اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری

10 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری

با اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری می‌توان افراد متخصص زیادی را به کشور معرفی کرد. زیرا در حال حاضر یکی از نیازمندی‌های اساسی کشور وجود کارشناسان حرفه‌ای در رشته زیست فناوری یا بیوتکنولوژی است که بتوان با کمک آن‌ها عرصه‌های مختلفی از قبیل: کشاورزی، بهداشت، اقتصاد، تغذیه و… را دستخوش تحولات گسترده کرد. به ساده‌ترین زبان ممکن می‌توانیم بگوییم که زیست فناوری رشته‌های کاربردی زیست‌شناسی و فناوری را با یکدیگر تلفیق کرده است تا در ادامه بتواند به راهکارهای تازه و کاربردی برای حل مشکلات انسان امروز برسد.

اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری و راه اندازی آن

با وجود رشته زیست فناوری در جهان امروز همه چیز برای بهبود زندگی انسان در دسترس است.

آشنایی بیشتر با زیست فناوری

در این رشته، فناوری بر مبنای زیست مورد بررسی قرار می‌گیرد. هدف از به کارگیری این رشته ارائه محصولات و فناوری‌های جدید است. به طوری که دستاوردهای تازه موجب ارتقای سطح سلامت و کیفیت زندگی تمام موجودات زنده شود. به این منظور نیز از بیومولکول‌ها و فرایندهای سلولی استفاده می‌شود.

شاید با تعریفی که تا به حال از زیست فناوری داشته‌ایم، تصور کنید که با مفهومی تازه و غیر قابل درک مواجه شده‌اید! در صورتی که همه ما سال‌هاست که از نتایج زیست فناوری استفاده می‌کنیم و به نوعی می‌توان گفت محصولاتی که حاصل تحقیقات و بررسی‌های بیوتکنولوژی است، سال‌هاست که به زندگی ما گره خورده است.

به عنوان مثال پنیر یا ماستی که از سوپر مارکت خریداری می‌کنیم، از محصولات زیست فناوری به حساب می‌آیند. حتی واکسن‌هایی مثل: کرونا و هپاتیت ب که از دست ساخته‌های بشر است، در سایه رشته زیست فناوری شکل گرفته است. در واقع می‌توان گفت علم زیست فناوری از قدیمی‌ترین‌ها در دنیا به حساب می‌آید، اما چند دهه‌ای است که به شکل امروزی و مدرن میان انسان‌ها شناخته می‌شود.

جالب ترین دستاوردهای زیست فناوری

شاید اگر بدانید که تا کنون چه محصولاتی از تحقیقات دانشمندان زیست فناوری خلق شده است، متعجب شوید. در ادامه چند نمونه را توضیح می‌دهیم:

  • جالب است بدانید که در سال 1928 میلادی اولین آنتی بیوتیک جهان با استفاده از زیست فناوری کشف شد.
  • در سال 1943 میلادی دانشمندان توانستند با استفاده از علوم مربوط به زیست فناوری کشف کنند که رشته‌های DNA داده‌های ژنتیکی افراد را با خود به همراه دارد.
  • در دهه 60 با استفاده از زیست فناوری انقلابی عظیم در عرصه بهداشت و درمان شکل گرفت و واکسن‌های سرخک، سرخجه، اوریون کشف شد. ضمن اینکه داروی انسولین نیز در همان سال‌ها به مردم معرفی شد.
  • در سال 1993 با استفاده از زیست فناوری تحولی بزرگ در بخش‌های کشاورزی و دامداری شکل گرفت. زیرا در آن سال محصولات تراریخته شکل گرفتند و میزان تولید و همچنین کیفیت محصولات به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد.
  • و…

بازار کار زیست فناوری در کشور

به طور کلی زیست فناوری جز آن رشته‌هایی است که از پتانسیل‌های بالایی برای اشتغال برخوردار است. در سال‌های گذشته که این رشته به خوبی به افراد معرفی نشده بود، اکثر متخصصین این حوزه به امر آموزش و تدریس مشغول بودند تا دنیای زیست فناوری را گسترده‌تر از قبل کنند. اما حالا که این رشته تا حدود زیادی شناخته شده است، بازار کار و اشتغال در موسسات دانش بنیان  نیز بسیار داغ شده است.

در حال حاضر بسیاری از کاربلدان این حوزه به دنبال خلق ایده‌ها و محصولات تازه هستند. از آنجایی که صنایع مختلف پذیرای متخصصین زیست فناوری است، شانس جذب شدن به بازار کار در این رشته بسیار خوب است. در حال حاضر صنایع کشاورزی، غذایی، دارویی، دامداری و… بیشترین نیاز را به کارشناسان زیست فناوری دارند.

بازار کار زیست فناوری خارج از کشور

دانشمندان و کارشناسان کشور که تمایل دارند برای کار یا تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنند، باید ضمن همراه داشتن مدرک خود، نمره قابل قبولی در امتحانات تافل یا آیلتس را کسب کرده باشند. زیرا یکی از لازمه‌های اصلی برای کار، تحصیل و تحقیق در رشته زیست فناوری تسلط به زبان انگلیسی است.

اکثر علاقه‌مندان به مهاجرت کاری و تحصیلی با استفاده از رشته زیست فناوری، مقاصد آلمان و آمریکا را انتخاب می‌کنند. زیرا در حال حاضر این دو کشور بیشترین استقبال را از متخصصین بیوتکنولوژی دارند و از متخصصین این حوزه در عرصه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری

حالا که در سال‌های اخیر استقبال از رشته زیست فناوری بالاتر رفت است، بسیاری از متخصصین سعی دارند تا با ورود به عرصه آموزش ضمن تربیت نیروی متفکر  و کاربلد، سهمی در آبادانی این مرز و بوم داشته باشند. ضمن اینکه ورود به عرصه آموزش در بخش زیست فناوری درآمد بسیاری خوبی را نیز در پی دارد.

به همین دلیل افرادی که از تخصص و دانش کافی برخوردار هستند، می‌توانند با اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری فعالیت حرفه‌ای خود را در بخش آموزش آغاز کنند. به این ترتیب تمامی فرایندهای آموزشی زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قرار دارد و  پس از پایان دوره اموزشی مدرکی معتبر به کارآموزان ارائه می‌شود که می‌توانند از آن برای اشتغال در خارج یا داخل کشور استفاده کنند.

چگونگی اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری

کلیه افرادی حقیقی و حقوقی که تمایل دارند، آموزشگاهی در بخش زیست فناوری تاسیس نمایند، می‌توانند پس از پیروی از قوانین عمومی و اختصاصی به این خواسته جامه عمل بپوشانند. آموزشگاه‌های زیست فناوری نوعی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای هستند. دستگاه اجرایی برای فعالیت تمامی آموزشگا‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مکلف است به عنوان سازمان تابعه از تمامی دستوران این وزارت خانه پیروی نماید.

شرایط عمومی اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری

  • موسس باید تابعیت ایرانی داشته باشد.
  • متقاضی باید به دین مبین اسلام یا سایر ادیان شناخته شده در قانون اعتقاد داشته باشد.
  • موسس نباید در ارگان‌ها و نهادهای دولتی اشتغال داشته باشد.
  • موسس باید صلاحیت اخلاقی و سیاسی داشته باشد.
  • موسس باید از لحاظ اقتصادی توانمند باشد و بتواند بر طبق قانون حداقل‌هایی را در تهیه ساختمان آموزشگاه در نظر بگیرد.
  • موسس نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشد.
  • و…

شرایط ساختمان آموزشگاه برای اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری

  • ساختمان آموزشگاه باید در اجاره یا مالکیت متقاضی تاسیس قرار داشته باشد.
  • به منظور رفت و آمد کارآموزان باید دربی مستقل برای ساختمان آموزشگاه وجود داشته باشد.
  • ساختمان آموزشگاه باید دارای بخش آموزشی و کارگاهی باشد.
  • ساختمان آموزشگاه باید دارای بخش عمومی باشد.
  • آموزشگاه باید دارای حداقل فضایی برای استقرار سرورها و جایگیری تجهیزات آموزش مجازی باشد.
  • بر طبق قانون ساختمان آموزشگاه باید دارای حداقل فضایی برای حضور کارآموزان باشد. به این ترتیب آموزشگاه باید بتواند در بخش آموزشی و کارگاهی حداقل 12 کارآموز را در دل خود جای دهد.
  • بخش عمومی آموزشگاه متشکل از: بخش اداری، حیاط، سرویس بهداشتی، نمازخانه و… است.
  • موسس باید در قراردادی که برای ساختمان آموزشگاه تنظیم می‌کند حتما “مورد استفاده به عنوان آموزشگاه ” را قید کرده باشد.
  • موسس می‌تواند از میان ساختمان‌هایی که کاربری آموزشی یا اداری دارند، مورد دلخواه خود را انتخاب کند.
  • و…
تأسیس آموزشگاه زیست فناروی

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا از تخصص بالایی برای اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری برخوردار است.

اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

بهتر است تمامی افرادی که تمایل دارند با اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری فعالیت آموزشی خود را آغاز کنند، از همان ابتدای راه از مشاوره‌های کارشناسان این عرصه بهره‌مند شوند. به این ترتیب می‌توانند تمامی فرایندهای الکترونیکی و غیرالکترونیکی لازم را با سرعت بیشتری پشت سر بگذارند و بدون بروز کم و کاستی‌ها در ارائه اسناد و مدارک و پیگیری روند کار، زودتر به هدف خود جامه عمل بپوشانند و با سرعت بیشتری به عرصه آموزش وارد شوند.

ضمن اینکه کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا در فرایندهای تأسیس، انتخاب ساختمان آموزشگاه، جذب منابع انسانی و اساتید، جذب کارآموز و… همراه متقاضیان خواهند بود. علاقه‌مندان می‌توانند با شماره‌گیری 88906532-021 اطلاعات مفیدی در خصوص خدمات این مجموعه به دست آورند.

10 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری”

  1. حسینی گفت:

    درود
    موسس میتونه حقیقی باشه برای اخد مجوز اموزشگاه زیست فناروی و تاسیسش؟

  2. سلطانی فر گفت:

    سلام از طریق چه مراجعی برای اخذ این مجوز باید اقدام کرد؟

  3. رامین گفت:

    جهت اخذ این مجوز چه نوع سابقه کاری نیازه؟ و مدرک تحصیلی شامل چه مواردی میشه؟

  4. محمود گفت:

    سلام
    در خصوص میزان سرمایه موردنیاز و وضعیت تسهیلاتی که تعلق خواهد گرفت نیاز به مشاوره دارم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  5. کوروش گفت:

    سلام در خصوص شرایط سنی و سوابق تحصیلی و کاری توضیح بدید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *