روانشناسی و شخصیت شناسی متقاضیان ثبت نام در موسسات آموزشی

12 دیدگاه
روانشناسی و شخصیت شناسی متقاضیان ثبت نام در موسسات آموزشی

با کمک علم روانشناسی و شخصیت شناسی می‌توان رفتار انسان‌ها را پیش‌بینی کرد و به ذهنشان جهت بخشید. قطعا چنین موضوعی اهمیت بسیار بالایی دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی‌های دقیق یک جامعه را به سمت تعالی حرکت داد. جایگاه  و ارزش بالای روانشناسی در جوامع مختلف موجب شده است تا سازمان‌ها، ادارات و مجموعه‌های کاری مختلف به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. مهارت‌های ارتباطی، زبان بدن و… بخشی از موارد قابل توجه برای روانشناسی افراد است.

اهمیت روانشناسی برای افراد

هیچ دو انسانی در این کره خاکی سلایق، اهداف و خواسته‌های یکسانی ندارند. در واقع کیفیت زندگی برای هر فردی متفاوت از دیگری است. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت فرهنگ، نیازمندی‌ها، میزان درک و سلیقه هر شخص کیفیت زندگی را برای وی تعریف می‌کند. به کمک علم روانشناسی می‌توان این المان‌های مهم در هر فرد را شناسایی کرد و با توجه به این موارد به رونق کسب و کارها، پاسخ‌دهی به نیازمندی افراد و در نهایت توسعه یک جامعه کمک کرد.

اهمیت-روانشناسی-برای-افراد

در صورتی که آموزش با روانشناسی افراد همراه شود، می‌توان کیفیت کلاس‌های آموزشی را منطبق با سلایق و خواسته‌های متقاضیان طراحی نمود. به این ترتیب میزان رضایت از آموزش به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

اهداف اصلی در به کارگیری روانشناسی در جامعه

  • تربیت فرزندان
  • انتخاب همسر
  • رفع افسردگی و ناراحتی
  • درمان اضطراب و نگرانی
  • درمان ترس از دست دادن
  • بر طرف کردن فوبیا
  • و…

دستاورد روانشناسی برای انسان‌ها

  • بررسی و تحلیل رفتار افراد و تلاش برای بهبود این رفتار
  • کمک به افراد برای تصمیم‌گیری بهتر
  • کنترل کردن استرس و اضطراب‌ها
  • افزایش اعتماد به نفس
  • درک بهتر دیگران
  • ارتقای روابط عمومی

کاربرد روانشناسی در جامعه

خوشبختانه در سال‌های اخیر روانشناسی به مفهومی قابل درک برای اقشار و جوامع مختلف تبدیل شده است. در حال حاضر در جامعه ما نیز به  مبحث روانشناسی نگاه ویژه‌ای می‌شود. به طوری که اخیرا اغلب افراد برای مدیریت صحیح فشار‌های عاطفی و چالش‌های زندگی خود به سمت روانشناسان کشیده شده‌اند. به این ترتیب می‌توانند با شرایط ویژه به درستی برخورد کنند.

البته ناگفته نماند که مبحث روانشناسی به صورت حرفه‌ای به صنعت و سیاست هم پا گذاشته است. آموزش و بازاریابی از دیگر بخش‌های مورد توجه در حوزه روانشناسی است. با کمک روانشناسی و بررسی رفتار انسان‌ها می‌توان نیازهای افراد را به درستی شناسایی کرد و به دنبال پاسخی مناسب برای این نیازمندی‌ها بود. به این ترتیب سلامت روانی در جامعه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

تاثیر شخصیت‌شناسی بر مدیریت اهداف و انگیزه‌های افراد

تعیین برنامه و مشخص کردن اهداف از لازمه‌های حرکت در مسیر موفقیت برای هر انسانی است. بی شک برای اینکه بتوان در این مسیر قدم گذاشت به انگیزه نیاز است. با کمک علم روانشناختی می‌توان به تقویت انگیزه در انسان‌ها پرداخت تا با اراده‌ای محکم به دنبال اهداف خود باشند.

روانشناسان موفق برای هدف‌گذاری افراد برنامه‌های منسجمی دارند و برای تقویت انگیزه به آن‌ها نیرو می‌بخشند. استفاده از سیستم پاداش، بررسی مداوم روند کارها و تغییر در این روال در صورت عدم نتیجه‌گیری مناسب از دیگر اقدامات ضروری به شمار می‌روند که توسط روانشناسان و مشاوران مورد توجه قرار دارد.

اهمیت روانشناسی در حوزه آموزش

پس از اینکه رده سنی مورد نظر برای آموزش مشخص شد، نیاز به بررسی‌های روانشناختی و شخصیت شناسی است. بی‌شک علایق، اهداف و ویژگی‌های شخصیتی در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان متفاوت خواهد بود. روانشناسان به خوبی این تفاوت را درک کرده‌اند و سعی دارند تا آموزش‌های هر رده سنی را با ویژگی‌های روحی‌شان همسو سازند.

در صورتی که به این موضوع مهم توجه شود، می‌توان رفتار متقاضیان به آموزش را پیش‌بینی کرد و به دنبال پاسخی مناسب برای این رفتار گشت. بر اساس دستاوردهای علمی در صورتی که آموزش به درستی با مباحث روانشناسی تلفیق شود، می‌توان به میزان قابل توجهی بازدهی آموزشی را بالا برد.

اهمیت-روانشناسی-در-حوزه-آموزش

کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با کمک شخصیت‌شناسی به آنالیز متقاضیان آموزش می‌پردازند و به این ترتیب کیفیت و روند آموزشی را مطابق با روحیات علاقمندان به یادگیری طراحی می‌کنند.

روانشناسی و شخصیت‌شناسی متقاضیان ثبت‌نام آموزشی همراه با اندیشه

پیش‌تر در مورد فواید روانشناسی در حوزه آموزش صحبت کردیم. موضوع مهم دیگری که جا دارد در ادامه این مطلب به آن بپردازیم، مربوط به جذب افراد مختلف با روحیات متفاوت برای آموزش دیدن است.

در حال حاضر که بازار فعالیت موسسات آموزشی بسیار گسترده شده است، شانس موفقیت از آن مدیرانی خواهد بود که هنر جذب افراد مختلف را داشته باشند. به این ترتیب می‌توان اغلب اقشار و سلایق را به سمت آموزشگاه موردنظر جذب کرد.

کارشناسان مجموعه مشاورین آسیا با تسلط کافی بر مباحث روانشناسی و شخصیت شناسی به مدیران آموزشگاه‌ها کمک می‌کنند تا افراد مختلف با سلایق متنوع را به سمت خود جذب نمایند. کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با تسلط بر مباحث شخصیت شناسی، ویژگی‌های متقاضیان را در زمان ثبت‌نام زیر نظر می‌گیرند و در ادامه با توجه به ویژگی این افراد دست به برنامه‌ریزی و طراحی کلاس‌های آموزشی می‌زنند.

به عنوان مثال علاقمندی‌ها و توقعات آموزشی در افراد خودکم‌بین و کمال‌گرا بسیار متفاوت است. یک مجموعه موفق با شناخت ویژگی‌های هر دو دسته کلاس‌هایی را طراحی می‌کند تا به درستی به نیازمندی‌های آموزشی این افراد پاسخ دهد و آن‌ها را به مشتریانی وفادار تبدیل نماید.

به طور کلی باید گفت شناخت روحیات متقاضیان آموزش و طراحی کلاس‌ها با توجه به روحیات‌شان، حس اعتماد زیادی را در وجودشان رشد می‌دهد. بی‌شک اعتمادسازی از پایه‌ای‌ترین مفاهیم توسعه کار در آموزشگاه‌ها به شمار می‌رود.

متاسفانه برخی از مدیران آموزشی به این اصل مهم بی‌توجه هستند و همین موضوع موجب شده است تا از کسب موفقیت‌های روزافزون جا بمانند. جذب علاقمندان به آموزش با توجه به مباحث روانشناسی و شخصیت‌شناسی همان حلقه گم شده برای توسعه کار در موسسات آموزشی به حساب می‌آید که مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به آن نگاه ویژه‌ای دارد. اگر شما هم به فکر گسترش آموزشگاه خود در سایه مباحث روانشناسی و شخصیت‌شناسی هستید، می‌توانید با شماره 88906532-021 تماس حاصل کنید و در کارگاه آموزشی (روانشناسی و شخصیت‌شناسی متقاضیان ثبت نام در موسسات آموزشی) شرکت کنید.

12 پاسخ به “روانشناسی و شخصیت شناسی متقاضیان ثبت نام در موسسات آموزشی”

  1. خانم شکوهی گفت:

    درود میخواستم شرایط ثبت نام در کارگاه رو بدونم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. فائزه گفت:

    سلام روزتون بخیر ایا برای مهدکودک هم این روانشناسی انجام میشود؟

  3. حسین گفت:

    سلام ممنون از مقاله خوبیتون، شخصیت شناسی و روانشناسی شامل همه موسسات اموزشی میشه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  4. صیادی گفت:

    درود
    هزینه ثبت نام در کارگاه روانشناسی و شخصیت شناسی متقاضیان ثبت نام در موسسات آموزشی چقدر هست؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  5. احمدرضا گفت:

    کارگاه چند مرحله ای هست؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  6. فاطمه گفت:

    سلام
    بنده قصد دارم اموزشگاه علمی ازاد راه اندازی کنم، ایا نیاز به شرکت در این کارگاه را دارم
    ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *