اخذ مجوز آموزشگاه کارآفرینی

10 دیدگاه
اخذ-مجوز-آموزشگاه-کارآفرینی

در سال‌های اخیر درخواست اخذ مجوز آموزشگاه کارآفرینی در میان چهره‌های موفق صنعت و تجارت بالا رفته است. با رشد و توسعه عجیب و غریب دنیای مدرن، توجه به کسب و کارهای تازه نیز افزایش داشته است. برای اینکه بتوان چنین کسب و کارهایی را به دنیای حرفه‌ای و سودده وارد کرد باید مدیریتی کاربردی داشت. یک مدیر کاردان می‌تواند به یک کارآفرین نمونه تبدیل شود و چرخه صنعت را در مملکت به حرکت درآورد.

اهمیت کارآفرینی در اقتصاد جامعه

بدون تعارف باید گفت آن چیزی که می‌تواند موجب رونق صنعت و اقتصاد مملکت شود، کار آفرینی است. یک کارآفرین کاربلد که با راهکارهای رشد و شکوفایی آشنا باشد، از پروژه‌های کوچک، پروژه‌های موفق و توسعه یافته‌ای می‌سازد که منجر به اشتغال افراد متعدد شود.

نتایج کارآفرینی موفق در جامعه در یک نگاه

  • توسعه صنعتی و اقتصادی
  • افزایش اشتغال
  • افزایش میزان درآمد افراد
  • ارتقای استانداردهای زندگی
  • افزایش خلاقیت و نوآوری در سایر کسب و کارها
  • خلق ارزش آفرینی
  • توسعه مثبت اندیشی و مثبت گرایی در افراد
تاسیس-آموزشگاه-کار-آفرینی

با ورود به حوزه کارآفرینی می‌توان به اقتصاد جامعه کمک کرد و بستر مناسبی برای جذب نیروی کار متخصص فراهم نمود.

ضرورت اخذ مجوز آموزشگاه کارآفرینی

کارآفرینی کار دشواری است. یک کارآفرین تمامی خطرهای راه‌اندازی کسب و کاری نوپا را به جان می‌خرد و در تلاش است تا با ایده‌های کاربردی به درآمدهای بالا برسد. کارافرین‌ همان مغز متفکر مجموعه است که سعی دارد با ارائه کالا یا خدمتی منحصر به فرد به طور هوشمندانه و خلاقانه نیازی را از افراد جامعه برطرف نماید.

باید قبول کنیم که در سال‌های اخیر کارآفرینی به مفهومی پیچیده و سخت تبدیل شده است. در دنیای پرسرعت حال حاضر که همواره با چالش‌های اقتصادی و صنعتی مختلف مواجه هستیم، مدیریت و کارآفرینی به امری تخصصی بدل شده است. به طوری که به هیچ عنوان نمی‌توان بدون کسب دانش در این حوزه به موفقیت امیدوار بود.

اهمیت این موضوع موجب شده است تا کارآفرینان یا علاقه‌مندان به این حوزه نگاه ویژه‌ای به حضور در دوره‌های آموزشی داشته باشند. به این ترتیب می‌توانند با آمیختن تجربه خود با دانش مجموعه‌های آموزشی به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند. همین موضوع موجب شده است تا در چند سال اخیر شاهد تاسیس آموزشگاه‌های کارآفرینی متعدد در سطح کشور باشیم.

انواع کارآفرینی

این شغل پردردسر اما جذاب در حالت‌های متنوعی در حال توسعه است. برخی از این حالت‌ها عبارتند از:

  • کارآفرینی مشاغل کوچک: کارآفرین برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک نیازی به سرمایه‌های کلان اولیه ندارد و می‌تواند با تعداد محدودی از نیروی کار، اهداف را پیش برد. به عنوان مثال یک کارگاه کوچک یا یک فروشگاه می‌تواند در شاخه مشاغل کوچک جای گیرد.
  • کارآفرینی برای استارت‌اپ‌های مقیاس‌پذیر: کارآفرین در این نوع از کسب و کار نیاز جامعه را به خوبی آنالیز کرده است و  با شناخت خلا و نواقص موجود در بازار، ایده‌های خلاقانه‌ای را طرح‌ریزی می‌نماید. در ادامه با توجیه سرمایه‌گذار سعی بر راضی کردن وی برای پایه‌ریزی کسب و کار دارد.
  • کارآفرینی شرکت‌های بزرگ: در این مورد روند کار کمی متفاوت است. وقتی صحبت از شرکت‌های بزرگ می‌کنیم در واقع کسب و کار به میزان کافی رشد داشته است و به نامی معتبر تبدیل شده است. کارآفرینی در این بخش باید بتواند از ایده‌های تازه به خوبی حمایت کند. در چنین شرکت‌هایی هدف اصلی تولید کالا یا خدمتی ویژه است به طوری که یک نیاز اساسی که پیش از این وجود نداشته است، به جامعه معرفی شود.
  • کارآفرینی تحقیقی: در این شیوه تکیه اصلی بر تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات تازه است. به این ترتیب پیش از کلید خوردن کار تمامی جوانب به صورت دقیق و ریزبینانه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا خطرپذیری کار به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
  • کارآفرینی خریدار: در این روش کار از صفر شروع نمی‌شود. در واقع کارآفرین با خریدن مشاغلی که پتانسیل پیشرفت را دارند، سرمایه‌گذاری را آغاز می‌کند. عموما کارآفرینانی که علاقه‌مند به اخذ درآمدهای بالا در مدت زمان کم هستند، در این مسیر قرار دارند.
  • کارآفرینی اجتماعی: در این سبک از کارآفرینی هدف رسیدن به سودهای کلان نیست. در واقع کارآفرین در تلاش است تا با ارائه کالا یا خدمت، موجب رشد اجتماعی شود و یکی از موانع اجتماعی را برطرف نماید.
  • کارآفرینی خلاق: روشی جذاب و تازه که سعی دارد با ایده‌های تازه کسب و کار جدیدی را شکل دهد. در این شیوه هدف اصلی تولید محصولاتی است که به نسبت سایر نمونه‌های مشابه برتر باشد.
  • کارآفرینی تقلیدی: این روش را می‌توان بسیار کم‌خطر دانست. زیرا کارآفرین از ایده‌های موجود در آن حوزه استفاده می‌کند و سعی دارد تا با استراتژی‌های جدیدتر ایده‌ها را بهبود ببخشد. از آنجایی که در این روش از تجربیات دیگران استفاده می‌شود، امکان بروز اشتباه بسیار کمتر خواهد شد.
اخذ-مجوز-تاسیس-آموزشگاه-کارآفرینی

مجموعه مشاورین اندیشه به اصول و قواعد تاسیس آموزشگاه کارآفرینی مسلط است و یک همراه و مشاور عالی برای متقاضیان تاسیس چنین آموزشگاه‌هایی به شمار می‌رود.

اهمیت تاسیس آموزشگاه کارآفرینی

باید این را بدانید که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق باید آموزش ببینید. کارآفرینی امری ذاتی نیست! هر شخصی می‌تواند به صورت اکتسابی به کارآفرینی موفق در این عرصه تبدیل شود. قطعا بیل گیتس یا میشل فررو از بدو تولد کارآفرینان نمونه‌ای نبوده‌اند! آن‌ها با ایده‌های خلاقانه و به دور از کلاهبرداری محصولات تازه و منحصربه‌فردی را به دنیا معرفی کردند که خیلی زود مثل یک بمب به صدا در آمد! به نظر شما این اتفاق چگونه می‌افتد؟

با آموزش دیدن می‌توان این ره صد ساله را در مدت زمانی کوتاه رفت. به همین دلیل به تمامی علاقه‌مندان این حوزه و حتی افرادی که سال‌هاست در مقام کارآفرین فعالیت دارند، توصیه می‌شود تا برای آشنایی با متدها و استراتژی‌های تازه در دوره‌های آموزشی حرفه‌ای شرکت نمایند. دوره‌های آموزشی کاربردی تغییر نگرش و ارتقای دانش افراد را به دنبال دارد.

اخذ مجوز آموزشگاه کارآفرینی همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

اغلب علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی یا افراد با تجربه در این حوزه ترجیح می‌دهند تا برای ارتقای دانش خود به مجموعه‌های آموزشی رجوع نمایند که پس از پایان دوره مدرکی معتبر به آن‌ها ارائه دهد. ارائه مدرک معتبر پس از پایان دوره فقط در حیطه وظایف مجموعه‌هایی است که عملکردی قانونی دارند و پس از اخذ مجوز، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

متاسفانه بسیاری از آموزشگاه‌ها به دلیل پیچیدگی فرایند اخذ مجوز به صورت غیرقانونی فعالیت دارند و با ارائه وعده‌های دروغین به داوطلبان سعی بر متقاعد کردن ایشان برای حضور در کلاس‌ها دارند. در صورتی که می‌توان با برون سپاری این فرآیند به افراد متخصص این حوزه خیلی زود به تمامی دوره‌های آموزشی رنگ و بوی قانونی و حرفه‌ای بودن بخشید.

از آنجایی که پشت سر گذاشتن فرایند اخذ مجوز، راه‌اندازی مجموعه آموزشی، تامین فضای آموزشی، جذب اساتید مجرب و دانشجویان و… نیاز به دقت ویژه‌ای دارد می‌توان از کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا کمک گرفت. پیگیری تمامی این موارد برای کارشناسان اندیشه آسیا بسیار ساده است. در واقع کارشناسان این مجموعه به دلیل تسلط کافی بر هر یک از این موضوعات، به آن‌ها به چشم معادله‌ای ساده نگاه می‌کنند و می‌توانند در مدت زمانی کوتاه تمامی ‌موانع را پشت سر بگذارند و با اخذ مجوز آموزشگاه کارآفرینی به رویای متقاضیان رنگ حقیقت بپاشند. شما می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88906532-021 تماس بگیرید.

10 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه کارآفرینی”

  1. اقای خلیلی گفت:

    درود وقت بخیر پروسه گرفتن مجوز چقدر زمان میبره؟؟؟ ایا شرایط اخذ مجوز برای خانم ها و اقایون متفاوته؟؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. نیما گفت:

    سلام
    بعد از اینکه مجوز رو گرفتیم چقدر تایم داریم برای راه اندازی اموزشگاه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  3. محمد گفت:

    سلام
    باید از فنی حرفه ای استان خودمون این مجوز رو بگیریم؟

  4. سعید گفت:

    ایا این مجوز شرط تاهل داره؟

  5. عرفان گفت:

    درود
    برای اغاز کردن گرفتن مجوز نیاز به مراجعه حضوری هست یا از طریق سایت یا سامانه مربوطه میتوانم اقدام کنم؟ از طریق چه سایتی؟؟؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *