اخذ مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی

18 دیدگاه
مجوز هنرهای تجسمی

چرا وجود آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی ضروری است؟ اگر به دنیای هنر علاقه‌مند هستید و سودای آموزش و پرورش افکار را دارید، احتمالا تاکنون به فکر دریافت مجوز آموزشگاه هنری افتاده‌اید. هنرهای تجسمی بستر مناسبی را برای بال و پر گرفتن افکار و بروز خلاقیت فراهم می‌کنند. به همین دلیل است که به والدین توصیه می‌شود تا برای فرزندان خود فضای مناسبی را برای رشد و پرورش خلاقیت و همچنین آموزش هنرهای تجسمی فراهم نمایند. نکته مهم اینکه با پرورش هنرهای تجسمی در کودکان، ضمن بال و پر دادن به افکار و خلاقیت‌های آن‌ها فضای مناسبی نیز برای افزایش مهارت‌ها و رشد تحصیلی ایشان فراهم می‌شود.

خوشبختانه در کشور ما هنرهای بومی زیادی وجود دارد که می‌توان به صورت اصولی به معرفی و آموزش هر یک از آن‌ها پرداخت. هنرهای خوشنویسی، نقاشی، مینیاتور و… بخشی از دنیای خوش رنگ و لعاب هنرهای تجسمی در کشور به شمار می‌روند که توجه جوانان و نوجوانان را به خود جلب کرده است.

از آنجایی که کودکان، نسل آینده‌ساز یک جامعه به‌شمار می‌روند، باید با آموزش و پرورش صحیح افکار و غنی نمودن اوقات فراغت آنان در مسیر توسعه  توانمندی‌ها و ایرانی آباد گام برداشت. از همین رو بسیاری از افراد علاقه‌مند و دغدغه‌مند به فکر تاسیس آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی افتاده‌اند. اگر شما هم علاقه‌مند به تأسیس آموزشگاه هنرهای تجسمی هستید با ما همراه شوید تا در ادامه نیم‌نگاهی به مراحل مختلف اخذ مجوز تا تاسیس آموزشگاه هنرهای تجسمی داشته باشیم.

مشاوره اخذ مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی

آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی تاثیر به‌سزایی بر تقویت و افزایش قدرت فکر، مهارت‌ها و اعتماد به نفس افراد دارند. بدون شک می‌توان با پرورش به موقع و صحیح افکار، انسان‌های توانمندی را تربیت کرد.

شرایط تاسیس آموزشگاه هنرهای تجسمی

برای اخذ این مجوز از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور آخرین شرایط اعلام شده به شرح ذیل می‌باشد:

  1. دارا بودن حداقل 25 سال سن
  2. دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  3. دارا بودن گواهی عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه
  4. عدم اشتغال در ارگان‌های دولتی
  5. دارا بودن فضا با متراژ مناسب، مطابق با ضوابط اداره فنی و حرفه‌ای شهر مورد نظر
  6. دارا بودن تجهیزات کافی مطابق با رشته‌های انتخابی

صدور مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی

آموزشگاه‌های هنری دارای شاخه‌های متنوعی از جمله: مجسمه‌سازی، هنرهای نمایشی، نقاشی، موسیقی و… هستند. این آموزشگاه‌ها به‌ منظور گسترش فرهنگ و هنر تحت قوانین و ضوابط ارگان ذیربط راه‌اندازی می‌شوند. کلیه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند به‌ منظور تاسیس آموزشگاه هنری اقدام نمایند. به این منظور به معرفی موسس، مدیر مسئول، تجهیزات، ساختمان آموزشگاه و… نیاز است که باید به‌ منظور معرفی هر یک، روالی جداگانه طی شود.

مرجع صدور مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی

چنانچه قصد تاسیس آموزشگاه هنرهای تجسمی را داشته باشید، باید بر طبق ضوابط و شرایط تاسیس آموزشگاه‌های هنری پیش بروید. اداره فرهنگ و ارشاد استان‌ها و اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان‌ها به‌ عنوان دو مرجع اصلی برای اخذ مجوزهای لازم به‌ منظور تاسیس آموزشگاه هنرهای تجسمی شناخته می‌شوند. باید در ابتدای کار، درخواست در سامانه‌های مربوطه ثبت شود و پس از تأیید آن مطابق قوانین ارگان ذیربط مدارک لازم به مرجع صدور مجوز ارائه شود. از آنجایی که باید برای پیگیری درخواست در هر یک از این ادارات بر طبق قوانین و ضوابط مشخصی پیش رفت و مدارک مختلفی را ارائه داد، در مقالات بعدی به‌ صورت گسترده به شرایط و ضوابط تعیین‌شده از سوی هر ارگان و مرجع صدور مجوز می‌پردازیم.

افرادی که قصد تاسیس آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی را دارند، باید اشخاصی را به عنوان موسس و مدیر مسئول در نظر بگیرند و با ارائه مدارک هویتی و ساختمان آموزشگاه، برای صدور مجوز آموزشگاه اقدام نمایند.

شرایط ساختمان آموزشگاه هنرهای تجسمی

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که باید پیش از تاسیس آموزشگاه هنری به آن توجه شود، انتخاب ساختمان آموزشگاه است. به‌ منظور احترام به حقوق و رفاه هنرجویان، تمامی آموزشگاه‌های هنری باید دارای تجهیزات پایه و تخصصی باشند که تجهیزات تخصصی آموزشگاه با توجه به شیوه تدریس و حوزه فعالیت آموزشگاه و همچنین مرجع صادرکننده مجوز تعیین می‌شود.

شرایط عمومی ساختمان آموزشگاه هنرهای تجسمی

به‌ طور کلی باید در زمان معرفی ساختمان آموزشگاه، به شرایط مختلفی توجه داشت. هر ارگان و مرجع صدور شرایط و قوانین خاص خود را برای تائید ساختمان آموزشگاه دارد. به همین دلیل باید پیش از معرفی ساختمان آموزشگاه به قوانین و ضوابط تعیین‌شده از سوی ارگان و سازمان مرجع دقت شود. برخی از شرایط عمومی ساختمان آموزشگاه هنرهای تجسمی عبارتند از:

  • متراژ (بستگی به مرجع صادرکننده متراژ مورد نیاز متفاوت است)
  • برخورداری از استانداردهای بهداشتی و امنیتی
  • داشتن تهویه مطلوب
  • دربرداشتن تجهیزات عمومی و اختصاصی موردنیاز
  • داشتن شرایط لازم تأیید ملک از سوی اداره نظارت بر اماکن

نحوه صدور مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی

تمامی متقاضیان تاسیس آموزشگاه هنرهای تجسمی باید پس از ثبت اولیه درخواست، فرآیند‌های اخذ مجوز هنرهای تجسمی و تأسیس آموزشگاه را طی نمایند. به‌ منظور طی کردن این فرآیند باید در ابتدا به سامانه مربوطه رجوع شود و تقاضا ثبت شود. از این مرحله به بعد فرآیند متفاوتی در دو ارگان صادر کننده مجوز (اداره کل فنی‌وحرفه‌ای و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد) باید طی گردد، مراحل آزمون و مصاحبه و شرایط لازم برای تایید موسس و همچنین مدیر مسئول و مربی دارای دو سیکل کاملا متفاوت در هر کدام از این مراجع می‌باشند، که در مقالات بعدی به ارائه توضیحات مفصلی در این رابطه خواهیم پرداخت.

تاسیس آموزشگاه هنرهای تجسمی

اخذ مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی همراه با مشاورین اندیشه آسیا

اگر به فکر تأسیس آموزشگاه هنرهای تجسمی هستید و تمایل دارید که تمامی فرآیندها را با سرعت و موفقیت پشت‌سر بگذارید، باید از مشاوران و متخصصین این حوزه کمک بگیرید. مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با دربرداشتن مجموعه‌ای از بهترین متخصصین کشور شما را برای رسیدن به هدفتان راهنمایی خواهند کرد.

متقاضیان اخذ مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی می‌توانند با شرکت در جلسات مشاوره تخصصی اخذ مجوز آموزشگاه، به اطلاعات و راهکارهای کلیدی و کاربردی در این عرصه دست پیدا کنند. البته آغاز حرفه‌ای فعالیت، از دیگر موارد قابل توجه در تاسیس آموزشگاه هنرهای تجسمی است که مجموعه اندیشه آسیا با در نظر گرفتن این اصل مهم نیز خدمات متنوعی را به مشتریان عرضه می‌نماید. افرادی که تمایل دارند تا در عرصه آموزش هنرهای تجسمی خوش بدرخشند، باید به اصول زیادی توجه داشته باشند که در نظر گرفتن فضای مناسب آموزشی، تهیه تجهیزات لازم، استفاده از اساتید مجرب، راهکارهای جذب هنرجویان و… بخشی از این موارد اصولی به‌ شمار می‌رود. کارشناسان مجموعه اندیشه آسیا با در نظر گرفتن تمامی این اصول، علاقمندان را راهنمایی می کنند از دیگر خدمات مهم موسسه مشاورین اندیشه آسیا، می‌توان به ارائه خدمات اختصاصی پس از مرحله اخذ مجوز نیز اشاره کرد. در واقع این مجموعه در زمان مواجهه موسسین آموزشگاه با مسائل و مشکلات مختلف، اعم از: جذب نیروی کار و جذب هنرجو، مشاوره استخدام و قرارداد اساتید و پرسنل، مشاوره تبلیغات ویژه موسسات آموزشی، اخذ گواهینامه ایزو، مشاوره و وکالت در امور دارایی، بیمه و اداره کار، اخذ تسهیلات و وام جهت توسعه آموزشگاه و تهیه طرح توجیهی آموزشگاه همراه موسسین خواهد بود و بهترین راهکار را پیشنهاد خواهد داد.

خلاقیت در پیشبرد پروژه‌ها، مسئولیت‌پذیری، تجربه کافی و مشتری‌مداری به‌ عنوان چهار اصل مهم در مجموعه مشاورین اندیشه آسیا تعریف شده است که تمامی کارشناسان این مجموعه به این موارد پایبند هستند. شما می‌توانید با شماره تلفن 88906532-021 تماس حاصل فرمایید و در خصوص خدمات و نحوه مشاوره‌ این مجموعه اطلاعات جامعی دریافت کنید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول تاسیس و یا اخذ مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی

به سوالات متداول شما در زمینه اخذ مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی پاسخ داده‌ایم:

1- آیا واگذاری مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی امکان‌پذیر است؟

خیر، واگذاری مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی غیرممکن است زیرا ممنوع بوده و سبب لغو شدن پروانه متخلفین می‌شود.

2- آیا خرید مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی امکان‌پذیر است؟

خیر، خرید مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی ممکن نیست، زیرا غیرقانونی می‌باشد و خرید آن تخلف محسوب می‌شود.

3- آیا فروش مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی امکان‌پذیر است؟

خیر، امکان‌پذیر نمی‌باشد. زیرا فروش مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.

4- متقاضی برای گرفتن مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی چه شرایطی باید داشته باشد؟

حداقل مدرک تحصیلی لازم لیسانس و حداقل سن 25 سال تمام می‌باشد.

5- مرجع صدور مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی کدام سازمان یا وزارتخانه می‌باشد؟

مرجع صدور این مجوز دو ارگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور می‌باشد.

6- شرایط ساختمان آموزشگاه هنرهای تجسمی چه باید باشد؟

بستگی به ارگان مرجع صدور مجوز، شرایط ساختمان متفاوت می‌باشد.

7- آیا آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی شامل مالیات می‌شوند؟

آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی معاف از مالیات می‌باشد.

8- آیا به فرایند تاسیس آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی تسهیلات تعلق خواهد گرفت؟

در این زمینه با مرجع صادرکننده مجوز در تماس باشید.

9- در کدام سایت برای اخذ مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی باید ثبت‌نام کرد؟

ثبت‌نام این مجوز از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور انجام می‌شود.

10- قیمت مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی چقدر می‌باشد؟

خرید، فروش و واگذاری مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی ممنوع و غیرمجاز می‌باشد.

18 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی”

  1. بهاره گفت:

    سلام برای مربی و تدریس نقاشی حتما باید لیسانس نقاشی داشت؟
    با لیسانس گرافیک میشه اموزشگاه زد؟

  2. گلرخ گفت:

    سلام
    روز بخیر
    برای اخذ مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی باید موسس و مدیر مسئول دو فرد جدا باشند؟

  3. یاسین گفت:

    سلام
    شرایط اخذ مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی برای سال 1402 به چه صورته؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  4. فرخ گفت:

    درود
    بنده چندین سال است که بصورت حرفه ای تابلوهای نقاشی طراحی میکنم اما مدرک تحصیلیم مهندسی صنایع است، ایا میتوانم این مجوز را دریافت کنم؟

  5. طاهریان گفت:

    دررود
    یه سوال دارم؟
    قصد دارم اموزشگاه هنرهای تجسمی با موضوع مجسمه سازی راه اندازی کنم، ممنون میشم منو راهنمایی کنید که از کجا باید اقدام کنم و چه مدارکی لازمه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  6. نیلو گفت:

    سلام
    من و خواهرم میخوایم با هم اموزشگاه هنر تجسمی – نقاشی بزنیم، برا گرفتن مجوز هر دو میتوانیم با هم یک مجوز را بگیریم یا فقط یک نفرمون کافیه؟

  7. فرانگیس سروی گفت:

    سلام
    برای گرفتن مجوز اموزشگاه هنرهای تجسمی ابتدا باید به کجا مراجعه کرد؟ باشتکر

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  8. کرمانی گفت:

    سلام برای گرفتن مجوز اموزشگاه نقاشی چندتا ازمون باید بدیم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  9. آراسته گفت:

    دانشجوی رشته هنر هستم در حال حاضر میخوام مجوز بگیرم، ایا بهم میدن مجوز با وجود دانشجو بودن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *