اخذ مجوز آموزشگاه فیلمنامه نویسی

10 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه فیلمنامه نویسی

در سال‌های اخیر تقاضاهای زیادی به منظور اخذ مجوز آموزشگاه فیلمنامه نویسی شکل گرفته است تا بتوان به تربیت نیروهای ماهر و تخصصی در این عرصه پرداخت. زیرا یکی از ملزومات شکل‌گیری آثار سینمایی موفق،  فیلمنامه نویسی حرفه‌ای است. یک فیلم‌نامه‌نویس خوب باید بتواند سکانس‌ها و صحنه‌های مختلف فیلم را با جزئیات کامل شرح دهد تا در مرحله تولید بیشترین تاثیر را بر مخاطب داشته باشد.

تاسیس-آموزشگاه-فیلمنامه-نویسی

به منظور راه‌اندازی آموزشگاه فیلمنامه نویسی باید در مسیر اخذ مجوز آموزشگاه آزاد سینمایی حرکت کرد تا در ادامه بتوان فیلمنامه‌نویسی را به عنوان یکی از زیرشاخه‌های آموزشگاه آزاد سینمایی انتخاب کرد.

آشنایی بیشتر با فیلم نامه نویسی

در سال‌های اولیه‌ای که سینما شکل گرفته بود، خبری از جزئیات و تخصص کافی نبود. در واقع آثار مختلف بدون طرح و متن اجرایی تهیه و تولید می‌شدند. رفته رفته شرایط بهتر شد و با ورود تجهیزات اجرایی به این عرصه شاهد انقلابی عظیم در حوزه تولید فیلم شدیم. در ابتدای راه این انقلاب، از نوشته‌های شخصی برای تولید آثار استفاده می‌شد تا اینکه در اوایل قرن بیستم پای نویسندگان به تولید فیلم باز شد. به این ترتیب آثار سینما و تلویزیون بر اساس سناریویی مشخص تنظیم شدند.

انواع فیلمنامه

  • فیلمنامه داستانی
  • فیلمنامه مستند

ضرورت اخذ مجوز آموزشگاه فیلمنامه نویسی

در صنعت سینما مخاطب حرف اول را می‌زند. به همین دلیل باید به دنبال راه مناسبی برای جلب رضایت وی بود. بدون شک در دنیای سینما اثری شانس دیده شدن و موفقیت خواهد داشت که فیلمنامه مناسبی داشته باشد. یک فیلمنامه خوب به درستی مخاطب را جذب خود می‌کند. به این منظور به مهارت و تخصص کافی نیاز است. برخورداری از ساختار داستانی منسجم، محتوای مناسب، در نظر گرفتن سلیقه مخاطب و… برخی از موارد قابل توجه در فیلمنامه نویسی است.

برای اینکه بتوان به فردی خلاق و حرفه‌ای در این عرصه تبدیل شد باید از اساتید مجرب آموزش دید. اهمیت آموزش موجب شده است تا در سال‌های اخیر متخصصین این عرصه به فکر تاسیس آموزشگاه‌های فیلمنامه نویسی بیفتند.

ویژگی‌های فیلمنامه نویس

  • افرادی که تمایل به ورود به دنیای فیلمنامه‌نویسی دارند باید در گام اول علاقمند به نوشتن باشند. افرادی که به طور ذاتی استعداد نوشتن را در خود احساس می‌کنند، انتخابی ایده‌ال برای ورود به عرصه فیلمنامه‌نویسی هستند. این دسته از افراد می‌توانند پس از دریافت دوره‌های آموزشی کاربردی در بازه زمانی کوتاه‌تری به مهارت کافی دست پیدا کنند.
  • از ملزومات مهم دیگری که منجر به موفقیت در فیلمنامه‌نویسی می‌شود برخورداری از قوه تخیل و خلاقیت است. افراد خلاق و خیال پرداز از خلق صحنه‌های منحصربه‌فرد و تازه هیچ هراسی ندارند.
  • کسب اطلاعات کافی در خصوص تکنیک‌های فنی و مبانی سینما از دیگر ضرورت‌های ورود به این حوزه است.
  • یک فیلمنامه‌نویس خوب باید تمرکز و دقت کافی در خلق صحنه‌ها و سکانس‌ها را داشته باشد. ضمن اینکه باید انتقادپذیر، صبور و منعطف باشد.
  • و…

سرفصل‌های آموزشی در آموزشگاه فیلمنامه نویسی

به طور کلی هر یک از آموزشگاه‌های فیلمنامه‌نویسی سرفصل‌های متفاوتی در آموزش دارند. در این میان آموزش‌هایی کاربردی‌تر خواهد بود که سرفصل‌های بیشتری را پوشش دهد و خدمات آموزشی گسترده‌تری را به هنرجویان ارائه نماید. برخی از سرفصل‌های کاربردی این عرصه عبارتند از:

  • آشنایی کامل با انواع فیلمنامه: کوتاه، بلند، سریالی، اقتباسی و مستند
  • انتخاب نام مناسب برای اثر
  • نحوه دیالوگ نویسی
  • چگونگی خلق شخصیت
  • چگونگی تبدیل زندگی حقیقی به قصه
  • استفاده از تمامی عناصر ساختاری مورد نیاز برای خلق فیلمنامه‌ای موثر
  • و…
ضرورت-اخذ-مجوز-آموزشگاه-فیلمنامه-نویسی

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با برخورداری از کادری مجرب و حرفه‌ای به علاقمندان تاسیس آموزشگاه فیلمنامه‌نویسی کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان مراحل قانونی اخذ مجوز را پشت سر بگذارند.

آیا درآمد فیلمنامه نویسی خوب است؟

به جرات می‌توان گفت برای هیچ حوزه فعالیتی در دنیا درآمد ثابتی وجود ندارد. آن چیزی که تعیین کننده درآمد یک شغل است تخصص و خلاقیت فرد است. ممکن است یک فیلم نامه نویس سالانه درآمد پایینی داشته باشد و فیلمنامه نویسی دیگر به خاطر تعداد زیاد فیلمنامه‌های موفقی که در سال داشته است به درآمدهای بالا در سال برسد. فیلمنامه نویس موفق می‌تواند ایده‌پردازی‌ها و شخصیت سازی‌های خود را با قیمت بالایی به تهیه کنندگان بفروشد.

ضمن اینکه افراد متخصصی که از مهارت و تجربه کافی در حوزه فیلمنامه‌نویسی برخوردار هستند، می‌توانند با ورود به دنیای آموزش به درآمد زیادی دست پیدا کنند.

به طور کلی فیلم نامه یکی از مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده یک فیلم است. درست است که برای خلق اثری موثر به صداگذاری، تصویرسازی، طراحی صحنه، کارگردانی و بازیگری مطلوب نیاز است، اما تا زمانی که فیلمنامه خمیر مایه مناسبی نداشته باشد، نتیجه نهایی مورد قبول نخواهد بود.

به همین دلیل به تمامی افرادی که علاقه‌مند به حوزه سینما و تلویزیون هستند و در تصمیم‌گیری تردید دارند و به دنبال اشتغال در بخش مهم و موثر این حوزه می‌گردند، پیشنهاد می‌شود تا با ارتقای دانش و مهارت خود در حوزه فیلمنامه نویسی به این دنیای جذاب وارد شوند. دنیای بی‌انتهایی که می‌تواند با درآمدی فوق‌العاده همراه باشد!

اخذ مجوز آموزشگاه فیلمنامه نویسی همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

به تمامی افرادی که قصد تاسیس آموزشگاه فیلمنامه نویسی را دارند، توصیه می‌شود تا از افراد متخصص در راه‌اندازی مجموعه‌های آموزشی کمک بگیرند. زیرا مسیر اخذ مجوز و تاسیس آموزشگاه در کشور ما با قوانین و آیین‌نامه‌های متعددی همراه است.

مرجع صدور مجوز در این میان شرایط ویژه‌ای را برای متقاضی تاسیس در نظر گرفته است و در صورت وجود این شرایط، به مدارک هویتی و تحصیلی نیاز خواهد بود. بررسی درخواست، بررسی مکان و تجهیزات آموزشی از جمله اقدامات لازم دیگر برای اخذ مجوز آموزشگاه فیلمنامه نویسی به شمار می‌رود. متقاضیان تاسیس می‌توانند با شماره‌گیری 88906532-021 در جریان جزئیات خدمات مجموعه مشاورین اندیشه آسیا قرار بگیرند.

10 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه فیلمنامه نویسی”

  1. اقای احمدی گفت:

    درود بر شما
    ایا موسس حقوقی میتونه برای گرفتن این مجوز اقدام کنه؟ شرایط سنی رو میفرمایید؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. منوچهر گفت:

    درود وقت بخیر
    پروسه اخذ مجوز و تاسیس اموزشگاه چه مدت زمان میبره؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  3. پوریا اصغری گفت:

    درود باید به چه سازمانی مراجعه کرد برای اخذ مجوز؟ ایا فرایند تاسیس و اخذ باید جداگانه انجام بشه؟
    ممنون

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم مراجع صدور مجوز سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.

  4. بابک گفت:

    در خصوص شرایط اختصاصی موردنیاز توضیح میدین؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  5. محمدرضا گفت:

    سلام در شیراز زندگی میکنم برای اخذ این مجوز باید چه اقداماتی انجام دهم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *