اخذ مجوز مدرسه کسب و کار

18 دیدگاه
اخذ مجوز مدرسه کسب و کار

در این مطلب در خصوص اخذ مجوز مدرسه کسب و کار و به طور خاص مجوز آموزشگاه کوچینگ با شما صحبت خواهیم کرد. مجوزی که این روزها متقاضیان زیادی پیدا کرده است. مدارس کسب و کار در واقع موسساتی هستند که اطلاعات مفید و کاربردی زیادی را در زمینه کسب و کار به دانش‌پژوهان ارائه می‌دهند. به زبان دیگر می‌توان مدارس کسب و کار را بخشی از موسسات آموزش عالی دانست که مهارت و دانش علاقه مندان را بهبود می‌بخشند.

در سال‌های اخیر موسسات زیادی با نام مدرسه کسب و کار به فعالیت پرداخته‌اند. افرادی که تمایل به شرکت در این موسسات را دارند، می‌توانند سبک تجارت، تبلیغات، گسترش کسب و کار و… را به صورت بهینه و کاربردی در مدت زمانی کوتاه یاد بگیرند.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که تفاوت مدرسه کسب و کار و موسسه آموزش عالی در چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فعالیت در موسسات آموزش عالی کاملا وابسته به علم و جزئیات هر موضوع است. همین موضوع موجب شده است تا برای پرداختن دقیق به هر شاخه علم، دانشکده‌های مختلفی شکل بگیرد. اما در مدرسه کسب و کار از جزئیات خبری نیست و سعی بر این است تا با گردآوری مطالب کاربردی و خلاصه شده، مهارت و توانمندی دانش‌پژوهان را در بازه زمانی کوتاه‌تری ارتقا بخشید.

این روزها مدارس کسب و کار از رونق بسیار خوبی برخوردار شده‌اند. با وجود این مدارس می‌توان در مدت زمانی کوتاه با راه و رسم تجارت، بازاریابی، تبلیغات و… آشنا شد. 

طرفداران مدرسه کسب و کار چه کسانی هستند؟

عموما دانشجویان و افراد کم سن و سال که قصد دارند به صورت حرفه‌ای به مباحث رشته خود مسلط شوند، در دانشگاه و موسسات عالی حضور پیدا می‌کنند. واضح است که حضور در دانشگاه و پشت سر گذاشتن دوره‌های حجیم آموزشی دانشگاهی زمان زیادی را طلب می‌کند. اما در سال‌های اخیر انتخاب افرادی با سن و سال بالاتر، افرادی که محدودیت زمانی دارند و یا افرادی که به دنبال ارتقای موقعیت شغلی خود هستند، حضور در مدرسه کسب و کار است.

البته ناگفته نماند که صاحبان کسب و کار و افرادی که به دنبال یادگیری استراتژی‌های کاربردی به منظور ارتقای مهارت‌های کاری خود هستند، از دیگر طرفداران شرکت در دوره‌های آموزشی مدرسه کسب و کار به حساب می‌آیند.

مباحث موجود در مدرسه کسب و کار

  • کارآفرینی
  • چیدمان استراتژی کاری
  • مدیریت منابع انسانی
  • یادگیری فنون مذاکره
  • شیوه صحیح تبلیغات
  • آشنایی با متدهای تجارت بین‌المللی
  • و…

ویژگی‌های یک مدرسه کسب و کار موفق

از آنجایی که این روزها موسسات زیادی با نام مدرسه کسب و کار به فعالیت می‌پردازند، باید برای انتخابی درست، حساسیت زیادی به خرج داد و موسسه‌ای را انتخاب کرد که از امکانات و شرایط ایده‌آلی برخوردار باشد. برخی از مهم‌ترین مواردی که باید در زمان انتخاب مدرسه کسب و کار به آن توجه شود، عبارتند از:

  • توجه به مدیریت: پیش از ثبت نام در مدرسه کسب و کار به پیشینه، تحصیلات و تجربه کاری مدیریت توجه کنید. در صورتی که مدیریت از تخصص و دانش کافی برخوردار باشد، به کیفیت دوره‌های آموزشی در مدرسه کسب و کار توجه ویژه‌ای دارد. ضمن اینکه سعی می‌کند با بهره‌گیری از استراتژی‌های کاربردی، مهارت و علم دانش‌پژوهان را به خوبی ارتقا ببخشد.
  • توجه به اساتید: همه ما به خوبی می‌دانیم که در مبحث آموزش، هیچ چیز ارزشمند‌تر و مهم‌تر از کادر آموزش نخواهد بود. به همین دلیل باید در زمان انتخاب مدرسه کسب و کار به نام اساتید دوره‌های آموزشی نیز توجه شود. وجود اساتیدی که از دانش و مهارت کافی برخوردار باشند، ضمن پرآوازه کردن نام مدرسه، دانش‌پژوهانی قدرتمند و موفق به بازار کار معرفی خواهد کرد.
  • توجه به صحبت‌های مشاور برای انتخاب گرایش: مدارس کسب و کار موفق به خوبی می‌دانند که لازمه حضور در دوره‌های آموزشی، آمادگی کافی است. به همین دلیل با استخدام نیروی مشاور ماهر، سعی بر بررسی وضعیت دانش‌پژوهان دارند. مشاوران مدارس کسب و کار ضمن صحبت با دانش‌پژوهان و شناخت علاقمندی‌های آنان، مسیر درست را برای کسب مهارت پیشنهاد خواهند داد.
  • توجه به شرایط دانش‌پژوهان: در بسیاری از مواقع طرفداران حضور در مدرسه کسب و کار، افراد شاغلی هستند که رویای بهبود کارشان را در سر می‌پرورانند. این دسته از افراد زمان آزاد زیادی در اختیار ندارند. به این ترتیب سیستم آموزشی باید منعطف باشد و سعی کند تا آموزش‌ها را با در نظر گرفتن شرایط دانش پژوهان ارائه دهد. ارائه منابع درسی ارزشمند، منعطف بودن سیستم پرداخت شهریه و… بخشی از ویژگی‌های یک مدرسه کسب و کار موفق است.
  • آموزش باکیفیت: در نهایت هدف از حضور در مدرسه کسب و کار به دست آوردن دانش و مهارتی است که کمتر کسی در اختیار داشته باشد. به همین دلیل اساتید این مدارس باید منابع درسی معتبر و به روزی را به دانش‌پژوهان ارائه دهند و سعی کنند تا با برگزاری ورکشاپ‌های گوناگون، برگزاری دوره‌های کارگاهی و… به دنبال راهی برای برانگیختن خلاقیت در دانش‌پژوهان باشند.

در صورتی که آموزش در مدارس کسب و کار از کیفیت کافی برخوردار باشد، دانش‌پژوهان با قدرت و توانمندی بالاتری به بازار کار وارد می‌شوند. توجه به اساتید، مدیریت مجموعه، کیفیت دوره‌های آموزشی و… از مهم‌ترین مواردی است که باید پیش از ثبت نام به آن توجه شود. 

تاسیس مدرسه کسب و کار

شیوه اخذ مجوز مدرسه کسب و کار

لازم است بدانید که مجوزی با نام مجوز مدرسه کسب و کار در ایران وجود ندارد. در واقع افرادی که قصد راه‌اندازی مدرسه کسب و کار را داشته باشند، باید مجوز آموزشگاه دریافت کنند. در واقع می‌توان با اخذ مجوز آموزشگاه‌هایی که قابلیت تدریس بازاریابی، تجارت، کسب و کار، تبلیغات، کوچینگ و… را داشته باشند به منظور تاسیس مدرسه کسب و کار اقدام کرد. اما سوال مهم اینجاست که از کدام ارگان و با چه شرایطی می‌توان مجوز آموزشگاهی رسمی در این زمینه اخذ نمود و آیا پس از اخذ مجوز فعالیت امکان صدور مدرک معتبر پایان دوره برای دانش‌پژوهان وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال و سوالات مهم دیگر با ما تماس بگیرید.

اخذ مجوز مدرسه کسب و کار همراه با مشاورین اندیشه آسیا

مدرسه کسب و کار شاخه‌های متعددی دارد و چون امکان فعالیت بدون اخذ مجوزهای لازم وجود ندارد، باید پیش از تاسیس روال قانونی پشت سر گذاشته شود. اخذ مجوز آموزشگاه‌های فعال در بخش‌هایی مانند بازاریابی، تجارت و… از گام‌های اولیه تاسیس مدرسه کسب و کار است.

از آنجایی که شناخت این آموزشگاه‌ها و طی کردن فرآیند اخذ مجوز دشواری‌های خاص خود را دارد، بهتر است تا از افراد کاربلد این حوزه کمک گرفته شود. مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با در برداشتن کارشناسانی ماهر به شما کمک می‌کنند تا فرآیند اخذ مجوز مدرسه کسب و کار را به آسانی پشت سر بگذارید.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 88906532-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول تاسیس و یا اخذ مجوز مدرسه کسب و کار

به سوالات متداول شما در زمینه اخذ مجوز مدرسه کسب و کار پاسخ داده‌ایم:

1- آیا واگذاری مجوز مدرسه کسب و کار امکان‌پذیر است؟

خیر، واگذاری مجوز مدرسه کسب و کار امکان‌پذیر نمی‌باشد، زیرا غیرقانونی و غیرمجاز است.

2- آیا خرید مجوز مدرسه کسب و کار امکان‌پذیر است؟

خیر، خرید مجوز مدرسه کسب و کار امکان‌پذیر نیست، زیرا غیرقانونی می‌باشد و تخلف محسوب می‌شود.

3- آیا فروش مجوز مدرسه کسب و کار امکان‌پذیر است؟

خیر، فروش مجوز مدرسه کسب و کار غیرقانونی و ممنوع می‌باشد و امکان‌پذیر نیست.

4- جهت گرفتن مجوز مدرسه کسب و کار چه شرایطی لازم می‌باشد؟

برای دریافت مشاوره در این مورد با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

5- سایت ثبت درخواست مجوز تاسیس مدرسه کسب و کار چیست؟

درخواست این مجوز از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور می‌باشد.

6- از طریق چه سازمانی برای گرفتن مجوز مدرسه کسب و کار باید اقدام کرد؟

برای مشاوره در این مورد با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس بگیرید.

7- اخذ مجوز مدرسه کسب و کار چقدر زمان و هزینه می‌برد؟

جهت مشاوره تخصصی در این خصوص با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

8- آیا امکان اخذ وام‌های بانکی جهت راه‌اندازی مدرسه کسب و کار وجود دارد؟

جهت مشاوره تخصصی در این مورد با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس بگیرید.

9- مجوز تاسیس مدرسه کسب و کار چند سال اعتبار دارد؟

این مجوز در صدور اولیه دارای 5 سال اعتبار می‌باشد.

10- قیمت مجوز مدرسه کسب و کار چقدر می‌باشد؟

خرید، فروش و واگذاری مجوز تاسیس مدرسه کسب و کار ممنوع و غیرقانونی می‌باشد.

18 پاسخ به “اخذ مجوز مدرسه کسب و کار”

  1. آقای رهنما گفت:

    درود
    وقت بخیر
    شرایط مدیریت مدرسه کسب و کار شبیه به مابقی مدارس میباشد؟

  2. وحید گفت:

    درود
    اگر بخواهیم برای مدرسه کسب و کار در چندین شاخه مجوز بگیریم، ایا ممکن است یا باید برای هر شاخه جداگانه مجوز گرفت؟اگر مجوزهای متفاوتی بخواهد میتوان در یک ساختمان به اموزش همه شاخه ها پرداخت؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  3. فرزاد گفت:

    سلام تفاوت اخذ مجوز برای شخص حقیقی و حقوقی چه میباشد؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم در اخذ مجوز برای شخص حقیقی موسس یک نفر فرد حقیقی می‌باشد و در اخذ مجوز برای شخص حقوقی موسس یک شرکت یا موسسه می‌باشد.

  4. رضا رصایی گفت:

    سلام حداقل سن و مدرک تحصیلی برای اخذ مدرسه کسب و کار جیه؟؟

  5. ف.طاهریان گفت:

    باید از چه سازمان یا مرجعی برای گرفتن مجوز اقدام کنیم؟ شرایط اساتید برای تدریس در مدرسه کسب و کار چه باید باشه بلحاظ سنی و مدرک تحصیلی؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  6. کشاورز گفت:

    سلام ایا این مجوز شامل اموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی هم میشود؟ چقدر طول میکشه تا مجوز بگیریم؟

  7. نوید گفت:

    سلام مراحل گرفتن مجوز برای اموزشگاه کوچینگ چیه و از چه ارگانی باید اقدام کنم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  8. عالمیان گفت:

    درود وقت بخیر
    بنده مدرک کارشناسی زبان دارم اما چندین سال است که در زمینه اموزش راه اندازی و مدیریت کسب و کار به صورت انلاین فعالیت دارم، پیج اموزشی در اینستاگرام و سایت هم دارم، ایا میتوانم این مجوز را دریافت کنم ؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم مجوز آموزشی صرفا برای فعالیت آنلاین وجود ندارد و می‌بایست مجوز فعالیت آموزشگاه به صورت حضوری اخذ گردد.

  9. مهندس نعمتی گفت:

    درود
    سال نو مبارک
    اگر بخواهیم آموزشگاهی در حوزه بازاریابی، راه اندازی کسب و کار و تبلیغات راه اندازی کنیم، باید مجوز مدرسه کسب و کار را دریافت کنیم؟ باید به کجا مراجعه کرد و چه مدارکی موردنیازه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *