اخذ مجوز آموزشگاه مکانیک

10 دیدگاه
اخذ-مجوز-آموزشگاه-مکانیک

همواره مکانیک یکی از رشته‌های پرمخاطب در ایران بوده است. نیازمندی به پرورش نیروی ماهر در این حوزه موجب شده است تا شاهد تقاضای بالایی برای اخذ مجوز آموزشگاه مکانیک باشیم. افرادی که در این عرصه تحصیل کرده باشند، از شرایط کاری و تحصیلی ایده‌آلی در داخل و خارج کشور برخوردار می‌شوند.

انقلاب صنعتی اروپا عامل اصلی رونق پیدا کردن رشته مکانیک به حساب می‌آید. رفته رفته و پس از این دوره نیاز به مهارت و توانایی‌های افراد متخصص در این حوزه در کل دنیا افزایش یافت. همین موضوع موجب ورود متقاضیان بیشتری به دنیای مکانیک شد.

رشته مکانیک بخش‌های متنوعی را در برگرفته است که علاقمندان می‌توانند وابسته به سلیقه خود و همچنین نیازمندی جامعه عرصه تحصیلی خود را انتخاب کنند.

بازار کار رشته مکانیک

در دنیایی که روز به روز تمایل به زندگی مدرن و ماشینی افزایش پیدا می‌کند، نیازمندی به نیروی متخصص در عرصه مکانیک نیز بیشتر احساس می‌شود. مهندسین مکانیک با بهره‌گیری از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های موجود سعی بر آسان‌تر کردن زندگی بشر دارند. به همین دلیل می‌توان این اطمینان را ایجاد کرد که محصلین و شاغلین این عرصه آینده کاری مطمئن و رو به رشدی را تجربه خواهند کرد.

به عبارت دیگر می‌توان گفت دنیایی که همواره میل به صنعتی‌تر شدن دارد، شانس موفقیت مهندسین و متخصصین عرصه مکانیک را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

بدون تعارف باید گفت که تمامی تکنولوژی‌ها و خدماتی که این روزها به دست بشر می‌رسد، در برهه‌ای از میان دستان و مهارت‌های مهندسین مکانیک عبور کرده است و به مرحله ارائه رسیده است.

عرصه‌های پردرآمد برای مهندسین مکانیک

متخصصین این عرصه در صنایع مختلفی فعالیت دارند که در ادامه به پرطرفدارترین‌های آن اشاره داریم:

  • هوا فضا
  • خودروسازی
  • کامپیوتر
  • بیوتکنولوژی
  • الکترونیک
  • طراحی و تولید ابزارها و ماشین‌آلات مکانیکی
  • و…

جزئیات رشته مهندسی مکانیک

در یک نگاه کلی می‌توان رشته مکانیک را انتخابی ایده‌آل و البته پردرآمد برای علاقمندان دانست. در ادامه سایر جزئیات این رشته را که می‌تواند بر انتخاب علاقمندان تاثیرگذار باشد، در قالب نمودار نمایش می‌دهیم:

جزئیات-رشته-مهندسی-مکانیک

رشته مکانیک بازار کار قابل قبولی دارد و از بستر خوبی برای ادامه تحصیل در داخل و خارج کشور برخوردار است، همین ویژگی‌ها موجب محبوبیت این رشته در دنیا شده است.

همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌کنید، آرامش روانی، امنیت خاطر و همچنین امکان ادامه تحصیل در این رشته در داخل و خارج کشور امتیاز بالایی را کسب کرده است. از همین رو افرادی که سودای ارتقای دانش و مهارت خود را در سر دارند، می‌توانند تا مرتبه‌های بالایی در این رشته پیش روند.

عوامل تاثیرگذار بر درآمد مهندسین مکانیک

  • میزان دانش و تخصص مهندس: بدون شک مهارت مهندس از عوامل تاثیرگذار بر درآمدش است.از آنجایی که تعداد مهندسین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، شانس موفقیت از آن کارشناسان ماهری است که از تخصص خوبی برخوردار هستند.
  • سازمان یا ارگان استخدام کننده: در کشور ما مهندسین مکانیکی که در عرصه‌های پزشکی همچون وزارت بهداشت فعالیت دارند، از درآمد بالاتری نسبت به ارگان‌های مشابه برخوردار هستند.
  • رده تحصیلی: بی‌شک همواره سطح تحصیلات یکی از المان‌های موثر در تعیین حقوق نیروهای کار در کشور ما بوده است. از همین رو افرادی که در مقطع دکترا تحصیل کرده‌اند، درآمدهای بالاتری به نسبت فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و کارشناسی دارند.
  • شرایط کار (میزان سختی یا آسانی کار): درآمد مهندسینی که در فضاهای صنعتی فعالیت دارند، به نسبت متخصصینی که در مجموعه‌های شرکتی یا اداری فعالیت دارند، بیشتر است.

خبر خوش برای علاقمندان به رشته مکانیک

متاسفانه در کشور ما به دلیل عدم شناسایی به موقع علاقمندی‌ها و استعدادها بسیاری از افراد سالیان سال به مشاغلی که به آن علاقه‌ای ندارند، مشغول می‌شوند. خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد شکسته شدن این ساختار اشتباه هستیم و سعی بر این است تا استعدادها، توانمندی‌ها و علایق افراد در همان سنین کودکی شناسایی شود.

متاسفانه در این میان افرادی که پیشتر وارد بازار کار شده‌اند، به دلیل دور بودن از حیطه مورد علاقه خود مابقی عمر را به مشاغلی که به آن علاقه‌ای ندارند، می‌پردازند. خبر خوش برای این دسته از افراد این است که می‌توان با شرکت در آموزشگاه‌های مرتبط خیلی زود وارد عرصه مورد علاقه خود شوند.

از آنجایی که مکانیک یکی از رشته‌های پرمتقاضی و البته پردرآمد به حساب می‌آید، شاهد افزایش تقاضای اخذ مجوز آموزشگاه مکانیک هستیم. به این ترتیب علاقمندان می‌توانند با شرکت در آموزشگاه‌های باکیفیت مهارت و تخصص خود را در عرصه مورد علاقه خود افزایش دهند.

همانطور که پیشتر در نمودار مشاهده کردیم، امکان قبولی در دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه مکانیک چندان ساده نیست. علاقمندان می‌توانند با حضور در آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای در گام اول دانش و تخصص خود را ارتقا ببخشند و پس از دریافت مدرک معتبر یا به بازار کار وارد شوند و یا برای ارتقای مدرک تحصیلی خود اقدام نمایند.

عوامل-تاثیرگذار-بر-درآمد-مهندسین-مکانیک

افرادی که قصد ورود به دنیای مکانیک را دارند، می‌توانند با حضور در دوره‌های آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای مکانیک به دانش و مهارت قابل قبولی در این عرصه دست پیدا کنند.

نحوه تاسیس آموزشگاه مکانیک همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

در چند سال اخیر توجه به آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای بیش از گذشته شده است. این آموزشگاه‌ها تاثیر به‌سزایی در اشاعه فرهنگ کار کردن، ارتقای دانش و مهارت افراد در جامعه، ارتقای بهره‌وری در فضای کار، اشتغال مولد و… داشته‌اند.

افرادی که تمایل به تاسیس آموزشگاه مکانیک دارند، باید بر طبق سیاست‌های تعیین شده از سوی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور پیش روند. توصیه می‌شود تا از افراد متخصص در حوزه اخذ مجوز کمک گرفته شود.

کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با داشتن تجربه کافی به علاقمندان کمک می‌کنند تا در بازه زمانی کوتاهی فرآیندهای اخذ مجوز تا تاسیس آموزشگاه را طی نمایند.

علاقمندان به اخذ مجوز آموزشگاه مکانیک می‌توانند به منظور آشنایی بیشتر با روند کار و دریافت مشاوره با شماره تلفن 88906532-021 تماس حاصل نمایند.

10 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه مکانیک”

  1. پارسا گفت:

    سلام مدرک تحصیلی باید مکانیک باشد برای این مجوز؟

  2. مجتبی گفت:

    با کارشناسی ارشد سخت افزار کامپیوتر میتوان این اموزشگاه را راه اندازی کرد؟؟؟؟

  3. محسن رودکی گفت:

    درود
    در خصوص شرایط سنی میخواستم بدونم و اینکه مدرک تحصیلی اگر از دانشگاه های معتبر نباشه ایا باز هم قابل اخذ هست این مجوز؟

  4. ابی گفت:

    چند نفر میتونن این مجوز رو بگیرن؟

  5. شفقی گفت:

    باید از سازمان فنی حرفه ای استان بگیریم این مجوز رو؟ ازمون هم میگیرن؟ چقدر طول میکشه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم مرجع صدور مجوز آموزشگاه مکانیک، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد. برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *