اخذ مجوز ترجمه مقالات و متون به زبان‌های خارجی

10 دیدگاه
اخذ مجوز ترجمه مقالات و متون به زبان‌های خارجی

با کسب مشاوره اخذ مجوز موسسه با موضوع ترجمه مقالات و متون به زبان‌های خارجی می‌توان بستر مناسبی را برای ترجمه اصولی متون مختلف فراهم کرد. این روزها برای دسترسی به تازه‌ترین دستاوردهای علمی به مطالعه مقالات بین‌المللی نیاز است. از آنجایی که اکثر این مقالات به زبان‌های خارجی منتشر شده‌اند، احساس نیاز به زبان‌های خارجی بیش از گذشته احساس شده است.

گاهی از اوقات لازم است تا دستاوردها و نتایج پژوهش‌های داخل کشور نیز به زبان‌های خارجی ترجمه شود و در ادامه در منابع مختلف منتشر شود. در واقع زبان‌های خارجی پلی ارتباطی بین کشور مبدا و مقصد هستند که مفاهیم و تفاسیری را به سایرین انتقال می‌دهند، به همین دلیل تسلط به زبان موضوع بسیار مهمی است که باید در زمان ترجمه متون به قواعد آن توجه شود.

در جهانی که روز به روز مرزهای فرهنگی و علمی باریک‌تر می‌شود، باید به دنبال راهی برای ارتباط بهتر بین افراد مختلف در سرتاسر جهان بود. با ترجمه متون و مقالات به زبان‌های مختلف می‌توان ارتباطی هدفمند بین افراد جهان برقرار کرد.

ضرورت موسسه ترجمه متون

افرادی که بر زبان‌های خارجی مسلط هستند، از توانمندی بالاتری در ارتباط‌گیری با سایر افراد جهان برخوردار می‌باشند. این دسته از افراد به راحتی اندیشه‌های مختلف را درک کرده و می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مثل: بازرگانی، گردشگری، ادبیات، فناوری و… خوش بدرخشند. حتی می‌توانند با تأسیس آموزشگاه زبان و انتقال دانش خود به افراد بسیاری کمک کنند.

البته ناگفته نماند که این دسته از افراد می‌توانند با فراهم کردن بستری مناسب دانش و مهارت‌های خود را به دیگران عرضه کنند و به علاقمندان کمک کنند تا در حوزه‌های تجارت، اقتصاد، سیاست و… حضوری مؤثر و موفق داشته باشند. در واقع می‌توان با ترجمه متون مختلف، بستر ساده‌ای را برای کسب مهارت‌های مختلف فراهم کرد.

باید اعتراف کرد که به لطف ترجمه مرزها و فواصل موجود بین کشورهای مختلف بسیار کمتر از گذشته شده است و ارتباط بین جوامع مختلف بهبود پیدا کرده است.

مزایای ترجمه مقالات و متون به زبان‌های مختلف

  • فراهم شدن بستری مناسب برای درک مفاهیم تازه
  • دستیابی به علم روز دنیا در کوتاه‌ترین زمان
  • تهیه پایان‌نامه
  • عرضه دستاوردهای علمی و پژوهش‌های انجام شده در سایر نقاط جهان

اخذ مجوز ترجمه مقالات و متون به زبان‌های خارجی با مشاورین اندیشه آسیا

نیاز به موسسات ترجمه مقالات و متون

این روزها نیاز به ترجمه مقالات انگلیسی به فارسی و برعکس بسیار زیاد شده است. لازم به ذکر است که هر دو فرآیند در حوزه ترجمه‌های تخصصی قرار دارد و مترجم باید ضمن برخورداری از مهارت کافی به زبان مبدا و مقصد با اصطلاحات علمی به خوبی آشنا باشد. در غیر این صورت خروجی کار، از کیفیت مطلوب برخوردار نخواهد بود.

در صورتی که مترجم از مهارت کافی برخوردار باشد، متون ترجمه‌شده روان، ساده و منطبق با پژوهش‌های انجام شده خواهند بود. این روزها یکی از نیازمندی‌های مهم پژوهشگران داخل کشور دسترسی به مترجمین کاربلد است. زیرا در بسیاری از مواقع به دلیل عدم توانمندی مترجم، دستاوردهای علمی پژوهشگر به درستی ترجمه نمی‌شود و این موضوع موجب عدم پذیرش مقالات خواهد شد. در برخی از موارد دیگر نیاز است تا مقالات انگلیسی به زبان فارسی ترجمه شوند تا در نهایت در مجلات معتبر به چاپ برسند.

از آنجایی که این روزها نیاز به ترجمه تخصصی مقالات بیش از گذشته احساس می‌شود، باید به دنبال راهی برای تامین این نیازمندی بود. بی شک پرورش نیروی ماهری که با باید و نبایدهای ترجمه مقالات و متون آشنا باشند، این مسیر را هموار خواهد کرد.

همین موضوع موجب شده است تا افراد کاربلدی که به خوبی این احساس نیاز را درک کرده‌اند و از تخصص کافی برخوردار هستند به دنبال تاسیس موسسه با موضوع ترجمه مقالات و متون به زبان‌های خارجی باشند. البته برای ورود به این عرصه باید قوانین و ضوابط مختلفی مورد توجه قرار بگیرد.

افرادی که از تخصص کافی برای تاسیس موسسه ترجمه برخوردار هستند، می‌توانند پس از اخذ مجوز از مرجع صدور  فعالیت خود را آغاز کنند.

اهمیت دریافت مشاوره اخذ مجوز موسسه با موضوع ترجمه مقالات و متون به زبان‌های خارجی

افرادی که از تخصص و علاقه وافری برای ورود به عرصه ترجمه مقالات و متون برخوردار هستند، باید در سایه قوانین و شروط وضع‌شده در این عرصه پیش بروند. به این ترتیب ضمن ارتقای کیفیت کار، افراد بیشتری را به سمت خود جذب می‌کنند. در واقع موسساتی که مجوز رسمی از ارگان‌های مربوطه داشته باشند، از اعتبار بالاتری برخوردار هستند. پرواضح است که چنین موسساتی انتخاب اول پژوهشگران و دانشجویانی است که به کیفیت ترجمه اهمیت زیادی می‌دهند.

برای تاسیس چنین موسسه‌ای باید هیئت موسس و فردی نیز به عنوان مدیر مسئول به مرجع صدور مجوز معرفی شود، در ادامه لازم است تا اسناد هویتی، تحصیلی و… ضمیمه درخواست تاسیس موسسه ترجمه شود تا در ادامه کارشناسان مرجع صدور مجوز اطلاعات موجود را مورد بررسی قرار دهند.

پس از بررسی و تایید اطلاعات شخصی باید از فرآیندهای مختلفی عبور کرد که این کار زمان نسبتا زیادی را طلب می‌کند. البته وجود فردی متخصص که به خوبی با شروط و قوانین وضع شده برای اخذ مجوز موسسه ترجمه آشنا باشد، این فرآیند را کوتاه‌تر خواهد کرد.

اخذ مجوز موسسه ترجمه مقالات و متون به زبان‌های خارجی همراه با اندیشه آسیا

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا نامی آشنا برای افرادی است که در حوزه آموزش فعالیت دارند. این مجموعه با شناخت کامل قوانین موجود در عرصه آموزش و ضوابط تعیین شده برای تاسیس آموزشگاه، به علاقمندان کمک می‌کند تا در بازه زمانی کوتاهی در سایه قانون به خواسته خود جامه عمل بپوشانند.

به این ترتیب علاقمندان می‌توانند در مدت مشخصی مجوز موسسه با موضوع ترجمه مقالات و متون به زبان‌های خارجی را دریافت کنند. نکته مهم اینکه کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا از زمان اخذ مجوز تا زمان راه‌اندازی آموزشگاه، جذب نیرو، تبلیغات و… همراه مشتریان خود خواهد بود.

این مجموعه تمامی تلاش خود را به کار گرفته است که با کمک کارشناسان متخصص تمامی ناهمواری‌ها و سختی‌های راه در حوزه آموزش را برطرف کند تا بستر مناسبی برای ساخت ایرانی آباد فراهم شود.

افرادی که به دنبال دریافت مشاوره اخذ مجوز موسسه با موضوع ترجمه مقالات و متون به زبان‌های خارجی هستند می‌توانند به منظور کسب اطلاعات اولیه با شماره تلفن 88906532-021 تماس حاصل کنند.

10 پاسخ به “اخذ مجوز ترجمه مقالات و متون به زبان‌های خارجی”

  1. ستاره گفت:

    سلام روزبخیر،، چجوری باید این مجوز رو بگیرم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. عباس گفت:

    سلام شرایط سنی و سایر شرایط برای گرفتن این مجوز چی هست؟؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  3. فرزاد گفت:

    سلام ایا ازمون هم داره؟

  4. حمیدی گفت:

    شرایط اخذ مجوز این موسسه برای خانم ها و اقایون متفاوته؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  5. شیدا گفت:

    درود
    میخوام این مجوز رو برای شهر گرگان بگیرم؟ راهنمایی میکنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *