اخذ مجوز آموزشگاه تاسیسات

10 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه تاسیسات

تاسیسات یکی از رشته‌های پردرآمد در کشور به حساب می‌آید. همین موضوع موجب شده است تا تمایل برای اخذ مجوز آموزشگاه تاسیسات نیز افزایش پیدا کند. ضمن اینکه در سال‌های اخیر بسیاری از افراد متخصص و حرفه‌ای در این حوزه برای کار به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند و البته به درآمدهای بسیار بالایی نیز دست پیدا کرده‌اند.

بدون شک اغلب افراد به دنبال شغلی پردرآمد هستند و از آنجایی که تاسیسات یکی از این مشاغل پولساز به حساب می‌آید، همه ساله بر تعداد علاقمندان و متقاضیان این رشته افزوده می‌شود. از همین رو مجموعه‌های آموزشی متعددی با هدف تربیت نیروی کار ماهر راه‌اندازی شده‌اند.

اهمیت کیفیت آموزشگاه تاسیسات

متاسفانه گاهی از اوقات اهمیت کیفیت و اعتبار آموزشگاه تاسیسات مورد توجه قرار نمی‌گیرد. مجموعه‌هایی که بدون نظارت و مجوز سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور فعالیت می‌کنند، دوره‌های مهارتی بی‌کیفیتی را ارائه می‌دهند  که موجب اتلاف وقت، انرژی و سرمایه کارآموزان می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود تا پیش از ثبت نام در آموزشگاه به مجوز آموزشگاه تاسیسات دقت شود.

در صورتی که راه‌اندازی مجموعه آموزشی با هدف ارائه بهترین شیوه‌های آموزش و معتبر‌ترین مدارک انجام شود، می‌توان آینده درخشانی را برای علاقمندان این عرصه رقم زد. زیرا کارآموزان در سایه نظارت و استانداردهای سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور آموزش می‌بینند و در انتهای آموزش مدرکی معتبر دریافت می‌کنند. در ادامه می‌توانند با تکیه بر این مدرک برای دریافت جواز کار اقدام نمایند. ضمن اینکه می‌توان با استناد به مدرک فنی‌و‌حرفه‌ای برای دریافت مدرک بین‌المللی نیز اقدام کرد و پیش‌زمینه‌های مهاجرت به خارج از کشور را طی نمود.

اهمیت-کیفیت-آموزشگاه-تاسیسات

فن‌آموزانی که به خوبی در حوزه تاسیسات آموزش دیده باشند، می‌توانند خیلی زود وارد بازار کار حرفه‌ای شوند و به درآمدهای بالا دست پیدا کنند.

شاخه‌های مختلف تاسیسات

جالب است بدانید که تاسیسات شاخه‌های زیادی را شامل می‌شود. فن‌آموزان می‌توانند پس از شناسایی حوزه مورد علاقه خود یکی از بخش‌های آموزشی را انتخاب نمایند. برخی از شاخه‌های پرطرفدار و البته پردرآمد تاسیسات عبارتند از:

  • تاسیسات موتورخانه
  • لوله کشی ساختمان
  • نصب و تعمیر پکیج دیواری 
  • نصب و تعمیر کولر گازی
  • نصب و تعمیر وسایل گازسوز
  • تعمیرات لوازم تهویه، سرمایشی و گرمایشی

کاربرد رشته تاسیسات

تاسیسات جز آن رشته‌هایی است که روز به روز بازار گسترده‌تری پیدا می‌کند. این رشته به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از صنعت ساخت و ساز به حساب می‌آید. از آنجایی که صنعت ساختمان‌سازی روز به روز در حال  گسترش است، به طبع نیازمندی به نیروی ماهر در بخش تاسیسات نیز افزایش پیدا می‌کند.

افرادی که تمایل دارند در عرصه تاسیسات به نامی آشنا تبدیل شوند، باید همیشه دانش و مهارت خود را به‌روز نگه دارند. از همین رو همواره بخشی از کارآموزان و فن‌آموزان آموزشگاه تاسیسات را افراد متخصص این حوزه تشکیل می‌دهند که به دنبال ارتقای مهارت‌های تاسیساتی خود هستند و بخشی دیگر را علاقمندان تازه‌کاری که به دنبال کسب مهارت‌های اولیه هستند.

مخاطبین آموزش‌های تاسیساتی چه کسانی هستند؟

  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته مکانیک
  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته عمران
  • مجموعه‌های پیمانکاری – اجرایی
  • مجموعه‌های تعمیرات و نگهداری
  • علاقمندان مهاجرت به خارج از کشور
  • علاقمندان به شغل دوم پردرآمد

ضرورت اخذ مجوز آموزشگاه تاسیسات

برای اخذ مجوز آموزشگاه تاسیسات باید مراحل زیادی انجام داد تا در نهایت بتوان با تایید سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور آموزش‌های کاربردی و اصولی ارائه داد. زمانبر بودن طی شدن فرآیند اخذ مجوز آموزشگاه تاسیسات موجب شده است تا مجموعه‌های آموزشی زیادی بدون تاییدیه سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور به فعالیت بپردازند.

در این میان برخی از آموزشگاه‌هایی که مجوز فعالیت در عرصه‌های عمران، برق و… را دارند، بدون اخذ مجوز تخصصی برای آموزش در حوزه تاسیسات، دوره‌های آموزشی برگزار می‌نمایند. متاسفانه این موضوع یکی از خلا‌ءهای حال حاضر آموزش در بخش تاسیسات است که فن‌آموزان را به شدت متضرر کرده است. به همین دلیل به تمامی علاقمندان و کارآموزان بخش تاسیسات توصیه می‌شود تا پیش از هر اقدامی به مجوز آموزشگاه انتخابی خود دقت کنند.

ضرورت-اخذ-مجوز-آموزشگاه-تاسیسات

اگرچه حوزه تاسیسات بسیار پردرآمد است، اما شانس پیشرفت و موفقیت از آن افرادی است که به منظور کسب مهارت به مجموعه‌های آموزشی معتبر و دارای مجوز مراجعه نمایند.

اخذ مجوز آموزشگاه تاسیسات همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

برای اخذ مجوز و تاسیس آموزشگاه تاسیسات باید فرآیندهای مختلفی را پشت سر گذاشت. در گام اول باید متقاضی دریافت مجوز از شرایط عمومی ایده‌آل و قانونی تعیین شده از سوی سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور برخوردار باشد. در ادامه باید مدارک و فرم‌های تکمیلی مورد نیاز را تامین نماید.

پس از گذر از این دو مرحله باید بر طبق مبانی قانونی دریافت مجوز پیش رفت و ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی مقرر را مورد بررسی قرار داد و منطبق با آن‌ها حرکت کرد. تامین مجوزهای پیش‌نیاز، پیروی از ضوابط خاص، در نظر گرفتن بازه زمانی قانونی برای اخذ مجوز و… بخشی دیگر از باید و نباید‌های اولیه راه‌اندازی آموزشگاه تاسیسات به حساب می‌رود.

از آنجایی که این مسیر سخت و طولانی است، بهتر است تا از کارشناسان و متخصصان حوزه اخذ مجوز کمک گرفته شود. مجموعه مشاورین اندیشه آسیا که سال‌هاست در عرصه اخذ مجوز و تاسیس آموزشگاه فعالیت دارد، به علاقمندان کمک می‌کند تا در بازه زمانی کوتاه‌تری به نتایج مطلوب دست پیدا کنند و مجموعه آموزشی خود را با بهترین کیفیت ممکن تاسیس نمایند.

تبلیغات سودده، جذب پرسنل آموزشی، جذب کارآموزان، تامین ساختمان آموزش و… بخشی دیگر از خدمات کارشناسان حرفه‌ای مجموعه مشاورین اندیشه آسیا است. شما می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه با شماره تلفن 88906532-021 تماس بگیرید.

10 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه تاسیسات”

  1. امیرحسین گفت:

    درود
    ایا ازمون هم داره؟
    چند مرحله ای هست؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. نوید گفت:

    سلام وقت بخیر
    بازه سنی برای گرفتن مجوز اموزشگاه تاسیسات چه سنی هست؟

  3. حامد گفت:

    فردی با داشتن سو پیشینه مجاز به گرفتن مجوز نمیشه

  4. مهندس کاوه گفت:

    درود بر شما
    در استان بوشهر زندگی میکنم برای گرفتن مجوز و تاسیس اموزشگاه تاسیسات نیاز به راهنمایی دارم. ممنون از شما
    مقاله تان بسیارخوب باتشکر

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  5. اشکان گفت:

    از سازمان فنی و حرفه ای باید اقدام کنم برای گرفتن مجوز؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم بله، اخذ مجوز آموزشگاه تأسیسات از سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور امکان‌پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *