اخذ مجوز آموزشگاه خبرنگاری

12 دیدگاه
اخذ-مجوز-آموزشگاه-خبرنگاری

با اخذ مجوز آموزشگاه خبرنگاری می‌توان به رشد و پرورش نیروی ماهر در حوزه تولید محتوای خبری مشغول شد. خبرنگاری فقط یک شغل نیست، بلکه یک مسئولیت اجتماعی نیز به شمار می‌رود که از طریق رسانه‌های متنوعی مثل: رادیو و تلویزیون اخبار مختلف را به گوش مخاطب می‌رساند. این اخبار می‌تواند از طریق مصاحبه به دست آمده باشد یا با تحلیل‌های شخصی و مشاهدات شکل بگیرد. چیزی که مهم است، این است که یک خبرنگار دید بازتری به مخاطب می‌بخشد تا هوشیارانه‌تر محیط پیرامون خود را رصد کند.

جایگاه شغل خبرنگاری

خبرنگاری دنیای گسترده و پرهیجانی دارد. البته نباید منکر سختی‌های آن شد. استرس و نگرانی دو عنصر جدایی‌ناپذیر از این شغل هستند. خبرنگار را می‌توان به عنوان واسطی دلسوز مابین مسئولین و مردم دانست. در واقع خبرنگار همان شخصی است که از میان مردم عادی به پا خواسته است و با شناخت دغدغه‌های موجود، صدای رسای جامعه می‌شود.

متاسفانه برخی از افراد از جایگاه و اهمیت خبرنگار در جامعه بی‌اطلاع هستند. در صورتی که افراد متبحر و متخصص این حوزه خیلی زود اسم و رسم پیدا می‌کنند و در بین مردم محبوب می‌شوند. در دنیای امروز بهترین سلاح، کاغذ و قلم است خبرنگاران با در دست داشتن این صلاح نیرومند و پرنفوذ می‌توانند بسیاری از مشکلات جامعه را پوشش دهند و خیلی زود به چهره‌ای محبوب و موثر در جامعه تبدیل شوند.

باید اعتراف کرد که در دنیای امروز محتوای ویدئویی، صوتی، متنی و تصویری که در قالب اخبار مختلف به دست مردم دنیا می‌رسد، می‌تواند عامل دگرگونی و تحول‌های عظیم باشند.

تاسیس-آموزشگاه-خبر-نگاری

برای اینکه بتوان به یک خبرنگار موفق تبدیل شد، باید به این عرصه علاقه داشت و در ادامه با کسب آموزش های تخصصی، مهارت‌های خود را ارتقا بخشید.

ویژگی‌های یک خبرنگار موفق

عامل اصلی موفقیت یک خبرنگار، علاقه‌مند بودن به این عرصه است. در ادامه می‌توان با آموزش‌های کاربردی به تخصص کافی در این حوزه دست پیدا کرد. یک خبرنگار موفق در کارش سمج است و سعی دارد برای هر رویداد و عملکردی پوشش خبری داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های یک خبرنگار موفق می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ارتباطات اجتماعی موثری دارد.
  • زبان انتقادی قوی دارد و می‌تواند رویدادها را بررسی و نقد نماید.
  • خوب سوال می‌پرسد و گوش شنوای خوبی برای دریافت پاسخ است.
  • توانمندی بالایی در تنظیم محتوای متنی دارد.
  • بیان رسا و جذابی دارد.
  • بداهه گویی فوق العاده است.
  • خستگی ناپذیر است.
  • در گفتار و نوشتار صریح، شفاف و شجاع است.
  • توانایی و قدرت بالایی در تحلیل و بررسی مسئله دارد.

تاسیس آموزشگاه خبرنگاری

افرادی که علاقه‌مندی خود را خیلی زود شناسایی کنند، می‌توانند با انتخاب رشته‌های علوم ارتباطی یا خبرنگاری، با الفبای این کار آشنا شوند و پس از طی کردن واحدهای درسی مرتبط پا به این عرصه تخصصی بگذارند.

البته اگر دیر متوجه استعداد و علاقه خود به خبرنگاری شده‌اید، نگران نباشید. وجود آموزشگاه‌های خبرنگاری بستر مناسبی را فراهم کرده است تا هر شخصی در هر سنی بتواند با حضور در دوره‌های آموزشی به یک خبرنگار خبره تبدیل شود.

باید اعتراف کرد که آموزشگاه‌هایی که به طور آزاد فعالیت دارند، در ارائه خدمات آموزشی بسیار حرفه‌ای و دقیق هستند. البته این ویژگی در مورد آموزشگاه‌هایی که به طور قانونی و پس از اخذ مجوز فعالیت دارند، مصداق پیدا می‌کند. آموزشگاه‌های معتبر با برگزاری دوره‌های ارتباط جمعی، مبانی ارتباطی، نحوه نگارش در زبان فارسی، آشنایی با مبانی جامعه‌شناسی و… سعی بر پرورش نیروی کار حرفه‌ای و متخصص دارد.

 بازار کار خبرنگار

اغلب افراد علاقه‌مند به حوزه خبرنگاری تمایل دارند تا در شبکه‌های تلویزیونی فعالیت داشته باشند. در واقع می‌توان این خواسته را رویای نهایی هر خبرنگار دانست. البته برای اینکه بتوان به این مرحله از رشد و پیشرفت رسید، باید ضمن ارتقای دانش و مهارت، کار را در مقیاس کوچک‌تر آغاز کرد. به عنوان مثال می‌توان با تهیه خبر در شبکه‌های محلی در بستر پیشرفت و رسیدن به شبکه‌های رسمی حرکت کرد.

در سال‌های نه چندان دور متقاضی برای فعالیت در روزنامه‌های سراسری نیز بسیار زیاد بود که با روی کار آمدن شبکه‌های مجازی، تقاضا برای تحلیل‌گر خبری در این شبکه‌ها به میزان قابل توجهی بالا رفت.

ضرورت اخذ مجوز آموزشگاه خبرنگاری

در کشور ما برای فعالیت در هر عرصه‌ای به حداقل مدرک لیسانس نیاز است. حوزه خبرنگاری نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست. البته می‌توان با حضور در دوره‌های آموزشی آزاد و دریافت مدرک پا به این عرصه گذاشت. در دوره‌های آموزشی آزاد فرصت مناسبی برای ارتقای مهارت‌هایی نظیر: نوشتن، پژوهش، ارتباط و… فراهم می‌شود. ضمن اینکه در پایان دوره مدرکی معتبر به متقاضی ارائه می‌شود. وجود این مدرک شانس حضور متقاضی در بازار کار را افزایش می‌دهد.

کلیه افراد حقیقی و حقوقی که تصور می‌کنند توانمندی و پتانسیل بالایی در خصوص تاسیس آموزشگاه خبرنگاری دارند، می‌توانند با طی کردن فرآیندهای مشخص کار آموزش را شروع نمایند.

مراجع مربوطه شرایطی را برای صدور مجوز آموزشگاه خبرنگاری در نظر گرفته است که علاقه‌مندان می‌توانند بر طبق این قوانین پیش روند. ارائه مدارک هویتی، ارائه مدرک تحصیلی، ارائه مستندات کافی برای تایید سابقه کار حرفه‌ای و… بخشی از شروط عمومی در نظر گرفته شده برای متقاضی است.

اخذ-مجوز-آموزشگاه-خبرنگاری-همراه-با-مجموعه-مشاورین-اندیشه-آسیا

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به متقاضیان تاسیس آموزشگاه خبرنگاری کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان فرآیندهای اخذ مجوز را پشت سر بگذارند.

تاسیس آموزشگاه خبرنگاری همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

دیگر دوران پیگیری شخصی کارها به سر آمده است! حالا برای هر کاری متخصصی وجود دارد که می‌توان با برون سپاری امور خیلی زود به بهترین نتیجه دست پیدا کرد. همه ما از پیگیری امور اداری خسته و ناتوانیم و در اغلب اوقات نیز نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به کار خود علاقه‌مند هستند و با اشتیاق فراوان امور اداری مربوط به مشتریان را به سرانجام می‌رسانند. شماره تلفن 88906532-021 راه ارتباطی مشتریان با کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا است که به منظور پاسخ‌دهی به سوالات در خصوص اخذ مجوز آموزشگاه خبرنگاری در نظر گرفته شده است.

12 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه خبرنگاری”

  1. شکاری گفت:

    سلام
    برای راه اندازی اموزشپاه خبرنگاری حداقل چ تعداد مدرس موردنیازه؟ موسس میتواند تدریس هم کنه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. مجتبی گفت:

    سلام باید از فنی حرفه ای مجوز بگیریم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم خیر، مرجع صدور این مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.

  3. ملیحه رضوی گفت:

    سلام وقت بخیر
    شرایط اخذ این مجوز برای خانم ها شامل چه میشود؟ باتشکر

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  4. مهیار گفت:

    سلام
    دراین خصوص مشاوره میخواستم

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  5. تیموریان گفت:

    اقایون برای گرفتن مجوز اموزشگاه خبرنگاری چه شرایط مهمی باید داشته باشند؟ کارت پایان سن تاهل و …

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  6. رضا ستوده گفت:

    سلام
    فرایند اخذ مجوز اموزشگاه خبرنگاری چه مدت طول میکشه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *