اخذ مجوز آموزشگاه ماساژ

16 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه ماساژ

با اخذ مجوز آموزشگاه ماساژ می‌توان به صورت حرفه‌ای پا به این عرصه جذاب و پردرآمد گذاشت. ماساژ همواره در نزد مردم محبوب بوده است. در زمان‌های قدیم نیز پدر و مادرها پس از پشت سر گذاشتن یک روز طولانی و پر مشغله برای رفع خستگی از اعضای خانواده می‌خواستند تا با ماساژ به رفع خستگی آن‌ها و بازیابی انرژی از دست رفته کمک کنند. در واقع می‌توان گفت علاقه‌مندی به ماساژ از سال‌های بسیار دور در بین مردم وجود داشته است. حالا با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی سعی بر انجام اصولی این امر محبوب است.

از ماساژ درمانی چه می‌دانید؟

در حال حاضر نگاه به ماساژ بسیار جدی‌تر از گذشته شده است. در سال‌های اخیر ماساژ درمانی به مفهومی کاربردی در طب سنتی تبدیل شده است. بسیاری از پزشکان بیماران خود را برای ماساژ درمانی به سمت طب مکمل هدایت می‌کنند.

باید اعتراف کرد که استرس، نگرانی و فشار عصبی بخش‌های جدانشدنی از زندگی در دنیای مدرن است. پرواضح است که در پی این فشارها، مشکلات روحی و جسمی فراوانی به شکل بیماری در بدن انسان‌ها نمایان می‌شود. به همین دلیل باید به دنبال راهکاری کاربردی برای مدیریت این تنش‌ و فشا‌رها بود. ماساژدرمانی همان کلید طلایی است که درهای آرامش، بهبود و درمان را به سوی انسان‌ها باز می‌کند.

البته لازم است بدانید که ماساژ درمانی کار ساده‌ای نیست و اصول و قواعد زیادی دارد. در واقع نمی‌توان برای دریافت این خدمت به هر شخص کارنابلد اطمینان کرد. در ماساژ درمانی در گام اول میزان مشکل و فشار بیمار شناسایی می‌شود و در ادامه خدماتی موزون با مشکل ارائه خواهد شد.

به عنوان مثال گاهی از اوقات ماساژ تنها به مالش پوست محدود می‌شود و در برخی شرایط لازم است تا به بافت همبند، تاندون‌ها و عضلات توجه شود.

مزایای ماساژ

  • یک پیشنهاد ویژه برای درمان افسردگی به شمار می‌رود.
  • برای افرادی که به یکجانشینی دچار هستند، به عنوان ضد درد عمل می‌کند.
  • مثل یک مسکن قوی در بدن عمل می‌کند.
  • موجب کاهش درد زایمان در زنان می‌شود.
  • با افزایش گردش خون در بدن موجب بهبود عملکرد اندام‌ها می‌شود.
  • شفافیت و شادابی پوست را ارتقا می‌بخشد.
  • راهکاری مناسب برای باز کردن عضلات به هم تابیده است.
  • دشمن خواب‌آلودگی و کسالت به حساب می‌آید.
  • به تنفسی سالم و عمیق کمک می‌کند.
  • کیفیت خواب را در افرادی که مدت‌هاست خوابی آرام و لذت‌بخش ندارند، افزایش می‌دهد.
  • تمرکز ذهن را افزایش می‌دهد.
  • سیستم دفاعی بدن را قدرت می‌بخشد.

آشنایی با انواع ماساژ

  • ماساژ کلاسیک یا سوئدی: این روش از قدیمی‌ترین و البته محبوب‌ترین شیوه‌های ماساژ است. با کمک ماساژ سوئدی می‌توان از دردهای مربوط به گرفتگی عضلات و مفاصل نجات پیدا کرد. ضمن اینکه آرامش و انرژی را نیز در فرد افزایش می‌دهد.
  • ماساژ شیاتسو: اگر تصور می‌کنید که انرژی به خوبی در بدنتان در حرکت نیست، این ماساژ بهترین انتخاب است. در این روش با فشار نوک انگشت انسدادهای شکل گرفته در مسیر حرکت انرژی رفع می‌شود.
  • ماساژ بارداری: بسیاری از بیماری‌ها در زمان بارداری خود را نشان می‌دهد و متأسفانه نمی‌توان با دریافت دارو به بهبود سلامت فرد کمک کرد. ماساژ بارداری یک پیشنهاد ویژه برای افرادی است که می‌خواهند دوران بارداری شیرین و راحتی را پشت سر بگذارند. رفع ورم دست و پا، التیام دردها، بهبود وضعیت عضلات، کاهش فشار و… بخشی از مزایای استفاده از این ماساژ است.
  • ماساژ تایلندی: این روش با کمک طب فشاری اجرا می‌شود و سعی بر بهبود عملکرد عضلات و مفاصل است.
  • ماساژ با سنگ داغ: در این روش سنگ‌های داغ شده بر روی نقاط مورد نظر بدن قرار داده می‌شود تا با انتقال گرمای خود به اندام‌ها موجب التیام درد و آرامش شوند.
  • ماساژ ورزشی: این روش برای ورزشکارانی که پیش از مسابقات به دنبال بهبود عملکرد عضلات هستند، کاربرد دارد. البته ورزشکارانی که به مصدومیت دچار شده باشند، می‌توانند با دریافت این ماساژ از دردها و گرفتگی عضلات رها شوند.
  • ماساژ رفلکسولوژی: صاحبان نظر معتقدند که پای انسان ارتباط مستقیمی با سایر اندام‌ها دارد. به همین دلیل می‌توان با ماساژ دقیق و تخصصی کف پا با استفاده از انگشتان سلامت بدن را بهبود بخشید.
  • و…

ضرورت اخذ مجوز آموزشگاه ماساژ

تاسیس آموزشگاه ماساژ

سال‌هاست که ماساژ در کشورهای پیشرفته اهمیت دارد. به طوری که مجموعه‌های کاری شناخته شده‌ای نظیر: گوگل و مایکروسافت ماساژ را به عنوان خدمتی کاربردی به منظور بهبود عملکرد کارکنان خود در نظر گرفته‌اند.

در کشور ما نیز از سال‌های دور به ماساژ توجه می‌شده است. به همین دلیل شغلی به نام دلاک وجود داشته است. در حال حاضر نگاه و توقع به ماساژ بسیار متفاوت از گذشته شده است و خدماتی که دلاک‌های قدیم ارائه می‌دادند، دیگر مورد تایید افراد نیست. حالا برای اینکه بتوان فعالیتی حرفه‌ای و تخصصی در این عرصه داشت، باید آموزش دید و پس از طی کردن دوره‌های ویژه پا به این عرصه پردرآمد گذاشت. متقاضی پس از دریافت خدمات آموزشی، اطلاعات کاربردی در خصوص اصطلاحات، مفاهیم، تکنیک‌ها، بدن و… به دست می‌آورد.

توجه افراد برای مراجعه به مراکزی که دارای گواهینامه ماساژ درمانی هستند، موجب شده است تا در چند سال اخیر بازار اخذ مجوز آموزشگاه ماساژ بسیار داغ شود.

اخذ مجوز آموزشگاه ماساژ با اندیشه آسیا

برای تاسیس آموزشگاه ماساژ و راه‌اندازی مجموعه‌ای کاربردی باید پیش از هر اقدامی مجوزهای لازم را دریافت کرد. دریافت مجوز و پروانه کسب از مرجع صدور از مهم‌ترین اقدامات است. برای اینکه بتوان مجوزهای لازم را دریافت کرد باید بر طبق آیین نامه و قوانین مشخصی پیش رفت. التزام به قوانین کشوری، تامین محل مناسب برای ارائه خدمات، داشتن گواهینامه رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای، دریافت تاییدیه اماکن و… از الزامات در نظر گرفته شده در این حوزه به حساب می‌آیند.

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به عنوان یک حامی مطمئن به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا در مدت زمانی کوتاه فرآیند اخذ مجوز آموزشگاه ماساژ را پشت سر بگذارند. شما می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره تلفن 88906532-021 تماس بگیرید.

16 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه ماساژ”

  1. raha گفت:

    سلام باید از کجا مجوز بگیریم؟

  2. فاطیما گفت:

    سلام شرایط اخذ مجوز آموزشگاه ماساژ چی هستش؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  3. شهناز گفت:

    سلام با مدرک بین المللی ماساژ که ار فنی حرفه ای گرفتم میتونم این مجوزو بگیرم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم اخذ مجوز نیاز به داشتن شرایط عمومی و اختصاصی توسط مؤسس می‌باشد.

  4. sima گفت:

    باید چند سال سن و چه مدارکی داشته باشیم تا بهمون این مجوزو بدن؟

  5. مهرداد گفت:

    سلام
    ملک مورد نطر برای مرکز ماساژ باید چه ویژگی‌هایی باشد؟
    متراژ
    نوع سند
    و…

  6. سپهر گفت:

    درود وقت بخیر
    افرادی که در دوره های اموزشی شرکت میکنند توسط خود فنی حرفه ای ازمون ازشون گرفته میشه؟ مدرکشون هم فنی حرفه ای میده ؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برگزاری آزمون و همچنین اعطای مدرک پایان دوره توسط سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور انجام می‌شود.

  7. زری اقدسی گفت:

    سلام روزتون بخیر باشه، من مدرک تحصیلی ورزشی ندارم ولی بصورت تجربی کار میکنم ایا میتونم این مجوز رو بگیرم ؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم به شرط داشتن شرایط عمومی و اختصاصی لازم اعطای مجوز صورت می‌گیرد.

  8. ز خوشبخت گفت:

    درود بر شما
    برای گرفتن مجوز اموزشگاه ماساژ باید از چه مرجعی اقدام کرد؟ ممنون از محتوای عالی تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *