اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری

18 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری

در راستای افزایش تقاضا به منظور اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری تصمیم داریم تا در این مطلب در مورد باید و نبایدها و مسیری که باید در این راه پیموده شود، با شما صحبت کنیم.

در دنیای امروز که همه ما آلوده زندگی مدرن ماشینی شده‌ایم، باید هر از گاهی به دنبال راهی برای بازسازی روح خسته خود باشیم. بدون شک سفر و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری نقاط مختلف جهان به ما کمک می‌کند تا ضمن ارتقای روح خود، خستگی‌های ناشی از کار روزانه را از خود دور کنیم.

در سال‌های نه چندان دور صنعت گردشگری چندان مورد توجه قرار نداشت. اما باید اعتراف کرد که این روزها سفر و استراحت از لازمه‌های اصلی بقا در دنیای شلوغ و پردغدغه امروز است. همین موضوع موجب شده است تا در چند سال اخیر صنعت گردشگری رشد فوق العاده‌ای داشته باشد. در حال حاضر گردشگری به سومین صنعت درآمدزا در دنیا تبدیل شده است.

استقبال بی نظیر افراد از صنعت گردشگری موجب شده است تا موسسات مختلفی به منظور پاسخگویی به نیاز بازار، فعالیت خود را آغاز کنند. البته ناگفته نماند که در این بازار پرمخاطب تمامی مجموعه‌های گردشگری موفق نخواهند بود. در واقع شانس برد از آن مجموعه‌هایی است که با عرضه صحیح آموزش و آگاهی در مسیر تربیت صحیح نیروی انسانی خود گام بردارند.

خوشبختانه این روزها آژانس‌های گردشگری به خوبی بر اهمیت تربیت نیروی انسانی ماهر پی برده‌اند. بنابراین سعی دارند تا با حرکت در مسیری مطمئن آینده روشن را از آن خود کنند. نیاز آژانس‌های گردشگری به آموزش نیروی کار، موجب شده است تا آموزشگاه‌های گردشگری زیادی به منظور پاسخگویی به این نیاز تاسیس شود. به همین دلیل در چند سال اخیر تقاضا برای اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری بسیار زیاد شده است.

استقبال مردم جهان از سفرهای تفریحی داخلی و خارجی موجب شده است تا صنعت گردشگری به یکی از پردرآمدترین صنایع جهان تبدیل شود. در پی رشد این صنعت مجموعه‌های آموزشی متعددی به منظور ارتقای کیفیت فعالیت مجموعه‌های گردشگری به راه افتاده است.

تاسیس آموزشگاه گردشگری

آموزش‌ها در آموزشگاه گردشگری چگونه است؟

به طور کلی باید بگوییم که دوره‌های آموزشی در آموزشگاه‌های گردشگری بسیار متنوع است و موسسات آموزشی می‌توانند وابسته به نیاز مشتریان خود دوره‌های مختلفی را برگزار نمایند. از پرمخاطب‌ترین دوره‌های آموزشی در آموزشگاه گردشگری می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دوره آموزشی عمومی گردشگری: یکی از مهم‌ترین دوره‌های آموزشی در آموزشگاه‌های گردشگری، دوره آموزشی عمومی است. متقاضیان در این دوره با الفبای صنعت گردشگری و باید و نبایدهای اولیه آن آشنا می‌شوند. به عنوان مثال رفتار‌های اصولی و بین المللی را فرا می‌گیرند و به خوبی با آداب و رسوم شهرهای داخلی و کشورهای خارجی آشنا می‌شوند. در ادامه باید یاد بگیرند که چطور در برابر فرهنگ و ادیان مختلف رفتار کنند. آشنایی با قوانین صنعت گردشگری، ارتقای مهارت سخنوری، افزایش مهارت‌های فناوری اطلاعات، آشنایی با کمک‌های اولیه و ضروری در سفر از دیگر دستاوردهای این دوره اموزشی به شمار می‌رود.
  • دوره آموزشی طبیعت گردی: متقاضیان در دوره آموزشی طبیعت گردی، دانش خود را در خصوص طبیعت ارتقا می‌بخشند. هدف از برگزاری این دوره افزایش مهارت متقاضیان در طبیعت گردی است. به طوری که به خوبی با اصول گردشگری در طبیعت آشنا شوند و مهارت خود را در خصوص حیات وحش، زمین شناسی، بررسی آب و هوا، غار‌ها و… ارتقا ببخشند. افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند، با روحیات بومیان هر منطقه آشنا می‌شوند و نحوه صحیح عکاسی و فیلمبرداری در طبیعت و ورزش‌های لازم در طبیعت گردی را فرا می‌گیرند.
  • دوره آموزشی گردشگری محلی: متقاضیان در دوره‌های آموزش گردشگری محلی به خوبی با جزئیات و ویژگی‌های مختلف نقاط گردشگری محلی آشنا می‌شوند. بدون شک هر نقطه گردشگری محلی دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی منحصر به فرد است. در دوره‌های آموزشی محلی متقاضیان به خوبی با این جاذبه‌های محلی و بومی‌ آشنا می‌شوند. ضمن اینکه الگوهای رفتاری مناسب داخلی و بین المللی را فرا می‌گیرند.
  • دوره آموزشی گردشگری فرهنگی: همیشه آشنایی با فرهنگ نقاط مختلف جهان از پرطرفدارترین وجوه گردشگری به حساب می‌آمده است. همین موضوع موجب شده است تا دوره‌های آموزشی گردشگری فرهنگی با استقبال بسیار خوبی همراه شود. متقاضیان آموزشی در این دوره با سازهای محلی هر منطقه، رابطه فرهنگ و مذهب در هر منطقه، ادبیات محلی، زبان گویش، بازی‌های محلی، آداب و سنن، غذاهای بومی و… آشنا می‌شوند.
  • دوره آموزشی فن بیان و ارتقای مهارت‌های ارتباطی در نیروی کار: بدون شک برای اینکه مجموعه‌های گردشگری در مسیری هموار و مطمئن پیش بروند، باید نیروهایی ماهر و با اعتماد به نفس داشته باشند. این دوره به این مجموعه‌ها کمک می‌کند تا خجالت را از روحیات نیروی کار خود حذف کنند و به آن‌ها یاد دهند که چطور بدون ترس و با صدایی رسا سخنرانی کنند. اصلاح الگوهای رفتاری، افزایش مهارت‌های ارتباطی، روانشناسی و… از دیگر دستاوردهای این دوره آموزشی به شمار می‌رود.

برای اینکه یک مجموعه گردشگری فعالیت موفقی داشته باشد، باید نیروی کار انسانی خود را به بهترین شکل ممکن تربیت کند. آموزشگاه‌های گردشگری منابع ارزشمندی هستند که چگونگی فعالیت نیروی انسانی در صنعت گردشگری را آموزش می‌دهند.

جزئیات در دوره‌های آموزشی آموزشگاه گردشگری

همان طور که پیشتر اشاره شد، هر یک از این دوره‌های آموزشی شرایط و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. به همین دلیل قیمت، مدت زمان، سرفصل‌ها و مرجع صدور مدرک در هر کدام از این دوره‌ها متفاوت خواهد بود.

اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری چگونه است؟

افزایش تقاضا به منظور کسب مهارت‌های کافی در حوزه گردشگری، افراد حقیقی و حقوقی زیادی را بر آن داشته است که به منظور اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری اقدام کنند. البته ناگفته نماند که فرایندهای لازم به منظور اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری برای افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است و برای ثبت هر یک از این درخواست‌ها به مدارک ویژه‌ای نیاز است.

تمامی متقاضیان اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری باید درخواست خود را به به سازمان فنی و حرفه ای به عنوان یکی از مراجع صدور پروانه آموزشگاه گردشگری ارجاع دهند. در صورتی که درخواست با شرایط، اسناد و مدارک کافی و درخور همراه باشد، درخواست ثبت می‌شود و فرآیند اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری با موفقیت به پایان می‌رسد. در غیر این صورت باید ضمن تکمیل نقص مدارک، درخواست مجددا به مرجع صدور ارائه شود.

اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری با اندیشه آسیا

اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری با اندیشه آسیا

از آنجایی که باید در زمان اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری به باید و نبایدهای قانونی و شرایط و ضوابط توجه شود، بهتر است تا در این راه از متخصصین و کاربلدان کمک گرفته شود. به این ترتیب می‌توان با استفاده از تجربیات افراد متخصص، فرآیند اخذ مجوز را در کوتاه‌ترین زمان طی کرد.

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با در برداشتن نیروی متخصص و ماهر به علاقمندان تاسیس آموزشگاه گردشگری کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان به ایده‌ال‌ترین نتایج دست پیدا کنند. اگر شما هم قصد اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری را دارید، حتما با شماره تلفن 88906532-021 تماس حاصل کنید و از مشاوره‌های کارشناسان این مجموعه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول تاسیس و یا اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری

به سوالات متداول شما در زمینه اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری پاسخ داده‌ایم:

1- آیا واگذاری مجوز آموزشگاه گردشگری امکان‌پذیر است؟

خیر، واگذاری مجوز آموزشگاه گردشگری ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.

2- آیا خرید مجوز آموزشگاه گردشگری امکان‌پذیر است؟

خیر، خرید مجوز آموزشگاه گردشگری غیرمجاز بوده و سبب لغو شدن پروانه متخلفین می‌شود.

3- آیا فروش مجوز آموزشگاه گردشگری امکان‌پذیر است؟

خیر، فروش مجوز آموزشگاه گردشگری تخلف محسوب می‌شود.

4- شرایط و مدارک لازم برای صدور مجوز آموزشگاه گردشگری چیست؟

شرایط عمومی لازم حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و حداقل 25 سال تمام می‌باشد.

5- مراجع صدور مجوز آموزشگاه گردشگری شامل چه مواردی می‌شود؟

مرجع صدور این مجوز سازمان فنی و حرفه ای کشور می‌باشد.

6- فرایند صدور مجوز آموزشگاه گردشگری چه مدت طول می‌کشد؟

بستگی به استان محل سکونت فرد متفاوت می‌باشد.

7- مدت اعتبار مجوز آموزشگاه گردشگری چند سال می‌باشد؟

اعتبار پروانه صادر شده اولیه 5 ساله می‌باشد.

8- مراحل اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری شامل چه هزینه‌ها و تسهیلاتی می‌شود؟

برای دریافت مشاوره در خصوص هزینه‌ها و تسهیلات برای اخذ این مجوز، با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

9- اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری به کدام حالت حقیقی یا حقوقی امکان‌پذیر است؟

به هر دو حالت حقیقی یا حقوقی امکان‌پذیر می‌باشد.

10- قیمت مجوز آموزشگاه گردشگری چقدر می‌باشد؟

خرید، فروش و واگذاری مجوز تاسیس آموزشگاه گردشگری ممنوع می‌باشد.

18 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه گردشگری”

  1. بابایی گفت:

    سلام برای گرفتن مجوز اموزشگاه گردشگری باید به چه سازمانی مراجعه کرد؟

  2. سروش گفت:

    سلام روز بخیر
    چه مدرک تحصیلی برا گرفتن مجوز آموزشگاه گردشگری لازمه و سابقه کاری هم میخواد؟

  3. اقای بهرام گفت:

    سلام روز بخیر
    چقدر زمان میبره گرفتن مجوز اموزشگاه گردشگری؟

  4. محمدرضا گفت:

    برای اخذ این مجوز باید گواهی سلامت هم داشته باشیم؟

  5. ارش گفت:

    با سلام به شما
    ایا مدرک زبان هم لازمه برای مجوز آموزشگاه گردشگری؟

  6. معصوم زاده گفت:

    شرایط سنی برای اخذ مجوز آموزشگاه گردشکری چند سال است ؟ ایا به یک نفر مجوز میدهند یا باید تعداد بیشتر از یک نفر باشد؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم در حال حاضر حداقل سن 25 سال تمام می‌باشد، و برای صدور مجوز آموزشگاه گردشگری به صورت حقیقی یک نفر کفایت می‌کند.

  7. شایان بهمنی گفت:

    سلام
    چه مدارکی میخواد گرفتن مجوز آموزشگاه گردشگری؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  8. مهراور گفت:

    به افرادی که در آموزشگاه گردشگری دوره میگذرانند مدرک هم داده میشه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم به افرادی که در آموزشگاه گردشگری موفق به گذراندن دوره‌های آموزشی می‌شوند، گواهی مهارت بین‌المللی سازمان فنی‌وحرفه‌ای داده می‌شود.

  9. قربانی گفت:

    درود
    شخصی که میخواد مجوز بگیره و آموزشگاه گردشگری راه اندازی کنه اگه زبان بلد باشه ولی مدرک زبان نداشته باشه بهش مجوز میدن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *