ثبت برند برای موسسات آموزشی

20 دیدگاه

موسسات آموزشی نیز مانند سایر موسسات و شرکت‌های تجاری برای داشتن فعالیت قانونی، نیاز به اخذ مجوز و ثبت برند خود دارند که این مجوز‌ها را می‌توانند از طریق سازمان‌های ذی‌ربط مانند وزارت علوم و تحقیقات، فرهنگ و ارشاد و یا سازمان آموزش و پرورش یا سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور دارند، با تهیه تمامی مدارک لازم و طی مراحل قانونی، می‌توانند مجوز فعالیت موسسه آموزشی را دریافت کنند و پس از آن اقدام به ثبت برند نمایند.

ثبت برند به چه معناست؟

زمانی که یک مشتری به یک کسب و کار نگاه می‌کند، اصلی‌ترین چیزی که می‌بیند، برند تجاری یا علامت و لوگوی تجاری آن بیزینس یا کسب و کار است. ثبت برند در واقع مهر تأییدی بر فعالیت یک کسب و کار است و برند نیز تصویری است که روش کار یک تجارت، مبادلات آن و جزئیات یک کسب و کار‌ را به شکلی جذاب‌تر بازگو می‌کند.

هر سازمان یا انجمنی برای به رسمیت شناخته شدن، ارتباط با کمپانی‌های دیگر و معرفی محصولاتش به دنیا نیاز به یک برند تجاری دارد. علامت تجاری معمولاً به عنوان یک برند یا لوگویی در نظر گرفته می‌شود که در مورد شرکت، موسسه و یا بیزینس شما صحبت می‌کند و آن را به تصویر کشیده و‌ معرفی می‌کند. یک برند تجاری می‌تواند یک کلمه، تصویر، لوگو، نام، شعار یا ترکیبی از این‌ها باشد و توسط سازندگان یا سازمان‌های متخصص برای تشخیص محصولات یا خدمات خاص از رقبای خود، استفاده می‌شود. اندیشه آسیا یکی از محبوب‌ترین موسسات در زمینه ثبت برند است که با ارائه خدمات بی‌نقص خود، چندین سال است که در این زمینه نسبت به رقبا پیشی گرفته است‌.

ویژگی‌های یک برند خوب چیست؟

پیش از هر چیزی باید بگوییم با توجه به محیط رقابتی که در تجارت‌های امروزی به وجود آمده است، یونیک و بروز بودن یک برند از نقاط مثبت آن به شمار می‌رود. بنابراین برای اینکه یک برند از سایر برندهای مشابه متمایز شود، باید تمام تلاش خود را برای ارتقا خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهد، به کار گیرد. در ادامه به ویژگی‌های یک برند موفق و خوب می‌پردازیم.

  • رقابت پذیری: رقابت پذیری یکی از ویژگی‌های برندهای موفق است و شامل داشتن یک تیم کامل در پشت یک برند است، از دستیاران گرفته تا کسانی که در موقعیت‌های بالاتری قرار دارند. در واقع یک برند موفق، فراتر از انتظارات مصرف‌کننده پیش می‌رود و همیشه خلاقیتی نو در جهت ارائه خدمات خود به شکلی نوین را به کار می‌گیرد‌.
  • متمایز بودن: برای داشتن یک برند به یاد ماندنی، باید متمایز باشید. برخی از محبوب‌ترین برندهای جهان مانند اپل، با موفقیت به این امر دست یافته‌اند. به عنوان مثال، اپل به دلیل رویکرد خاص خود به طراحی و فناوری و همچنین محصولات نوآورانه‌اش به طور گسترده‌ای شناخته شده است که آن را از رقبای مشابه خود متمایز کرده است.
  • اشتیاق: اگر چه ثبت یک برند در کوتاه‌مدت بدون شور و اشتیاق امکان‌پذیر است، اما حفظ موقعیت آن برند در طولانی‌مدت بدون اشتیاق کاری بسیار دشوار است و این یکی از ویژگی‌هایی است که یک برند را به اوج قله‌های موفقیت می‌رساند.
  • سازگاری: ثابت قدم بودن و سازگاری، یکی از ویژگی‌های برند خوب و موفق است که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند.
  • رهبری: بزرگترین برندهای جهان توسط رهبران با نفوذی و توانمند، حمایت می‌شوند.
  • نیازسنجی: ارائه خدمات و محصولات به شکلی که نیاز مشتری را براورده کند.
  • دانش شناخت مخاطب: به عنوان یک برند خوب، شما نمی‌توانید بدون شناخت کامل از مخاطبان هدف خود محصولات و یا خدمات خود را ارائه دهید. آگاهی داشتن از مخاطبان هدف خود به شما برای رسیدن به هدفتان و داشتن برندی موفق کمک می‌کند.

برای ثبت برند چه اقداماتی لازم است؟

اقدامات لازم جهت ثبت برند برای موسسات آموزشی

متقاضیانی که قصد دارند برند و یا علامت تجاری خود را به ثبت برسانند، باید مراحل و اقدامات قانونی را طی کنند. فرایند ثبت برند به صورت مجازی و حضوری انجام‌ می‌شود که متقاضیان و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت برند و ارائه تمامی مدارک مورد نیاز، برند تجاری یا آموزشی خود را به ثبت برسانند. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شامل: صفحات اول شناسنامه، کارت ملی، مجوز در زمینه فعالیت و (کارت بازرگانی) در صورتی که دارای حروف لاتین باشد است. متقاضیان می‌توانند برای سهولت و تسریع کارهای ثبت برند، به سایت موسسه اندیشه آسیا مراجعه نمایند و از این طریق اقدامات مربوط به ثبت برند را به مشاوران این موسسه بسپارند.

انواع موسسات آموزشی

به طور کلی موسسات آموزشی در دسته موسسات غیرتجاری قرار می‌‌گیرند اما به طور معمول به دو نوع تقسیم می‌شوند؛ که در نوع اول هدف موسسه کسب درآمد و تقسیم آن بین شرکای موسسه است. در نوع دوم، هدف موسسات آموزشی کسب سود و درآمد نیست، بلکه هدف اصلی ایجاد امکانات تحصیلی و آموزش دانش آموزان و دانشجویان در جهت پیشرفت تحصیلی و افزایش آمار تحصیل‌کنندگان است. مدارس دولتی و نیمه‌دولتی، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، موسسات آموزشی زبان‌های خارجی، موسسات اعزام دانشجو و… از جمله موسسات آموزشی هستند که با هدف آموزش و‌ کسب سود و درآمد ایجاد شده و مجوز گرفته‌اند. لازم به ذکر است که موسسه اندیشه آسیا در تمامی مواردی که نیاز به ثبت برند باشد تخصص داشته و شما می‌توانید با اعتماد بر این مجموعه متخصص، انواع برند تجاری برای کسب و کار آموزشی خود را داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به صورت زیر می‌باشد؛

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل موسسه (در برندها به نام موسسه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضا الزامی می‌باشد)
  • ارائه مجوز فعالیت موسسه
  • کپی روزنامه تاسیس موسسه و روزنامه آخرین تغییرات موسسه آموزشی
  • ارائه فرم تعهدنامه و گواهی امضا از دفترخانه که در مراحل ثبت برند اعلام می‌گردد.

مزایای ثبت برند

لوگو، علامت تجاری یا برند، تصویری از ویژگی‌ها و خدمات و یا محصولاتی است که شما برای مخاطبان خود ارائه می‌دهید. برند یا علائم تجاری همچنین کیفیت ثابتی را برای مصرف‌کنندگان تضمین می‌کند و در نتیجه به ترویج رقابت کارآمد کمک می‌کند.

هویت برند: شرکت‌ها، صاحبان بیزینس و‌ موسسات آموزشی می‌توانند با ثبت برند و علامت تجاری خود، در میان کاربران به محبوبیت و شهرت برسند و هویت خود را به مخاطبان خود ارائه کرده و از این طریق شناخته شوند.
بازاریابی و مارکتینگ: یکی از مزایای اصلی ثبت برند، مارکتینگ و بازاریابی محصولات خدمات ارائه‌شونده به مشتریان است. صاحبان بیزینس از این طریق می‌توانند به صورت کاملا اختصاصی خدمات خود را برای مخاطبان خود تبلیغ کنند.
متمایز بودن: با ثبت برند و داشتن لوگوی اختصاصی، شما در واقع یک هویت جدید در میان مخاطبان خود به دست می‌آورید و تصویر خود را در ذهن آن‌ها ماندگار کرده و خدمات و محصولاتی را که ارائه می‌دهید، از سایر رقبا متمایز می‌کنید.
به رسمیت شناخته شدن: یکی از مزایای اصلی ثبت برند، به رسمیت شناخته شدن توسط مشتریان، رقبای تجاری و سازمان‌های مرتبط است. با به رسمیت شناخته شدن کسب و کارتان، شما اعتبار و سرمایه‌های لازم برای گسترش کارتان را به دست می‌آورید.
نمایندگی معتبر: با ثبت برند تجاری خود می‌توانید کسب و کار خود را در نقاط مختلف کشور گسترش داده و درآمد‌های بالایی کسب کنید.
برخوردار شدن از حمایت‌ قانونی: طبق ماده ۳۱ قانون مدنی، استفاده انحصاری از یک لوگو یا طرح به خصوص به کسانی اختصاص داده می‌شود که قبلا آن را به ثبت رسانده باشند. هنگامی که از لوگو برای محصولات و خدمات ذکر شده در ثبت استفاده می‌شود، به محصولات شما اطلاعات بازاریابی بیشتری می‌دهد و رقبا را متوجه می‌کند که شما در مورد حفظ حقوق خود جدی هستید. ثبت برند همچنین حق شکایت در دادگاه را اعطا می‌کند و به شما حق دریافت خسارت قانونی خاصی را در مورد جعل برند می‌دهد.

این‌ موارد، چند نمونه از مزیت‌های ثبت برند و علائم تجاری اختصاصی بود که به صاحبان بیزنس و کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا هویت برند خود را به نمایش گذاشته و از این طریق به کسب درآمد برسند. همچنین مزایای ثبت برند، سایر کسب و کارها را ترغیب می‌کند تا برند خود را به ثبت برسانند و تحت حمایت قانون و سازمان‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

نکات مهم برای ثبت برند موسسات آموزشی

برای ثبت برند نیازی به گواهی عدم سوءپیشینه نیست همچنین بهتر است سرمایه اولیه‌ای را که برای تأسیس و‌ ثبت موسسه در نظر گرفته‌اید در اختیار مدیر موسسه قرار دهید و اختیارات لازم را به او واگذار کنید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، نام و لوگو باید جدید باشد و منحصراً به موسسه شما تعلق داشته باشد تا به ثبت برسد.

ثبت برند موسسات آموزشی همراه با اندیشه آسیا

موسسه اندیشه آسیا با چندین سال سابقه در زمینه ثبت برند موسسات آموزشی گوناگون، یکی از بهترین مؤسساتی است که می‌توان برای گذراندن ثبت برند تجاری آموزشگاه‌ها انتخاب کرد. این موسسه با بهره‌گیری از افراد مجرب و متخصص در زمینه ثبت برندینگ، موفق به همکاری با هزاران آموزشگاه موفق در سراسر کشور شده و در تاسیس یک برند آموزشی به شما عزیزان کمک می‌کند‌‌. یکی از ویژگی‌های جذاب این موسسه، پشتیبانی تا مراحل آخر ثبت برند است. مراکز آموزشی جدید که قصد طی کردن مراحل قانونی ثبت برند خود را دارند، می‌توانند با کمک مشاوران مجرب اندیشه آسیا تمامی مراحل از ابتدا تا انتها را گذرانده و در راه‌اندازی آموزشگاه مورد نظر خود، از تجربه این مشاوران در راستای موفقیت خود استفاده کنند‌.

اگر شما نیز تمایل به دریافت مشاوره در خصوص ثبت برندینگ و اخذ مجوز موسسات آموزشی را دارید، می‌توانید از طریق تماس با شماره 88906532-021 با این مجموعه در ارتباط باشید.

20 پاسخ به “ثبت برند برای موسسات آموزشی”

  1. صدف گفت:

    سلام من میخوام برای اموزشگاه نقاشی مجوز بگیرم اول باد مجوز بگیرم بعد برا ثبت برند اقدام کنم؟؟؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم ابتدا می‌بایست مجوزهای فعالیت لازم را اخذ نمایید و پس از آن نسبت به ثبت برند اقدام نمایید.

  2. حجت گفت:

    دقیقا از چه سایتی باید ثبت نام کرد؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم از سایت اداره ثبت برند (اداره مالکیت معنوی و ثبت علائم تجاری) اقدام نمایید.

  3. خانم طاهری گفت:

    سلام من برا اموزشگاه آشپزی مجوز گرفتم و پروسه ثبت برند رو دارم طی میکنم، ولی در انتخاب برند مشکل دارم، یعنی هر برندی انتخاب میکنم ازم ایراد میگیرن، شما میتونید کمک کنید؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  4. منصور ب گفت:

    سلام برا ثبت برند دقیقا کی باید اقدام کرد؟

  5. مائده گفت:

    سلام لوگو هم باید تایید بشه یا فقط اسم برند؟

  6. پدرام فلاحی گفت:

    درود
    اگه یه برند بخوای ثبت کنی برا اموزشگاه فیزیکی و نمونه مشابهش در شهر دیگه ای باشه قابل پذیرش نیست؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  7. قاسمی گفت:

    درود
    قاسمی
    برا ثبت برند دقیقا از چه سازمانی باید اقدام کرد؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم از سایت اداره ثبت برند (اداره مالکیت معنوی و ثبت علائم تجاری) اقدام نمایید.

  8. سهراب جلالیان گفت:

    اول باید برند رو ثبت کنیم بعد مجوز اموزشگاه رو بگیریم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم خیر ابتدا می‌بایست مجوز آموزشگاه را اخذ کنید و سپس به کمک آن نسبت به ثبت برند اقدام نمایید.

  9. ن.ع گفت:

    سلام، مشاوره حضوری هم دارین؟

  10. ن.ع گفت:

    سلام، شرایط اخذ مجوز تاسیس آموزشگاه فنی حرفه ای که زبان انگلیسی و نرم افزار های مختلف و.. تدریس بشن چه چیزی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *