اخذ مجوز آموزشگاه برق

10 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه برق

اغلب افرادی که قصد اخذ مجوز آموزشگاه برق را دارند، پیش از هر اقدامی در خصوص متقاضیان و بازار کار این رشته تحقیق می‌کنند. زیرا هدف اصلی از تاسیس آموزشگاه‌های این چنینی تربیت نیروی کار متخصص و حرفه‌ای است که بتوان با کمک آن‌ها چرخه صنعت و اقتصاد کشور را با سرعت و توانمندی بیشتری به حرکت در آورد.

از همین رو تصمیم داریم تا در ادامه این مطلب در خصوص بازار کار این رشته، نیازمندی‌ها و همچنین شرایط در نظر گرفته شده برای تاسیس آموزشگاه برق با شما صحبت کنیم.

تاسیس-آموزشگاه-برق

مهندسی برق یکی از رشته‌های پرمخاطب در کشور ماست. سوال اینجاست که آیا این رشته از بازار کار خوبی برخوردار است؟

بازار کار رشته برق

از آنجایی که سال به سال نیازمندی‌ها و بازار کار دستخوش تغییرات گسترده می‌شود، باید پیش از انتخاب هر رشته‌ای برای تحصیل در خصوص بازار کار آینده آن به خوبی تحقیق کرد. زیرا بی‌گدار به آب زدن منجر به از دست رفتن هزینه، وقت، انرژی و اینده خواهد شد و در نهایت موجب از دست رفتن انگیزه کار در میان دانشجویان می‌شود.

مهندسی برق جز آن رشته‌هایی است که همواره طرفداران بسیار زیادی داشته است. حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا این رشته واقعا از بازار کار مناسبی برخوردار است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مهندسی برق دنیای بسیار گسترده‌ای دارد. شما می‌توانید ردپای مهندسین برق را در پروژه‌های کوچکی همچون ساخت وسایل خانگی گرفته تا برق‌کشی ساختمان‌های عظیم‌الجثه مشاهده کنید. به این ترتیب می‌توان در نگاه اول به این نتیجه رسید که اگر علاقمندان به این رشته از مهارت کافی برخوردار باشند، بستر مناسبی برای رشد و درخشش خواهند داشت.

پرطرفدارترین رشته‌های برق در ایران

  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی برق قدرت
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی پردازش سیگنال

در میان این رشته‌ها مهندسی برق قدرت از بازار کار بسیار خوبی در داخل کشور برخوردار است. از آنجایی که دانش و تخصص مهندسین برق قدرت برای تامین نیازمندی‌های بخش‌های مختلفی مثل: فناوری، هوافضا، ارتباطات و… نیاز است، می‌توان آینده کاری خوبی را برای دانشجویان برق قدرت پیش‌بینی کرد. در واقع این رشته برای کشور رو به توسعه‌ای مثل ایران از پتانسیل‌های بسیار بالایی برخوردار است.

زیر و بم رشته برق

بر طبق بررسی‌های انجام شده، رشته برق از شرایط خوبی برای تحصیل و کار برخوردار است. امکان ادامه تحصیل، بورسیه شدن، ورود زودهنگام به بازار کار و… از جمله مهمترین ویژگی‌های تحصیل در این رشته است. در ادامه تمامی عوامل تاثیرگذار بر انتخاب مهندسی برق برای ادامه تحصیل را در قالب نمودار به نمایش می‌گذاریم:

زیر و بم رشته برقچگونه وارد بازار کار رشته برق شویم؟

یکی از اصلی‌ترین راه‌های ورود به بازار کار رشته برق، وارد شدن به دانشگاه‌های معتبر کشور و تحصیل در شاخه مورد نظر این رشته خواهد بود. البته افرادی که در سنین مناسب ورود به دانشگاه قرار ندارند، می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی آموزشگاه‌های معتبر به خواسته خود جامه عمل بپوشانند.

نوجوانان و میانسالان بیشترین متقاضیان حضور در دوره‌های آموزشی آموزشگاه‌ها هستند. این دسته از افراد که از شرایط ایده‌الی برای حضور در دانشگاه برخوردار نیستند، می‌توانند با حضور در دوره‌های آموزشگاهی تخصص و مهارت خود را در رشته برق افزایش دهند. در ادامه می‌توانند برای ارتقای مدرک تحصیلی خود وارد دانشگاه‌های معتبر کشور شوند.

در واقع آموزشگاه‌های معتبر به کمک مراکز آموزشی دولتی و دانشگاه‌ها آمده‌اند تا افرادی که به تازگی علاقمندی خود را در رشته برق شناسایی کرده‌اند، همراهی نمایند. افرادی که برای افزایش مهارت و تخصص خود وارد این  آموزشگاه‌ها شده‌اند، می‌توانند پس از پایان دوره اموزش وارد بازار کار شوند و یا برای ارتقای مهارت و دانش خود به دانشگاه‌ها وارد شوند.

بهترین آموزشگاه‌های برق کدامند؟

اگر به دنبال انتخاب بهترین آموزشگاه برق هستید، باید بدانید که راه پرپیچ‌وخمی را در پیش خواهید داشت. در واقع برای شناسایی یک آموزشگاه ایده‌ال باید المان‌های زیادی را مورد بررسی قرار داد. تجربه اساتید، مکان تدریس، نوع مدرکی که در پایان آموزش ارائه می‌شود و… برخی از موارد قابل توجه برای شناسایی آموزشگاه مناسب است.

اخذ مجوز آموزشگاه برق همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

اگر به دنبال تاسیس آموزشگاه برق هستید، باید بدانید که اخذ مجوز نخستین اقدامی است که باید به سرانجام برسد. البته این اقدام اولیه فراز و فرودهای زیادی دارد تا در نهایت بتوان جواز کار را از مرجع صدور مجوز دریافت کرد.

در ادامه لازم است تا به دنبال مکان آموزشی مناسب و اساتید کاربلد و برجسته باشید. مکان آموزشی باید درخور دانشجویان و منطبق با استانداردهای تامین شده از سوی مرجع صدور مجوز باشد. ضمن اینکه همان طور که حتما می‌دانید بخش زیادی از اعتبار مجموعه آموزشی از سابقه و تجربه اساتید تامین می‌شود.

پس از توجه به این دو اقدام اساسی، نوبت به تبلیغات اصولی و هدفمند می‌رسد. افرادی می‌توانند با موفقیت تمامی این مراحل را پشت سر بگذارند که از همان ابتدای راه از افراد متخصص این حوزه کمک گرفته باشند.

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به عنوان مجموعه‌ای متشکل از کارشناسان باتجربه و متخصص به علاقمندان کمک می‌کند تا فرآیندهای پیچیده و فرسایشی اخذ مجوز تا تاسیس و تبلیغات آموزشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارند. شما می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88906532-021 تماس حاصل فرمایید.

10 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه برق”

  1. سجاد گفت:

    سلام ایا با مدرک تحصیلی مهندسی عمران میتونم مجوز بگیرم؟

  2. احسان گفت:

    سلام خسته نباشید شرایط خدمت سربازی برای گرفتن مجوز چگونه هست؟

  3. مهندس موسوی گفت:

    درود خسته نباشید
    قصد دارم در کنار اموزشگاه سایت هم راه اندازی کنم و در فضای وب فعالیت کنم، به نظرتون ایده خوبی میتونه باشه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم بله مسلما در کنار فعالیت آموزشگاه به شکل فیزیکی، فعالیت آنلاین نیز مثمرثمر می‌باشد.

  4. عبدالرضا گفت:

    میخوام یه اموزشگاه بزنم ارشد برق قدرت دارم، در خصوص مراحل کار سوال داشتم ازتون، از چه سازمانی باید فرایند اخذ مجوز رو شروع کنم که سریع تر کارم انجام بشه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  5. علی شهردوست گفت:

    درود و سلام
    شرایط اخذ مجوز اموزشگاه برق چی هست؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *