اخذ مجوز مهد کودک (مجوز کودکستان)

اخذ مجوز مهدکودک (مجوز کودکستان)

مهد کودک یا کودکستان به عنوان اولین محیط آموزشی و اجتماعی کودکان، در رشد و پرورش آنان نقش مهمی دارد. اگر قصد دارید کودکستان یا مهد کودکی راه‌اندازی کنید، دریافت مجوز مهد کودک یا مجوز کودکستان از مراجع ذکر شده در ادامه، اولین قدم ضروری است. پرتکرارترین سوال هر فرد جهت اخذ این مجوز این است که برای گرفتن مجوز مهد کودک به کجا مراجعه کنم؟ برای پاسخ کامل به این سوال با ما همراه باشید.

آموزش و پرورش کودکان در مملکت ما از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل نظارت دقیقی بر فرآیند اخذ مجوز مهد کودک حکم فرما است، زیرا در جامعه ما باید آموزش‌ها منطبق با فرهنگ، اعتقادات و سیاست‌های تربیتی ایرانی-اسلامی باشد که این حساسیت‌های موجود، تاسیس مهد کودک را کمی دشوار کرده است.

در این مقاله، به مراحل دریافت مجوز، مدارک موردنیاز و شرایط تاسیس مهدکودک بر اساس جدیدترین شیوه‌نامه منتشر شده از سوی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک می‌پردازیم. در ضمن برای اطلاع دقیق از شرایط اخذ مجوز مهد کودک 1403 می‌توانید به مقاله‌ای که کارشناسان اندیشه آسیا در این زمینه تدوین نموده‌اند، مراجعه کنید.

مراحل و شرایط اخذ مجوز مهد کودک

اولین قدم برای دریافت و صدور مجوز مهد کودک (مجوز کودکستان)، ثبت درخواست به صورت غیرحضوری در درگاه ملی مجوزها، با توجه به شرایط و قوانین ذکر شده می‌باشد. در ادامه برای دریافت راحت‌تر این مجوز به بررسی یک‌سری مراحل می‌پردازیم.

تمامی کودکستان‌ها به دو دوره اول (بدو تولد تا پایان 3 سالگی) و دوره دوم (4 سالگی تا پایان 6 سالگی) تقسیم‌بندی می‌شوند، پس لازم است قبل از هر اقدامی برای درخواست مجوز مورد نظر، شرایط سنی کودکان را در نظر بگیرید.

شرایط و مدارک موسس جهت اخذ مجوز مهدکودک

فرد متقاضی باید دارای شرایطی عمومی و اختصاصی جهت گرفتن مجوز مهدکودک باشد که عبارتند از:

  1. عدم اعتیاد و سوءپیشینه کیفری
  2. داشتن حداقل 24 سال سن
  3. تاهل متقاضی
  4. داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای متقاضیان آقا
  5. ارائه تاییدیه لازم جهت برخورداری از سلامت جسمی و روانی متقاضی از سوی کمیسیون پزشکی وزارت آموزش و پرورش
  6. ارائه گواهی قبولی در دوره‌های تخصصی
  7. حداقل مدرک تحصیلی برای تاسیس مهد کودک کارشناسی می‌باشد
  8. داشتن اساسنامه ثبتی با زمینه فعالیت مرتبط نزد مرجع رسمی ثبت شرکت‌ها برای متقاضیان حقوقی

شرایط اخذ مجوز مهدکودک از آموزش و پرورش

پیش از هر اقدامی جهت اخذ مجوز مهد کودک، فراهم‌سازی شرایطی از قبیل مکان، نیروی انسانی و… از شرایط ضروری و مهم است.

انتخاب مکانی مناسب جهت تاسیس مهد کودک از مهم‌ترین مراحل راه‌اندازی مهد کودک محسوب می‌شود. مکان مورد نظر جهت تاسیس کودکستان باید تمامی شرایط تاسیس مهدکودک را از نظر مساحت، نورگیری، بهداشت و… طبق شرایط اعلام شده، دارا باشد. لازم به ذکر است که برخی امکانات مکانی از نظر مساحت، در هر استان و منطقه قابل تغییر است، پس لازم است پیش از تهیه مکان و دریافت مجوز فعالیت کودکستان غیردولتی، شرایط مورد نظر را از ارگان‌های آموزش و پرورش یا سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منطقه خود جویا شوید.

استخدام نیروهای انسانی لازم جهت فعالیت‌های خدماتی، مدیریت، معاون، مربی و… در کودکستان همگی بستگی به تعداد و سنین کودکان دارد.

توجه: ممکن است تمامی شرایط و مدارک ذکر شده جهت اخذ مجوز مهد کودک از آموزش و پرورش دچار تغییر شود، جهت اطلاع از آخرین تغییرات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تکمیل فرم و ارائه مدارک جهت ثبت درخواست در سایت ثبت‌نام مجوز مهد کودک

پس از ثبت درخواست مجوز فعالیت در درگاه ملی مجوزها و احراز هویت اولیه، پنلی جهت بررسی ادامه فرآیند برای گرفتن مجوز مهد کودک در سایت smttk.gov.ir ایجاد می‌شود.

پس از داشتن تمامی شرایط و مدارک ذکر شده در بالا، لازم است فرم‌های متقاضی مجوز فعالیت کودکستان غیردولتی را به طور کامل تکمیل کنید و درخواست خود را جهت ادامه این فرآیند ثبت کنید. این فرم شامل اطلاعات مختلفی در مورد متقاضی، مهد کودک و برنامه‌های آموزشی و تربیتی آن است.

نحوه گرفتن مجوز مهد کودک از آموزش و پرورش

پس از تکمیل فرم‌ها و مدارک ذکرشده در بالا، لازم است تمامی مدارک خود را به آموزش و پرورش ارائه کنید. همچنین علاوه بر مدارک ذکر شده، مدارک دیگری جهت تکمیل این مرحله ضروری است.

بازدید و بررسی کارشناسان جهت صدور مجوز مهدکودک

پس از صدور موافقت اصولی مهد کودک یا کودکستان و پس از معرفی مکان برای دریافت مجوز مهد کودک از آموزش و پرورش، کارشناسان اداره مذکور از مکان مهد کودک بازدید می‌کنند. این بازدید جهت ایمنی مکان برای تاسیس مهد کودک و سایر شرایط توسط ارگان‌های مربوطه انجام می‌شود. جهت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مکانی مهدکودک می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

در طول بازدید، کارشناسان تمامی موارد را جهت داشتن مکانی امن و مناسب برای کودکان، به دقت بررسی می‌کنند و در صورت تأیید، گزارشی را تهیه می‌کنند.

اخذ مجوز مهد کودک (مجوز کودکستان)

راهنمای صفر تا صد تاسیس مهد کودک

قبل از اقدام برای دریافت مجوز، از قوانین و مقررات مربوط به مهد کودک به طور کامل اطلاع پیدا کنید و مدارک مورد نیاز را به طور کامل جمع‌آوری کنید. در طی مسیر باید با صبر و حوصله مراحل دریافت مجوز را دنبال کنید. سایر نکات به شرح زیر است:

  1. اطلاع از قوانین و مقررات: قبل از هر اقدامی، از قوانین و مقررات مربوط به تاسیس مهد کودک در منطقه خود به طور کامل اطلاع پیدا کنید. این قوانین می‌توانند شامل مواردی مانند شرایط متقاضی، شرایط مکان کودکستان، برنامه‌های آموزشی و تربیتی و تجهیزات مورد نیاز باشند. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اندیشه آسیا مشورت کنید.
  2. جمع‌آوری مدارک مورد نیاز: لیست کاملی از مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز را تهیه کنید. این مدارک می‌توانند شامل مواردی مانند فرم درخواست مجوز، مدارک هویتی متقاضی، مدرک تحصیلی، گواهی عدم سوءپیشینه، گواهی عدم اعتیاد، سند مالکیت یا اجاره‌نامه مکان مهد کودک باشند.
  3. انتخاب محل مناسب: مکانی را برای مهد کودک انتخاب کنید که از نظر مساحت، نورگیری، تهویه، بهداشت و ایمنی مناسب باشد. قبل از انتخاب مکان، از شرایط مربوط به مکان مهد کودک در محله و منطقه خود اطلاع پیدا کنید.
  4. برنامه‌های آموزشی و تربیتی: برنامه‌های آموزشی و تربیتی مناسب با سنین کودکان در نظر بگیرید. این برنامه‌ها باید با توجه به سن و نیازهای کودکان طراحی شده باشند. می‌توانید از منابع مختلف مانند کتاب‌ها، وب‌سایت‌ها و کارشناسان اندیشه آسیا برای طراحی برنامه‌های آموزشی و تربیتی کمک بگیرید.
  5. تجهیز مهد کودک: مهد کودک را به تجهیزات مناسب مانند اسباب‌بازی، کتاب، میز و صندلی و وسایل بهداشتی تجهیز کنید. قبل از خرید تجهیزات، از استاندارد بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

نحوه اخذ مجوز مهد کودک (مجوز کودکستان غیردولتی)

نحوه اخذ مجوز مهد کودک (مجوز کودکستان غیردولتی)

نحوه اخذ مجوز مهد کودک (مجوز کودکستان) به صورت زیر می‌باشد:

  1. ابتدا به آدرس اینترنتی mojavez.ir مراجعه کنید.
  2. پس از وارد شدن به این سایت، در قسمت جستجو عبارت تاسیس کودکستان غیردولتی را وارد کنید.
  3. پس کلیک بر روی این قسمت، شما موظف هستید نوع شخصیت خود (حقیقی یا حقوقی) را تعیین کنید.
  4. پس از ورود به صفحه موردنظر، در انتهای صفحه بر روی درخواست صدور مجوز کلیک کنید.
  5. پس از انتخاب نوع شخصیت (حقیقی یا حقوقی) وارد یک صفحه جدید جهت احراز هویت می‌شوید.
  6. پس از این مرحله وارد حساب کاربری خود می‌شوید، سپس طبق تصویر باید دارا بودن شرایط را تایید و موارد خواسته شده را وارد کنید. (برای ورود اطلاعاتی از قبیل کد رهگیری پرونده مالیاتی، راهنما و نحوه دریافت آن را مطالعه کنید.) درخواست اولیه شما ثبت می‌شود.
  7. پس از طی مراحل بالا و ثبت کد پستی محل کسب و کار، هزینه‌ای جهت احراز هویت توسط ماموران پست ظرف 48 ساعت آینده را واریز نموده و منتظر بمانید. پس از تایید مکان شما، پنل تخصصی کاربری شما باز می‌شود و باید اطلاعات شخصی را تکمیل و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنید.

اخذ مجوز مهد کودک (مجوز کودکستان) با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

در این مقاله در خصوص مراحل، شرایط و مدارک لازم برای گرفتن مجوز کودکستان صحبت کرده و راهنمایی هایی لازم را ذکر کردیم. افرادی که تمایل به اخذ مجوز مهد کودک دارند، می‌توانند تمامی سوالات خود را با کارشناسان باتجربه مجموعه مشاورین اندیشه آسیا مطرح نمایند. کارشناسان این مجموعه بلد راه هستند و می‌توانند در تمامی مسیر همراه متقاضیان تاسیس باشند، به گونه‌ای که متقاضیان می‌توانند از مرحله ارائه درخواست تا مرحله جذب مربیان، ارائه تبلیغات و جذب مهارت‌آموز بر روی توانمندی کارشناسان این مجموعه تکیه کنند. افرادی که تمایل‌ به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حوزه کاری مجموعه مشاورین اندیشه آسیا دارند، می‌توانند با شماره تلفن 88906532-021 تماس حاصل نمایند.

سوالات متداول تاسیس و یا اخذ مجوز مهد کودک

به سوالات متداول شما در زمینه اخذ مجوز مهد کودک پاسخ داده‌ایم:

1- آیا واگذاری مجوز مهد کودک امکان‌پذیر است؟

خیر، واگذاری مجوز مهد کودک غیرمجاز بوده و سبب لغو شدن پروانه متخلفین می‌شود.

2- آیا خرید مجوز مهد کودک امکان‌پذیر است؟

خیر، خرید مجوز مهد کودک تخلف محسوب می‌شود.

3- آیا فروش مجوز مهد کودک امکان‌پذیر است؟

خیر، فروش مجوز مهد کودک ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.

4- سایت ثبت نام مجوز مهد کودک چیست و از چه آدرسی در دسترس است؟

برای دریافت مشاوره در این مورد با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس بگیرید.

5- حداقل مدت سابقه کار جهت اخذ مجوز مهد کودک چند سال می‌باشد؟

جهت دریافت مشاوره تخصصی در این مورد با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس بگیرید.

6- ساختمان مهد کودک می بایست چه شرایطی داشته باشد؟

برای دریافت مشاوره در خصوص ساختمان مهد کودک با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس بگیرید.

7- نحوه دریافت وام برای تاسیس مهد کودک چگونه می‌باشد؟

در حال حاضر وام خاصی برای تاسیس مهدکودک پرداخت نمی‌شود.

8- اعتبار پروانه موقت مهد کودک چند ساله می‌باشد؟

جهت مشاوره تخصصی در خصوص اعتبار پروانه موقت مهد کودک با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

9- کدام ارگان مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک را بررسی می‌کند؟

مرجع مقتضی جهت تاسیس مجوز مهدکودک در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش (سازمان ملی تعلیم و تربیت) می‌باشد.

10- قیمت مجوز تاسیس مهد کودک چقدر می‌باشد؟

خرید، فروش و واگذاری مجوز تاسیس مهد کودک ممنوع و غیرقانونی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *