اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره

24 دیدگاه
اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره

در این مقاله در خصوص اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره با شما صحبت خواهیم کرد. موضوع مهمی که یکی از دغدغه‌ها و نیازمندی‌های ضروری جامعه ما به حساب می‌آید. از آنجایی که انسان‌ها به صورت فطری میل به زیبایی‌شناسی و کشف زیبایی‌های آفریننده جهان هستی را دارند، باید با تامین نیازمندی‌های این عرصه بستر مناسبی را برای پاسخ به این نیاز ضروری بشر مهیا کرد. گسترش روزافزون موسسات فرهنگی و هنری یکی از بسترسازی‌های مهمی است که در جامعه ما به آن توجه می‌شود.

فرهنگ و هنر دو بخش جدایی‌ناپذیر در هر جامعه‌ای است. به همین دلیل می‌توان با بسترسازی مناسب و گسترش موسسات فرهنگی و هنری، مسیر مناسبی را به منظور ارتقای سطح فرهنگ و هنر در جامعه طی کرد. 

ضرورت وجود هنر در جامعه

همه ما می‌دانیم که هنر یک ابزار کاربردی برای بیان احساسات، اعتراضات و احوال درونی انسان‌ها است. گاهی از اوقات این احوال در قالب شعر ظاهر می‌شوند و گاهی دیگر در شکل فیلم، نقاشی، موسیقی و… ، در واقع می‌توان گفت که هنر یک زبان بین‌المللی برای بیان احساسات مختلف است.

می‌توان گفت که قابل فهم بودن هنر در هر زبان، قوم و فرهنگی مهم‌ترین شاخصه آن است که موجب محبوبیت آن شده است. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های هنر، ایجاد وابستگی و ارتباط مابین اقشار و گروه‌های مختلف جامعه است. در واقع هنر با ایجاد ارتباطی عمیق بین افراد، احساساتشان را دستخوش تغییرات مثبت می‌کند.

جالب است بدانید که هنر در طول تاریخ با توجه به سیر فرهنگ و ایجاد تغییرات در احوالات انسان‌ها، شکل و شمایل تازه‌ای به خود گرفته است. شما می‌توانید این سیر تحولات را در آثار هنری مختلف به جا مانده در دهه‌های مختلف تاریخ مشاهده کنید.

در واقع می‌توان هنر را ابزاری دانست که می‌توان با استفاده از آن، به احوال مختلف صاحب اثر در طول تاریخ زندگیش پی برد. به طور کلی در دل آثار هنری موضوعات مختلف و مهمی ‌مثل: فرهنگ، مذهب، موفقیت‌ها، جنگ و… پنهان شده است که می‌توان با نگاهی ژرف به دل این موضوعات رفت.

گره خوردن فرهنگ و هنر

در تمامی جوامع فرهنگ و هنر به طرز عجیبی با یکدیگر ادغام شده‌اند. همان طور که می‌دانید فرهنگ در برگیرنده ارزش‌ها، رفتار، آداب، قوانین و… است. در واقع فرهنگ دربرگیرنده عوامل سازنده یک جامعه است. به این ترتیب می‌توان آن را مانند هوا در هر مملکتی در جریان دانست. فرهنگ در هر جامعه‌ای به طور مستقیم بر طرز فکر و نگرش افراد آن جامعه تاثیر می‌گذارد. در ادامه این نگرش‌ها عامل شکل‌گیری رفتار و واکنش‌های افراد خواهد شد. در انتها نیز فرهنگ به طور مستقیم بر عملکردهای هنری، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… یک مملکت تاثیر می‌گذارد.

پر واضح است در شرایطی که فرهنگ به عنوان عاملی اساسی در جامعه شناخته می‌شود، باید به دنبال راهی برای ارتقای شاخه‌های مختلف آن بود. اگرچه بخش زیادی از فرهنگ در دل خانواده و جامعه پنهان شده است و افراد بخشی از فرهنگ را به طور ناخواسته از اطرافیان و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند به دست می‌آورند. اما می‌توان با بسترسازی مناسب (آموزش‌دهی، واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و…)  آن را ارتقا بخشید.

نحوه فرهنگ‌سازی در جامعه

  • پایه‌ریزی نگرش و شکل‌دهی به فرهنگ، رفتار و اعتقادات فرزندان توسط والدین و در دل خانواده
  • فرهنگ سازی با کمک داستان‌های اساطیری (معرفی ارزش‌ها)
  • فرهنگ سازی و تعریف باید و نبایدهای اجتماعی در مدارس و دانشگاه‌ها
  • فرهنگ سازی از طریق مجموعه‌های فرهنگی هنری مرتبط (موسسات فرهنگی و هنری)

تاسیس موسسه فرهنگی هنری تک منظوره

تاسیس موسسه فرهنگی هنری تک منظوره

همان طور که پیشتر اشاره شد، یکی از راه‌های ارتقای سطح فرهنگ در هر جامعه‌ای استفاده از پتانسیل‌های موجود در موسسات فرهنگی هنری است. این موسسات در دو قالب تک منظوره و چند منظوره به فعالیت می‌پردازند. تمامی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند برای ثبت موسسه فرهنگی هنری تک منظوره اقدام کنند. متقاضیان واجدالشرایط می‌توانند یک موضوع عمومی، فرهنگی، مطبوعاتی، هنری یا آموزشی را برای فعالیت خود در موسسه تعیین نمایند. برای بررسی شرایط لازم در رابطه با ثبت موسسه فرهنگی هنری تک منظوره با مشاورین ما تماس بگیرید.

آشنایی با موضوعات موسسات فرهنگی هنری تک منظوره

1- گردآوری و تنظیم مطالب، تدوین مقالات، ترجمه (غیررسمی) متون و کتاب به زبان‌های خارجی و بالعکس

2- انجام خدمات چاپ و نشر: حروفچینی، ویرایش و تصحیح، تنظیم، طراحی و صفحه‌آرایی و نظارت بر چاپ کتاب و نشریه

3- همکاری و یا مشارکت برای اجرای طرح‌های پژوهشی، فرهنگی و هنری و نیز گردآوری و تدوین مجموعه‌های مستند دربارۀ مسائل فرهنگی، هنری، اجتماعی و تاریخی

4- مشارکت در برگزاری همایش‌ها و سمینارهای تخصصی از طریق خدمات فرهنگی هنری

5- برگزاری نشست‌های فرهنگی، هنری، ادبی (شعر و شاعران)، معرفی بررسی و نقد کتاب و نشریه و نیز انتخاب و اهدای جوایز به برگزیدگان آثار فرهنگی هنری

6- تهیه و عرضه محصولات فرهنگی هنری دارای مجوز از قبیل: کتاب، اقلام رایانه‌ای در زمینه زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی و علوم قرآنی نیز فیلم‌های مستند و سینمایی (دارای مجوز)

7- انجام فعالیت‌هایی برای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، آموزش شیوه‌های مطالعه و ایجاد فضای مناسب برای مطالعه ، طراحی و یا ایجاد کتابخانه برای سازمان‌ها و مؤسسات (با اخذ مجوز خاص)

8- گردآوری تنظیم، تدوین و انتشار نمایه‌ نامه و فهرست‌های موضوعی و ارائه خدمات فهرست نویسی، نمایه‌سازی، سندآرایی مدارک و اسناد فرهنگی و تاریخی و نیز طراحی و تشکیل بانک‌های اطلاعاتی

9- ارائه خدمات مشورتی در قلمرو مدیریت امور فرهنگی،‌ هنری، مطبوعاتی و سینمایی، ارائه خدمات پیمان مدیرت برای اجرای پروژه‌های فرهنگی هنری

10- آسیب‌شناسی و معرفی آسیب‌های اجتماعی به اقشار مختلف مردم و ارائه راهکارهای مقابله با آن‌ها

11- انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی با موضوع  آسیب شناسی اجتماعی و ارائه راهکارهای مقابله با آن‌ها آن در قالب محصولات، فرهنگی

12- برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت فرهنگی هنری در زمینه‌های: داستان‌نویسی، نقد کتاب، ویراستاری، تصحیح متون، کتابداری عمومی و تخصصی، تندخوانی، قصه‌گویی، نقالی، شعر و نویسندگی

13- برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت مطبوعاتی در زمینه‌های: روزنامه‌نگاری، گرافیک مطبوعاتی، طراحی و صفحه‌آرایی (با اخذ مجوز لازم)

14- برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت سبک زندگی در زمینه‌های:

ـ آشنايي با سبك و مهارت‌های زندگي با هدف تحکیم و تقویت نهاد خانواده

ـ توسعه فرهنگی، سرگرمی‌ها و پرورش استعداد و خلاقیت

ـ مهارت‌های شهرنشینی در کلانشهرها و ترویج فرهنگ زندگی اجتماعی

15- برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در زمینه‌های:

ـ روایتگران تاریخ انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت (راویان نور)

ـ فن بیان، گویندگی و آئین سخنوری

16- برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت عمومی در زمینه‌های:

– پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی از قبیل آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان، افزایش دانش و مهارت کودکان و نوجوانان در مواجه با آسیب‌ها و شناسایی خطرات

ـ آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان با آسیب‌ها و خطرات فضاهای مجازی و مهارت استفاده صحیح از این فضاها

برای انجام فرآیند صدور مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره پیشنهاد می‌شود تا از افراد کاربلد و ماهر دراین حوزه کمک گرفته شود. 

مراحل اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره

همان طور که پیشتر اشاره شد، حوزه کاری در موسسات تک منظوره به شکل عمومی، فرهنگی، هنری، مطبوعاتی و آموزشی خواهد بود. به این ترتیب مسیری که باید برای درخواست تاسیس موسسه فرهنگی هنری تک منظوره پیموده شود، با توجه به حوزه کاری متفاوت خواهد بود.

به طور کلی  انتخاب موضوع فعالیت، ارائه سوابق مرتبط با موضوع فعالیت، ثبت درخواست در پرتال، ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز هیئت موسس، گواهی سو پیشینه کیفری و… بخشی از مراحل رایج و مشترکی است که باید به منظور اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره در هر یک از شاخه‌های موجود به آن توجه شود.

سوالات متداول تاسیس و یا اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره

به سوالات متداول شما در زمینه اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره پاسخ داده‌ایم:

1- آیا واگذاری مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره امکان‌پذیر است؟

خیر، واگذاری مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره غیرمجاز بوده، تخلف محسوب می‌شود و پروانه متخلفین ابطال می‌گردد.

2- آیا خرید مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره امکان‌پذیر است؟

خیر، خرید مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره ممنوع، غیرقانونی می‌باشد.

3- آیا فروش مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره امکان‌پذیر است؟

خیر، فروش مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره غیرمجاز و ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.

4- مدارک لازم برای اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره شامل چه می‌باشد؟

شرایط لازم برای اخذ این مجوز حداقل دو نفر موسس با دارا بودن شرایط لازم می‌باشد.

5- آیا امکان ثبت موسسه فرهنگی تک منظوره به‌صورت حقیقی وجود دارد؟

امکان ثبت به صورت حقیقی وجود ندارد.

6- اعضای هیات موسس برای ثبت موسسه فرهنگی هنری تک منظوره چه شرایطی باید دارا باشند؟

حداقل دو نفر عضو با مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و سوابق فرهنگی هنری مرتبط نیاز می‌باشد.

7- اعتبار مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره چه مدت می‌باشد؟

اعتبار این مجوز در اولین صدور یکساله می‌باشد.

8-مهمترین شرط دریافت مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره چه می‌باشد؟

برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

9- تفاوت موسسه فرهنگی هنری تک منظوره با چند منظوره شامل چه مواردی می‌باشد؟

در موسسه فرهنگی هنری تک منظوره حق انتخاب یک موضوع را دارید ولی در موسسه چند منظوره حداکثر تا ده موضوع امکان انتخاب وجود دارد.

10- قیمت مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره چقدر می‌باشد؟

خرید، فروش و واگذاری مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره ممنوع و غیرقانونی می‌باشد.

مشاوره اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره همراه با اندیشه آسیا

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا یک همراه مطمئن و کاربلد است که به شما کمک می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراحل اداری اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره را پشت سر بگذارید. کارشناسان این مجموعه از اولین مرحله تا پایان با شما همراه خواهند بود و با شناخت درستی که از روند اداری فرآیند اخذ مجوز دارند، به شما کمک می‌کنند تا این مراحل را در مدت زمان کوتاهی پشت سر بگذارید. بی شک طی کردن مراحل اخذ مجوز در زمانی کوتاه، موجب مدیریت بهینه زمان، سرمایه و انرژی خواهد شد.

شما می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88906532-021 تماس حاصل نمایید و از تجربه و نظرات کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا در خصوص فرآیند اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره بهره ببرید.

24 پاسخ به “اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری تک منظوره”

  1. خانم حسینی گفت:

    سلام، آیا تبدیل مجوز موسسه فرهنگی هنری چند منظوره به موسسه فرهنگی هنری تک منظوره امکان پذیر است؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم خیر، تبدیل مجوز موسسه فرهنگی هنری چند منظوره به تک منظوره و بالعکس امکان‌پذیر نیست.

  2. فاطمی گفت:

    سلام برای گرفتن مجوز موسسه فرهنگی هنری فن بیان و گویندگی چه مدارک تحصیلی ای لازم است؟

  3. parham گفت:

    سلام روز بخیر
    بنده دارای معافیت سنی خدمت سربازی میباشم میتوانم مجوز بگیرم؟

  4. آقای محمدیان گفت:

    سلام وقت بخیر شرایط اخذ مجوز برای اموزشگاه موسیقی به چه صورت است؟

  5. ندا زرگری گفت:

    درود
    وقت بخیر
    با مدرک مدیریت امور فرهنگی میتوانم برای آموزشگاه طراحی لباس و مد مجوز بگیرم؟

  6. عطیه زهرابی گفت:

    سلام
    یه سوال دارم ممنون میشم زود جواب بدین
    شرایط سنی اخذ مجوز اموزشگاه نقاشی و اموزشگاه موسیقی چندسال است؟ هر کدام جداگانه

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم مجوز آموزشگاه هنرهای تجسمی (نقاشی) و آموزشگاه موسیقی بستگی به مرجع صدور مجوز، شرایط سنی متفاوتی دارد.

  7. دورانی گفت:

    برای اخذ مجوز اموزشگاه هنرهای دستی ابتدا به کجا مراجعه کنم؟

  8. زرقامی گفت:

    درود بر شما وقت بخیر
    ایا شرایط سنی و شرایط دیگر برای افراد مجرد و متاهل متفاوت هست؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم بله، شرایط سنی برای افراد مجرد و متاهل متفاوت می‌باشد. برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  9. لیلا گفت:

    سلام با مدرک کاردانی موسیقی میتوان اموزشگاه موسیقی زد ؟؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم حداقل مدرک لازم برای تأسیس آموزشگاه موسیقی (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) کارشناسی ارشد موسیقی می‌باشد.

  10. محمدحسن گفت:

    بنده 35 سال سن و دارای مدرک کارشناسی موسیقی میباشم، ایا شرایط تاسیس آموزشگاه موسیقی را دارم؟ باتشکر

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  11. جلیل کشاورز گفت:

    سلام شرایط فیزیکی (امکانات)، سنی و مدرک تحصیلی موردنیاز برای تاسیس اموزشگاه هنرهای تجسمی چیست؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  12. ندا گفت:

    سلام چه مدارکی برای اخذ مجوز اموزشگاه هنری برای کودکان نیاز داریم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *