موسسات آموزشی نیز مانند سایر موسسات و شرکتهای تجاری برای داشتن فعالیت قانونی، نیاز به اخذ مجوز و ثبت برند خود دارند که این مجوزها را میتوانند از طریق سازمانهای ذیربط مانند وزارت علوم و تحقیقات، فرهنگ و ارشاد و یا سازمان آموزش و پرورش- یا سازمان فنی و حرفه ای کشوردارند، با تهیه تمامی مدارک لازم و طی مراحل قانونی، میتوانند مجوز فعالیت موسسه آموزشی را دریافت کنند و پس از آن اقدام به ثبت برند نمایند.
ثبت برند به چه معناست؟
زمانی که یک مشتری به یک کسب و کار نگاه میکند، اصلی ترین چیزی که می بیند، برند تجاری یا علامت و لوگوی تجاری آن بیزینس یا کسب و کار است. ثبت برند در واقع مهر تأییدی بر فعالیت یک کسب و کار است و برند نیز تصویری است که روش کار یک تجارت، مبادلات آن و جزئیات یک کسب و کاررا به شکلی جذاب تر بازگو میکند.
هر سازمان یا انجمنی برای به رسمیت شناخته شدن، ارتباط با کمپانیهای دیگر و معرفی محصولاتش به دنیا نیاز به یک برند تجاری دارد. علامت تجاری معمولاً به عنوان یک برند یا لوگویی در نظر گرفته می شود که در مورد شرکت، موسسه و یا بیزینس شما صحبت میکند و آن را به تصویر کشیده ومعرفی میکند. یک برند تجاری میتواند یک کلمه، تصویر، لوگو، نام ، شعار یا ترکیبی از اینها باشد و توسط سازندگان یا سازمانهای متخصص برای تشخیص محصولات یا خدمات خاص از رقبای خود، استفاده میشود. اندیشه آسیا یکی از محبوب ترین موسسات در زمینه ثبت برند است که با ارائه خدمات بی نقص خود، چندین سال است که در این زمینه نسبت به رقبا پیشی گرفته است.
ویژگیهای یک برند خوب چیست؟
پیش از هر چیزی باید بگوییم با توجه به محیط رقابتی که در تجارتهای امروزی به وجود آمده است، یونیک و بروز بودن یک برند از نقاط مثبت آن به شمار میرود. بنابراین برای اینکه یک برند از سایر برندهای مشابه متمایز شود، باید تمام تلاش خود را برای ارتقا خدمات و محصولاتی که ارائه میدهد، به کار گیرد. در ادامه به ویژگیهای یک برند موفق و خوب میپردازیم.
- رقابت پذیری: رقابت پذیری یکی از ویژگیهای برندهای موفق است و شامل داشتن یک تیم کامل در پشت یک برند است، از دستیاران گرفته تا کسانی که در موقعیتهای بالاتری قرار دارند. درواقع یک برند موفق، فراتر از انتظارات مصرف کننده پیش میرود و همیشه خلاقیتی نو در جهت ارائه خدمات خود به شکلی نوین را به کار میگیرد.
- متمایز بودن: برای داشتن یک برند به یاد ماندنی، باید متمایز باشید. برخی از محبوب ترین برندهای جهان مانند اپل، با موفقیت به این امر دست یافته اند. به عنوان مثال، اپل به دلیل رویکرد خاص خود به طراحی و فناوری و همچنین محصولات نوآورانه اش به طور گستردهای شناخته شده است که آن را از رقبای مشابه خود متمایز کرده است .
- اشتیاق: اگرچه ثبتیک برند در کوتاه مدت بدون شور و اشتیاق امکان پذیر است، اما حفظ موقعیت آن برند در طولانی مدت بدون اشتیاق کاری بسیار دشوار است. و این یکی از ویژگیهایی است که یک برند را به اوج قله های موفقیت می رساند
- سازگاری: ثابت قدم بودن و سازگاری، یکی از ویژگیهای برند خوب و موفق است که آن را از سایر رقبا متمایز میکند.
- رهبری: بزرگترین برندهای جهان توسط رهبران با نفوذی و توانمند، حمایت میشوند.
- نیاز سنجی: ارائه خدمات و محصولات به شکلی که نیاز مشتری را براورده کند.
- دانش شناخت مخاطب: به عنوان یک برند خوب، شما نمیتوانید بدون شناخت کامل از مخاطبان هدف خود محصولات و یا خدمات خود را ارائه دهید. آگاهی داشتن از مخاطبان هدف خود به شما برای رسیدن به هدفتان و داشتن برندی موفق کمک میکند.
برای ثبت برند چه اقداماتی لازم است؟
متقاضیانی که قصد دارند برند و یا علامت تجاری خود را به ثبت برسانند، باید مراحل و اقدامات قانونی را طی کنند. فرایند ثبت برند به صورت مجازی و حضوری انجام میشود که متقاضیان و اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند با مراجعه به سامانه ثبت برند و ارائه تمامی مدارک مورد نیاز، برند تجاری یا آموزشی خود را به ثبت برسانند. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شامل؛ صفحات اول شناسنامه، کارت ملی، مجوز در زمینه فعالیت و (کارت بازرگانی (در صورتیکه دارای حروف لاتین باشد است. متقاضیان میتوانند برای سهولت و تسریع کارهای ثبت برند، به سایت موسسه اندیشه آسیا مراجعه نمایند و از این طریق اقدامات مربوط به ثبت برند را به مشاوران این موسسه بسپارند.
انواع موسسات آموزشی
به طور کلی موسسات آموزشی در دسته موسسات غیر تجاری قرار می گیرند اما به طور معمول به دو نوع تقسیم می شوند؛ که در نوع اول هدف موسسه کسب درآمد و تقسیم آن بین شرکای موسسه است. در نوع دوم، هدف موسسات آموزشی کسب سود و درآمد نیست، بلکه هدف اصلی ایجاد امکانات تحصیلی و آموزش دانش آموزان و دانشجویان در جهت پیشرفت تحصیلی و افزایش آمار تحصیل کنندگان است. مدارس دولتی و نیمه دولتی، دانشگاهها، آموزشگاههای فنی و حرفهای، موسسات آموزشی زبانهای خارجی، موسسات اعزام دانشجو و … از جمله موسسات آموزشی هستند که با هدف آموزش و کسب سود و درآمد ایجاد شده و مجوز گرفتهاند. لازم به ذکر است که موسسه اندیشه آسیا در تمامی مواردی که نیاز به ثبت برند باشد تخصص داشته و شما میتوانید با اعتماد بر این مجموعه متخصص، انواع برند تجاری برای کسب و کار آموزشی خود را داشته باشید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به صورت زیر می باشد؛
- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل موسسه ( در برند ها به نام موسسه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضا الزامی میباشد )
- ارائه مجوز فعالیت موسسه
- کپی روزنامه تاسیس موسسه و روزنامه آخرین تغییرات موسسه آموزشی
- ارائه فرم تعهد نامه و گواهی امضا از دفترخانه که در مراحل ثبت برند اعلام میگردد .
مزایای ثبت برند
لوگو، علامت تجاری یا برند، تصویری از ویژگیها و خدمات و یا محصولاتی است که شما برای مخاطبان خود ارائه میدهید. برند یا علائم تجاری همچنین کیفیت ثابتی را برای مصرف کنندگان تضمین میکند و در نتیجه به ترویج رقابت کارآمد کمک می کند.
هویت برند:شرکتها، صاحبان بیزینس وموسسات آموزشی میتوانند با ثبت برند و علامت تجاری خود، در میان کاربران به محبوبیت و شهرت برسند و هویت خود را به مخاطبان خود ارائه کرده و از این طریق شناخته شوند.
بازاریابی و مارکتینگ: یکی از مزایای اصلی ثبت برند، مارکتینگ و بازاریابی محصولات خدمات ارائه شونده به مشتریان است. صاحبان بیزینس از این طریق میتوانند به صورت کاملا اختصاصی خدمات خود را برای مخاطبان خود تبلیغ کنند.
متمایز بودن: با ثبت برند و داشتن لوگوی اختصاصی ، شما در واقع یک هویت جدید در میان مخاطبان خود به دست میآورید و تصویر خود را در ذهن آنها ماندگار کرده و خدمات و محصولاتی را که ارائه میدهید، از سایر رقبا متمایز میکنید.
به رسمیت شناخته شدن: یکی از مزایای اصلی ثبت برند، به رسمیت شناخته شدن توسط مشتریان، رقبای تجاری و سازمانهای مرتبط است. با به رسمیت شناخته شدن کسب و کارتان، شما اعتبار و سرمایههای لازم برای گسترش کارتان را به دست میآورید.
نمایندگی معتبر: با ثبت برند تجاری خود میتوانید کسب و کار خود را در نقاط مختلف کشور گسترش داده و درآمدهای بالایی کسب کنید
برخوردار شدن از حمایت قانونی: طبق ماده ۳۱ قانون مدنی، استفاده انحصاری از یک لوگو یا طرح به خصوص به کسانی اختصاص داده میشود که قبلا آن را به ثبت رسانده باشند. هنگامی که از لوگو برای محصولات و خدمات ذکر شده در ثبت استفاده می شود، به محصولات شما اطلاعات بازاریابی بیشتری میدهد و رقبا را متوجه میکند که شما در مورد حفظ حقوق خود جدی هستید. ثبت برند همچنین حق شکایت در دادگاه را اعطا میکند و به شما حق دریافت خسارت قانونی خاصی را در مورد جعل برند میدهد.
این موارد، چند نمونه از مزیتهای ثبت برند و علائم تجاری اختصاصی بود که به صاحبان بیزنس و کسب و کارها این امکان را میدهد تا هویت برند خود را به نمایش گذاشته و از این طریق به کسب درآمد برسند. همچنین مزایای ثبت برند، سایر کسب و کارها را ترغیب میکند تا برند خود را به ثبت برسانند و تحت حمایت قانون و سازمانها به فعالیت خود ادامه دهند.
نکات مهم برای ثبت برند موسسات آموزشی
برای ثبت برند نیازی به گواهی عدم سو پیشینه نیست همچنین بهتر است سرمایه اولیهای را که برای تاسیس وثبت موسسه در نظر گرفتهاید در اختیار مدیر موسسه قرار دهید و اختیارات لازم را به او واگذار کنید.
نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، نام و لوگوباید جدید باشد و منحصراً به موسسه شما تعلق داشته باشد تا به ثبت برسد.
ثبت برند موسسات آموزشی همراه با اندیشه آسیا
موسسه اندیشه آسیا با چندین سال سابقه در زمینه ثبت برندموسسات آموزشی گوناگون، یکی از بهترین موسساتی است که میتوان برای گذراندن ثبت برند تجاری آموزشگاهها انتخاب کرد. این موسسه با بهرهگیری از افراد مجرب و متخصص در زمینه ثبت برندینگ، موفق به همکاری با هزاران آموزشگاه موفق در سراسر شرکت شده و در تاسیس یک برندآموزشی به شما عزیزان کمک میکند. یکی از ویژگیهای جذاب این موسسه، پشتیبانی تا مراحل آخر ثبت برند است. مراکز آموزشی جدید که قصد طی کردن مراحل قانونی ثبت برند خود را دارند، میتوانند با کمک مشاوران مجرب اندیشه آسیا تمامی مراحل از ابتدا تا انتها را گذرانده و در راه اندازی آموزشگاه مورد نظر خود، از تجربه این مشاوران در راستای موفقیت خوداستفاده کنند.
اگر شما نیز تمایل به دریافت مشاوره در خصوص ثبت برندینگ واخذ مجوز موسسات آموزشی، را دارید، میتوانید از طریق تماس با شماره 02188906532 با این مجموعه در ارتباط باشید.