اخذ مجوز مهد کودک 1403

38 دیدگاه
اخذ مجوز مهد کودک

این روزها تقاضا برای اخذ مجوز مهد کودک بسیار بیشتر از گذشته شده است، به نظر شما علت چیست؟ اگر بگوییم که کودکان مهم‌ترین دارایی‌های یک جامعه به شمار می‌روند اصلا بیراه نگفته‌ایم. در واقع باید باور کنیم که آینده یک مملک در دستان کودکان امروز است، پس باید به دنبال راهکاری اساسی برای پرورش نیروهای کار آینده باشیم. جوامع پیشرفته به خوبی بر اهمیت رشد و تربیت کودکان واقف هستند و سعی دارند تا با برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب، نیروی کار آینده مملکت خود را به بهترین شکل ممکن پرورش دهند.

کودکان مهم‌ترین دارایی‌های هر مملکتی هستند، به همین دلیل می‌توان با آموزش و پرورش صحیح آن‌ها آینده‌ای روشن را برای این مرز و بوم رقم زد.

اخذ مجوز کودکستان 1403

حتما تاکنون تصویر کودکانی را که دست در دست والدین به مهد کودک می‌روند دیده‌اید، این صحنه یکی از اتفاق‌های رایج در کلان شهرهای کشور به حساب می‌آید. در واقع اشتغال مادر و پدر عامل اصلی ثبت‌نام کودکان در مهد به شمار می‌رود، به همین دلیل در شهرهای بزرگی مثل پایتخت و سایر کلان شهرها کودکان پیش از سن مدرسه برای آموزش مناسب و مراقبت‌های کافی به مهد فرستاده می‌شوند.

جالب است بدانید که بر طبق تحقیقات کودکانی که پیش از مدرسه به مهد کودک می‌روند، در سنین بزرگسالی افراد مستقل و موفق‌تری هستند. بسیاری از افراد معتقدند که فرستادن کودکان به مهد کودک ظلم بزرگی در حق آن‌ها خواهد بود، همین نگرش موجب شده است تا ثبتنام کودکان در مهد کودک در شهرهای کوچک با استقبال کمتری مواجه باشد، لازم است بدانید که چنین نگرشی کاملا اشتباه است. در واقع حضور کودکان در مهد کودک بستر مناسب و ایده‌آلی را برای پرورش روح، تخیلات، ابتکارات، مهارت‌ها و… فراهم می‌کند.

کودکان زیر هفت سال در دین مبین اسلام از جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند، جالب است بدانید که به تازگی دانشمندان جوامع پیشرفته در پی تحقیقات گسترده بر اهمیت این موضوع پی برده‌اند، البته می‌دانیم که والدین به عنوان مسئول اصلی تربیت، مراقبت و محافظت از کودکان شناخته می‌شوند، اما باید اعتراف کرد که مهارت‌های والدین برای حفاظت و آموزش کودکان بسیار اندک است، در واقع با استفاده از تخصص و مهارت مربیان کاربلد و دلسوز می‌توان بیشترین تاثیر را بر روح و روان کودکان گذاشت، تاثیراتی که در سال‌های بزرگسالی با آن‌ها همراه خواهد شد.

اهمیت آموزش در کودکان 3 تا 7 سال

باید این را بدانید که طلایی‌ترین روزهای زندگی انسان در سنین 3 تا 7 سالگی رقم می‌خورد، در واقع در این بازه سنی وجود کودکان همانند خاکی حاصلخیز است که می‌توان با کاشت بذر مهارت و آموزش در وجودشان، آینده‌ای روشن را برای این مرز و بوم رقم زد.

بر طبق تحقیقات به دست آمده، کودکانی که در سنین 3 تا 7 سالگی به خوبی آموزش دیده باشند از توانمندی‌های بیشتری در سنین بزرگسالی برخوردار می‌شوند، در نتیجه می‌توان با پرورش صحیح کودکان به رشد جامعه و محقق کردن اهداف متعالی در سال‌های نه چندان دور کمک کرد.

هدف اصلی در تمامی مهد کودک‌ها، تربیت انسان‌های دارای عزت نفس و ماهر است، مربیان با آموزش کودکان در حوزه‌های مختلف، علاقمندی و توانمندی آن‌ها را به درستی شناسایی می‌کنند.

نحوه اخذ مجوز مهد کودک

حوزه‌های فعالیتی پرطرفدار برای اخذ مجوز مهد کودک 1403

شاید تصور کنید که حوزه فعالیتی تمامی مهد کودک‌ها یکسان است، در صورتی که این‌چنین نیست و مهد کودک‌های مختلفی با حیطه‌های کاری متنوع به منظور رشد و تربیت کودکان فعالیت دارند، در ادامه پرطرفدارترین مهدهای فعال در کشور را معرفی خواهیم کرد:

مهد 2 زبانه: این مهدکودک در بین متقاضیان، بسیار پرطرفدار می‌باشد ولی سوال اینجاست که آیا مجوزی به نام مهدکودک 2 زبانه صادر می‌شود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مهد تمام وقت: مهد کودکی است که از ساعات اولیه روز به مدت 8 ساعت فعالیت دارد.

مهد نیمه وقت: مهدکودکی است که روزانه به مدت 4 ساعت در نوبت صبح یا بعدازظهر فعالیت می‌نماید.

مهد پاره وقت: مهدکودکی است که روزانه کمتر از 4 ساعت در تمام ایام هفته یا صرفا در روزهای خاص فعالیت دارد.

مهد تخصصی: مهد کودکی است که ضمن انجام فعالیت‌های مهد کودک منطبق با نیازهای کودکان و توانمندی‌های ایشان در یک یا چند رشته فرهنگی هنری ورزشی و… به طور تخصصی با حضور مربیان واجد مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته مربوط فعالیت دارد.

مهد شبانه روزی: مهدکودکی است که به صورت 24 ساعته فعالیت دارد.

مهد شبانه: مهدکودکی است که به صورت شبانه از ساعت 17 تا 7 صبح روز بعد فعالیت دارد.

مهد غیرانتفاعی: مهدکودکی است که توسط افراد خیر و موسسات خیریه به منظور ارائه خدمات ذیربط به صورت رایگان به کودکان اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر تاسیس می‌شود.

روستا مهد: روستا مهد فضای مناسبی برای آموزش و پرورش کودکان روستایی است، این نوع مهدکودک در روستاهای کشور دایر می‌شود تا مراقبت‌ها و  آموزش‌های مناسب را به کودکان 3 تا 6 سال ارائه دهد.

مهد قرآنی: در مهدهای قرآنی، هدف اصلی ارتقای دانش و مهارت‌های دینی و قرآنی کودکان است، از همین رو آموزه‌های مختلفی در این حوزه به آن‌ها عرضه می‌شود.

مهد مساجد: در مهد مساجد کودکان به خوبی با فرهنگ ارتباط با مسجد آشنا می‌شوند زیرا به منظور آموزش آن‌ها از فضای فیزیکی مسجد و امکانات موجود در آن استفاده می‌شود، کودکان در مهد مساجد به خوبی با خدمات فرهنگی و آموزشی مساجد آشنا می‌شوند و راهکارهای کمک‌رسانی به هم‌نوعان خود را فرا می‌گیرند.

اهداف کلی در مهد کودک‌ها با حوزه‌های کاری مختلف

اگر چه مهدکودک‌ها حوزه‌های کاری مختلفی دارند و با نام‌های متنوعی شناخته می‌شوند، اما هدف اصلی در تمامی آن‌ها یکسان است. در واقع هدف اصلی در تمامی مهد کودک‌ها پرورش انسان‌های ارزشمندی است که به خوبی با ارزش‌های اخلاقی و انسانی آشنا هستند و با درایت کافی در خصوص ارتقای مهارت‌های خود گام برمی‌دارند.

به این ترتیب تمامی مهد کودک‌ها دارای اهداف مشترکی هستند. این اهداف عبارتند از:

  • ارتقای مهارت‌های اجتماعی در کودکان و مدیریت صحیح هوش هیجانی در آن‌ها
  • نگهداری از کودکان با هدف رشد و تعالی آن‌ها
  • شناسایی علاقمندی و مهارت‌های قوی کودکان و اعلام آن‌ها به والدین برای جهت دادن به آموزش‌ها و فعالیت‌های آتی کودک
  • آشنا کردن کودک با فرهنگ ایرانی-اسلامی
  • ارتقای اعتماد به نفس در کودکان
  • آشنا کردن کودک با محیط زیست و ایجاد حس احترام به طبیعت در کودک

با توجه با توضیحات بالا از اهمیت وجود مهد کودک مطلع شدیم و حال به پاسخ سوال‌هایی از قبیل برای گرفتن مجوز مهد کودک به کجا مراجعه کنیم، مراحل اخذ مجوز مهدکودک چیست؟ و یا شرایط اخذ مجوز مهد کودک چیست؟ می‌پردازیم.

گرفتن مجوز برای مهد کودک

اطلاع از شرایط تاسیس مهد کودک 1403 با کمک مشاورین اندیشه آسیا

در سال‌های اخیر تغییرات زیادی در خصوص دریافت این مجوز به وجود آمده است. در سال‌های گذشته سازمان بهزیستی کشور به عنوان مرجع صدور اخذ این مجوز معرفی شده بود. اما حالا که اهمیت مهد کودک‌ها به عنوان بستری مناسب برای رشد، تربیت و تعالی منابع انسانی کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، حساسیت برای آن بیشتر شده است.

در راستای بیانات مقام معظم رهبری به دلیل جایگاه والای مهدکودک‌ها در کشور، وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی مهد کودک معرفی شده است. بر طبق فرمایش رهبری وظیفه صدور مجوز مهد کودک از عهده سازمان بهزیستی کشور برداشته شد، به این ترتیب به سازمان ویژه‌ای نیاز است که به طور دقیق و جدی به عملکرد مهد کودک‌ها نظارت داشته باشد. پس از بررسی‌های فراوان سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که از زیر مجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش است به عنوان مرجع صدور مجوز مهد کودک انتخاب شد.

در واقع تا زمانی که این سازمان تاسیس شود، مهد کودک‌هایی که پیشتر مجوز مهد کودک را دریافت کرده‌اند، بر طبق استانداردهای پیشین به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

با توجه به متوقف شدن فرآیند صدور مجوز مهد کودک و همچنین پیچیده‌تر شدن شرایط اخذ مجوز مهد کودک، متقاضیان تاسیس دچار سردرگمی شده‌اند، به همین دلیل بهتر است تا برای کسب آگاهی‌های کافی از افراد کاربلد این حوزه کمک گرفته شود مخصوصا با توجه به مجوز مهدکودک 1403 که تغییراتی نسبت به مجوز مهدکودک 1402 داشته است.

شما می‌توانید برای آشنایی با باید و نبایدهای شرایط تاسیس مهدکودک در سال جدید با شماره تلفن 88906598-021 تماس حاصل کنید و از کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا کمک بگیرید.

سوالات متداول تاسیس و یا اخذ مجوز مهد کودک 1403

به سوالات متداول شما در این زمینه پاسخ داده‌ایم:

1- آیا خرید مجوز مهد کودک در سال 1403 امکان‌پذیر است؟

بر اساس قانون متقاضیان تاسیس کودکستان باید از طریق سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نسبت به ارائه درخواست و اخذ مجوز مهدکودک اقدام نمایند.

2- در سال جدید، کدام ارگان مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک را بررسی می‌کند؟

طبق قانون جدید مرجع صدور این مجوز، سازمان آموزش و پرورش (سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک) می‌باشد.

3- آیا واگذاری مجوز مهد کودک در سال 1403 امکان‌پذیر است؟

واگذاری این مجوز، ممنوع و غیرقانونی می‌باشد.

4- آیا فروش مجوز مهد کودک در سال 1403 امکان‌پذیر است؟

مطابق آخرین بخشنامه هرگونه فروش و واگذاری این مجوز ممنوع می‌باشد.

38 پاسخ به “اخذ مجوز مهد کودک 1403”

  1. خانم فتحی گفت:

    سلام خسته نباشید
    با مدرک لیسانس فیزیک میشه مهدکودک تاسیس کرد؟ یا فقط رشته های خاصی میتونن؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم در شرایط جدید برای تأسیس مجوز مهدکودک اولویت با رشته‌های انسانی و یا رشته‌های مرتبط با تعلیم و تربیت کودک است، برای مشاوره بیشتر با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. کرمی گفت:

    برای راه اندازی مهد کودک وام هم تعلق میگیره؟؟

  3. صفرپور گفت:

    سلام برای گرفتن مجوز مهدکودک چه مدارکی میخوایم؟

  4. طاهره گفت:

    برای اخذ مجوز مهدکودک موافقت نامه اصولی لازمه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم پاسخ مثبت است، در ابتدا موافقت اصولی صادر می‌شود و پس از آن در صورت تأیید ملک و داشتن شرایط لازم پروانه تأسیس نهایی صادر می‌شود.

  5. خانم بروجردی گفت:

    سلام، با تشکر از سایت خوبتون
    برای ثبت مجوز و تاسیس مهدکودک حدودا چقدر هزینه میبره؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم این سؤال کلی است، برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  6. معصومه گفت:

    سلام ببخشید یه سوال دارم
    برای تاسیس مهدکودک باید به بهزیستی مراجعه کرد یا آموزش پرورش یا هردو؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم مجوز تأسیس مهدکودک فقط از آموزش و پرورش و مطابق با شرایط جدید وضع شده از طرف این وزارتخانه صادر می‌گردد.

  7. حمیده گفت:

    سلام
    میتونم برای مکانی که بدون حیاط هست مجوز مهدکودک بگیرم ؟؟؟
    25 سالمه و لیسانس روانشناسی دارم، شرایط سن و مدرک رو دارم درسته؟؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم از نظر سن و مدرک تحصیلی شرایط لازم را دارا می‌باشید، ولی غیر از این دو گزینه شرایط عمومی دیگری نیز لازم است دارا باشید، برای مشاوره با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  8. الهام رضاییان گفت:

    سلام وقت بخیر
    قصد دارم مجوز مهدکودک بگیرم، اول رفتم بهزیستی، گفتند باید بری آموزش پرورش بعد رفتم آموزش پرورش گفتند باید بری توی سایت اموزش پرورش ثبت نام کنی وقتی رفتم هیچ گزینه ای که مهدکودک داشته باشه پیدا نکردم گیج شدم لطفا راهنمایی بفرمایید.

  9. غزاله زرگری گفت:

    درود وقت بخیر
    موسس و مسئول فنی میتواند یه نفر باشد؟

  10. آمنه دهقانی گفت:

    درود بر شما
    ایا فردی 35 ساله با لیسانس پرستاری به همراه سابقه کار، شرایط اخذ مجوز مهدکودک را دارد؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم از نظر شرایط عمومی دو شرط لازم را دارا می‌باشید ولی نیاز است شرایط عمومی دیگری را نیز دارا باشید، برای مشاوره با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  11. نرجس گفت:

    سلام، ایا به فرد مجرد جواز مهد کودک داده میشه؟

  12. افشاری گفت:

    سلام خسته نباشید
    لیسانس مهندسی کامپیوتر دارم و دوره های مهدکودک در دانشگاه علمی کاربردی را گذرانده ام. ایا میتوانم با این مدارک برای راه اندازی مهدکودک اقدام کنم؟

  13. الهی گفت:

    سلام به شما
    وقتتون بخیر باشه
    من دو سال پیش موافقت اصولی مهدکودک را گرفتم ولی شرایطی پیش اومد که نتونستم مهدکودک بزنم. ایا قابل تمدید هستش؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم جهت اطلاع از اینکه موافقت اصولی شما ابطال شده است یا خیر، با واحد مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تماس بگیرید.

  14. مهتاب گفت:

    باسلام
    من مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی دارم. لطفا راهنمایی کنید چگونه میتوانم مهدکودک تاسیس کنم ؟؟
    با تشکر

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  15. امین پاشایی گفت:

    سلام خسته نباشید مجوزی که آموزش و پرورش صادر می‌کنه برا تاسیس مهد کودک کی هست و آیا امتحان چیزی میخواد براش

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای اطلاع از زمان صدور مجوز مهد کودک با آموزش و پرورش محل سکونت خود در تماس باشید.

  16. خانم رهنورد گفت:

    سلام وقت بخیر شرایط ساختمان و محیط مهدکودک باید چگونه باشد؟

  17. خانم بینا گفت:

    وقت بخیر
    لیسانس علوم تربیتی دارم. 2 سال هم سابقه کار دارم و 24 سالمه. شرایط تاسیس مهد رو دارم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم از بین شرایط لازم برای تأسیس مهدکودک دو شرط لازم را دارا می‎‌باشید، برای گرفتن مشاوره بیشتر با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  18. مونا مجیدی گفت:

    سلام
    بنده لیسانس حسابداری دارم و ترم اخر دانشجوی فوق لیسانس روانشناسی تربیتی هستم، آیا شرایط گرفتن مجوز مهدکودک را دارم با توجه به اینکه لیسانسم حسابداری بوده؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم نیاز به توضیحات کافی دارد، جهت مشاوره بیشتر با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  19. رجبی گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    برای گرفتن مجوز تاسیس قبلش امتحان دادم و قبول شدم
    و از قبل قبولی برای مجوز درخواست دادم ولی گفتن بعد از قبولی باید درخواست مجوز تاسیس داد و هنوز نام کاربری و کلمه عبور دریافت نکردم
    چقدر زمان میبره که پیامش بیاد.
    آیا باز باید درخواست بدم؟؟
    داخل سایت هم میزنه در انتظار تکمیل مدارک توسط متقاضی

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *