اخذ مجوز آموزشگاه حقوق

27 دیدگاه
اخذ-مجوز-آموزشگاه-حقوق

در راستای افزایش تقاضا برای اخذ مجوز آموزشگاه حقوق در چند سال اخیر، تصمیم داریم تا در ادامه ضمن بررسی نیازمندی‌های جامعه به این رشته، بازار کار و همچنین نحوه اخذ مجوز را مورد بررسی قرار دهیم.

جایگاه رشته حقوق در کشور

در سال‌های نه چندان دور بسیاری از قول و قرارها و معاملات با میانجی‌گری و ریش سفیدی افراد معتبر و مورد تایید انجام می‌شد. در چنین شرایطی نیاز چندانی به باید و نبایدهای قانونی احساس نمی‌شد و در اکثر مواقع طرفین قرارداد به گفته‌ها و قول و قرارهای جاری شده متعهد بودند. اما حالا شرایط متفاوت شده است. تغییر فرهنگ، رسوم و سبک زندگی‌ها نیاز به باید و نبایدهای قانونی را بسیار پررنگ‌تر از گذشته کرده است. به طوری که کسب آگاهی در خصوص قانون برای احیای حقوق هر شخص از ضرورت‌های مهم جامعه به شمار می‌رود.

افرادی که تمایل به کسب اطلاعات کافی در این حوزه دارند، می‌توانند با تحصیل در رشته حقوق تمامی اقدامات خود را در سایه قانون پیش ببرند. ضمن اینکه در چند سال اخیر رشته حقوق از بازار خوبی برای درآمدزایی نیز برخوردار شده است.

زیر و بم رشته حقوق در کشور ما

همان طور که می‌دانید رشته حقوق از جایگاه اجتماعی و اقتصادی بسیار خوبی در جامعه برخوردار است. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم کارشناسی حقوق که می‌تواند بر تصمیم‌گیری و انتخاب علاقمندان تاثیرگذار باشد را در قالب نمودار به نمایش می‌گذاریم:

جایگاه--رشته-حقوق-در-کشور

بازار کار، در آمد و جایگاه اجتماعی بسیار خوب موجب شده است تا رشته حقوق به یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها برای ادامه تحصیل تبدیل شود. از آنجایی که قبولی در دانشگاه‌های برتر برای همه افراد فراهم نیست، می‌توان با تحصیل در آموزشگاه‌های حقوقی به تخصص و مهارت کافی دست پیدا کرد.

نیازمندی به رشته حقوق در جامعه

شاید این سوال برایتان مطرح شده باشد که چرا در چند سال اخیر تقاضا برای اخذ مجوز آموزشگاه حقوق افزایش داشته است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تمایل دو دسته از افراد موجب گرم شدن بازار آموزشگاه‌های حقوقی شده است. دسته اول افرادی هستند که به دنبال شناخت دقیق‌تر حقوق خود در جامعه هستند و سعی دارند تا با ارتقای آگاهی خود در این زمینه رفتاری پخته‌تر و هوشمندانه‌تر از خود بروز دهند. دسته دوم افرادی هستند که به این رشته نگاهی تجاری دارند و به دنبال کسب درآمدهای بالا هستند.

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که برای ارتقای دانش و آگاهی خود به دنبال تحصیل در رشته حقوق هستید، به شما تبریک می‌گوییم! زیرا شما می‌توانید در سال‌های آتی با خطرپذیری پایین‌تری در جامعه به کار و زندگی مشغول شوید. اما اگر همت و علاقه کافی برای تحصیل در رشته حقوق را ندارید، باید برای پیشبرد اهداف خود از متخصصین این عرصه کمک بگیرید.

متاسفانه در حال حاضر نیروی کافی و متخصص رشته حقوق برای پاسخگویی به نیازمندی متقاضیان در دسترس نیست. جالب است بدانید اخیرا تحقیقاتی مبنی بر نیاز افراد جوامع مختلف به نیروی متخصص حقوقی مورد بررسی قرار گرفته است. در راستای این تحقیقات نموداری تهیه شده است که این نیازمندی را به ازای هر صد هزار نفر بررسی کرده است.

نیازمندی به رشته حقوق در جامعه

این روزها با تاسیس اموزشگاه‌های حقوقی یک گام اساسی برای تامین یکی از نیازمندی‌های ضروری جامعه برداشته شده است. مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به علاقمندان به تاسیس آموزشگاه حقوقی کمک می‌کند تا در بازه زمانی کوتاهی نیروهای ماهر و کارآزموده تربیت کنند.

همان طور که در این نمودار مشاهده می‌کنید، ایران جزو 10 کشور نیازمند به نیروی متخصص حقوقی به شمار می‌رود. همین نیازمندی موجب شده است تا در چند سال اخیر افراد بیشتری به فکر اخذ مجوز آموزشگاه حقوق باشند تا نیروهای متعهد و متخصصی را در حوزه‌های فقه اسلامی و مسائل حقوقی و عرف جامعه تربیت نمایند.

بازار کار رشته حقوق

تحصیل در رشته حقوق ضمن ارتقای قدرت ذهنی افراد، اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و موجب گسترش استنباط فردی و بهبود فن بیان می‌شود. بی‌شک فردی که به چنین توانمندی‌های دست پیدا کند، شانس بیشتری برای درخشش در بازار کار خواهد داشت. البته ناگفته نماند که رسیدن به این توانمندی‌ها تنها با تحصیل در مجموعه‌های معتبر امکان‌پذیر خواهد بود.

حوزه‌های فعالیت فارغ‌التحصیلان حقوق

افرادی که در رشته حقوق تحصیل کرده‌اند، بازار کار بسیار خوبی دارند. وزارت خانه‌ها، حوزه‌های قضائی، دستگاه‌های اجرایی و… برای پیشبرد اهداف کاری خود و مشاوره به کارشناسان حقوقی احتیاج دارند. حوزه‌های مختلف کاری برای فارغ التحصیلان رشته حقوق عبارتند از:

  • قضاوت
  • کارشناسان قضایی دادگستری
  • اداره ثبت اسناد و املاک
  • آموزش
  • مشاوره حقوقی
  • وکالت
  • کارشناسی حقوق
  • سردفتری اسناد رسمی

نحوه اخذ مجوز آموزشگاه حقوق همراه با مشاورین اندیشه آسیا

افرادی که تجربه اخذ مجوز آموزشگاه را دارند، به خوبی می‌دانند که برای رسیدن به اهداف خود در این عرصه باید کفش‌های آهنین به پا کرد. تهیه مجوز از مرجع صدور، تامین اسناد و مدارک مورد نیاز، تنظیم درخواست و پیگیری روند اداری به زمان، انرژی و هزینه‌های زیادی احتیاجی دارد. بسیاری از افراد در میانه راه خسته می‌شوند و درست در زمانی که باید با اراده بیشتری به رویاهای خود رنگ واقعیت بپاشند، از تاسیس آموزشگاه ناامید می‌شوند.

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا در کنار شما خواهد بود تا بتوانید در بازه زمانی کوتاهی فرآیند پیچیده اخذ مجوز آموزشگاه حقوق را پشت سر بگذارید. کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به خوبی با قواعد و قوانین تعیین شده از سوی مرجع صدور مجوز آموزشگاه حقوقی آشنا هستند و به علاقمندان کمک می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

اگر شما هم رویای تاسیس آموزشگاه حقوقی را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 88906532-021 تماس حاصل کنید و از نظرات کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا برخوردار شوید و از همان ابتدای راه تمامی کارهای خود را به صورت اصولی و هدفمند پیش ببرید.

27 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه حقوق”

  1. ali گفت:

    آیا کارمندان دولت هم میتوانند آموزشگاه حقوقی ثبت کنند؟

  2. عابد گفت:

    سلام
    برای گرفتن مجوز آموزشگاه حقوقی باید مدرک حقوق داشت؟

  3. اقای رنجبر گفت:

    با سلام وقت بخیر
    باید از چه ارگان هایی مجوز گرفت؟
    باتشکر

  4. منصور منصوری گفت:

    سلام شرایط سنی و مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی برای اخذ مجوز آموزشگاه حقوق چیست؟

  5. صادق گفت:

    ایا موسسه حقوقی با آموزشگاه حقوق فرق داره؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم زمینه فعالیت مؤسسه حقوقی ارائه خدمات حقوقی می‌باشد، ولی زمینه فعالیت آموزشگاه حقوق ارائه خدمات آموزشی در زمینه دروس مربوط به رشته حقوق می‌باشد.

  6. احسان دبیری گفت:

    دررود
    مدرک تحصیلی مدرسین در اموزشکاه حقوق چه باید باشد؟

  7. حسام گفت:

    سلام من 24 سالمه و لیسانس حقوق دارم ولی سابقه کار ندارم میتونم اموزشگاه حقوق بزنم ؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  8. علی فرخ نژاد گفت:

    باسلام فارغ التحصیلان چه رشته هایی میتونن مجوز آموزشگاه حقوق بگیرند.؟ سپاس از پاسخ گویی تون

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  9. نیازی گفت:

    سلام شخصی که موسسه حقوقی دارد آیا میتواند آموزشگاه حقوق هم تاسیس کند؟

  10. نادری گفت:

    سلام وقت ب خیر خسته نباشید
    حداقل مدرک تحصیلی باید لیسانس حقوق باشه برای گرفتن مجوز اموزشکاه حقوق؟؟

  11. عباس پور گفت:

    سلام
    شرایط اخذ مجوز و تاسیس آموزشگاه حقوق برای آقایان چه میباشد؟ ممنون میشم کامل راهنمایی بفرمایید.

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  12. میثم گفت:

    سلام
    برای شهری که بخواهیم اموزشگاه حقوق تاسیس کنیم، جمعیت آن شهر حداقل باید چقدر باشد؟اگر دانشگاه آن شهر رشته حقوق داشته باشد باز هم میتوانیم مجوز بگیریم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  13. ساره بیگلری گفت:

    حوزه فعالیت آموزشگاه حقوق شامل چه مواردی میشود؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم حوزه فعالیت آموزشگاه حقوق توسط مرجع صدور مجوز این آموزشگاه تعیین می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *