتن مجوز اموزشگاه هنری باید حتما مدرک تحصیلی مرتبط داشته باشیم؟

  3. روح اله گفت:

    درود ، شرایط گرفتن مجوز برای اموزش نویسندگی چی هست؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  4. ندا گفت:

    برای اخذ مجوز اموزشگان های هنری باید برای خانم ها و اقایون جدا باشه؟

  5. منصوره مرادی گفت:

    سلام من الان دارم توی اینستاگرام اموزش میدم نقاشی رو باید مجوز بگیرم؟؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای هر نوع فعالیت آموزشی نیاز به اخذ مجوز از مراجع معتبر آموزشی می‌باشد.

  6. آذرنوش خوشخو گفت:

    آیا آموزشگاه طراحی و دوخت لباس آموزشگاه آزاد هنری محسوب میشود؟

  7. افشاریان گفت:

    درود برا مجوز اموزشگاه هنری مدرک لیسانس میخواد؟

  8. پروانه چوجی گفت:

    سلام
    به هنراموزهایی که در اموزشگاه هنری دوره میگدرونند چه مدرکی داده میشه؟

  9. عاطفه گفت:

    من و همسرم فارغ التحصیل رشته های هنری هستیم میخوایم اموزشگاه بزنیم، من برای خانم ها وهمسرم برای اقایان، بعد از گرفتن مجوز میخوایم ساختمان اموزشگاه کنار هم باشه، مشکلی وجود نداره از این بابت؟/

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *