اخذ مجوز آموزشگاه کارگردانی

16 دیدگاه
اخذ-مجوز-آموزشگاه-کارگردانی

در سال‌های اخیر اخذ مجوز آموزشگاه کارگردانی در کشور ما طرفداران زیادی داشته است. با وجود هنرمندان نام آشنا در عرصه سینما، بسیاری از جوانان به این حرفه علاقه‌مند شده‌اند. بدون شک هرگاه اسمی از یک فیلم سینمایی موفق به میان می‌آید نام کارگردان آن اثر نیز می‌درخشد. آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که پس از دیدن یک فیلم، فکرتان به آن اثر مشغول شود و حس کنید اثرات این فیلم کماکان در وجودتان احساس می‌شود؟ به وجود آمدن چنین احساسی پس از دیدن فیلم، ثمره تلاش و هنر کارگردان آن اثر است.

باید اعتراف کرد که در قرن حاضر ساخت فیلم‌های موفق و حرفه‌ای از اصلی‌ترین ابزار تأثیرگذاری بر تمامی افراد دنیا به شمار می‌رود. از همین رو در جامعه ما سعی بر این است تا با رشد و پرورش کارگردانانی جوان، خوش فکر، موفق و خلاق بستر مناسبی برای فرهنگ‌سازی در عرصه‌های مختلف فراهم شود.

مجوز-آموزشگاه-کارگردانی

کارگردانی دنیای جذاب و پیچیده‌ای دارد. برای اینکه بتوانید یک کارگردان حرفه‌ای باشید، باید خلاقیت خوبی داشته باشید، ساماندهی بلد باشید و بتوانید با کمک دانش فنی خود بهترین استفاده را از منابع موجود ببرید.

لزوم فراگیری دانش فنی برای کارگردان

به زبان ساده باید گفت که کارگردان بیشترین مسئولیت را در برابر تمامی منابع مورد استفاده در فیلم اعم از: نور، صدا، بازی و… بر عهده دارد. به این ترتیب هر گونه کم‌کاری خواسته یا ناخواسته در بخش‌های مختلف موجب از دست رفتن منابع و خروجی کار بی‌کیفیت خواهد شد.

کارگردان به عنوان مسئول اصلی ساخت یک اثر هنری باید از خلاقیت و دانش فنی قابل‌قبولی برخوردار باشد. باید اعتراف کرد که هر چه این دانش، مهارت ارتباطی و ساماندهی و خلاقیت بیشتر باشد، نتیجه کار نیز مطلوب‌تر خواهد شد.

بدون شک رسیدن به مهارت‌های لازم در این عرصه بدون آموزه‌های آکادمیک میسر نخواهد بود. از همین رو به تمامی علاقه‌مندان به عرصه کارگردانی توصیه می‌شود تا از همان سال‌های اولیه که علاقه خود را شناسایی کردند، برای کسب دانش فنی و ورود به عرصه دانشگاه یا آموزشگاه اقدام نمایند.

شیوه ورود به رشته کارگردانی

  • از طریق تحصیل در هنرستان
    اگر علاقه خود را خیلی زود و در سنین نوجوانی شناسایی کرده باشید، می‌توانید با ورود به هنرستان خیلی زود دانش فنی خود را ارتقا ببخشید. به این منظور می‌توانید در دو رشته سینما یا هنر تحصیل کنید. البته ناگفته نماند که انتخاب رشته سینما منطقی‌تر و هوشیارانه‌تر است. اگر در شهر شما این رشته در هنرستان‌ها نیست، می‌توانید با ورود به رشته هنر اطلاعات اولیه کاربردی در حوزه‌های مختلف به دست آورید و پس از فارغ‌التحصیلی، دانش تخصصی و عالی خود را در خصوص رشته کارگردانی ارتقا دهید.
  • از طریق تحصیل در دانشگاه
    در صورتی که در دوران دبیرستان در رشته‌های نظری تحصیل کرده‌اید باز هم این شانس را دارید تا برای تحصیل در دانشگاه رشته سینما و کارگردانی را انتخاب کنید. دانشگاه سراسری صدا و سیما، دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه غیر انتفاعی سوره و… از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های فعال در حوزه پرورش کارگردانان جوان هستند.
  • از طریق تحصیل در آموزشگاه
    خوشبختانه آموزشگاه‌های کارگردانی این شانس را برای علاقه‌مندان به وجود آورده است تا در هر سن و سالی به دنبال رویا و اهداف خود بروند. آموزشگاه کارگردانی در بازه زمانی مناسبی دانش و مهارت داوطلبان را ارتقا می‌دهد.

فرصت‌های شغلی و درآمد کارگردانان

کارگردانی دنیای گسترده‌ای دارد و افراد متخصص در این حوزه می‌توانند در اشکال مختلف به خلق اثر مشغول شوند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا به صورت مستقل مشغول به کار شوند و یا با انعقاد قرارداد با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف فعالیت نمایند.

البته ناگفته نماند در صورتی که انتخاب کارگردان فعالیت مستقل باشد و از منابع مالی قابل‌قبولی برای تامین نیازمندی‌ها برخوردار باشد، کار ساده‌تری پیش‌رو خواهد داشت. اما در صورتی که منابع مالی کافی در اختیار نباشد، باید این منابع را تامین کرد. از آنجایی که بازار پررقابتی به منظور جذب منابع تأمین‌کننده مالی به وجود آمده است، قطعا در چنین شرایطی راه سختی در پیش خواهد بود.

به طور کلی نگاه مدیران فرهنگی و سیاسی کشور تاثیر مستقیمی بر فرصت‌های شغلی و درآمد کارگردان‌ها دارد. به همین دلیل نمی‌توان شرایط معمول و بدون نوسانی را برای این شغل در نظر گرفت. جهت‌گیری‌های سیاسی، فرهنگ‌سازی، شرایط اقتصادی کشور و… از عوامل تأثیرگذار بر فروش فیلم و در نهایت درآمد یک کارگردان است.

عوامل تاثیرگذار بر درآمد کارگردان

به طور کلی هر چه کارگردان در حیطه فعالیتی خود حرفه ای‌تر باشد، اثر ارزشمندتری را خلق خواهد کرد. یک کارگردان موفق سلیقه جامعه را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند در هر شرایطی به درآمد قابل‌قبولی دست پیدا کند. برخی از ویژگی‌های یک کارگردان موفق عبارتند از:

  • داشتن خلاقیت
  • شناخت دقیق دنیای بازیگری و سینما
  • داشتن ارتباط کلامی بسیار خوب به منظور ایجاد هماهنگی قابل‌قبول مابین نیروهای فعال در پروژه
  • داشتن روحیه رهبری کردن مجموعه کاری
  • توانمندی در ساماندهی شرایط ، برنامه‌ریزی دقیق و تصمیم‌گیری
  • مدیریت زمان
  • مدیریت بودجه
  • و…
اسیس-آموزشگاه-کارگردانی

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به علاقه‌مندان تأسیس آموزشگاه کارگردانی کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان اجازه قانونی فعالیت رسمی را از مرجع صدور مجوز دریافت نمایند.

چگونگی اخذ مجوز آموزشگاه کارگردانی به کمک مشاورین اندیشه آسیا

افرادی که تمایل به تاسیس آموزشگاه کارگردانی دارند، باید از مراجع رسمی مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد سینمایی را دریافت نمایند. این آموزشگاه دارای شاخه‌های متعددی از جمله: کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، بازیگری، دوبلاژ و… می‌باشد.

بدون شک برای اخذ مجوز آموزشگاه کارگردانی باید شرایط زیادی را در نظر گرفت. تامین مدارک هویتی، تامین و معرفی مدیر آموزش و مدرسین معتبر با توجه به قوانین تعیین‌شده، طی کردن فرآیندهای طولانی اخذ مجوز و… با دشواری‌های زیادی همراه است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا پیش از هر اقدامی با کارشناسان حرفه‌ای و باتجربه مشاوره انجام شود.

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا سال‌هاست که در عرصه اخذ مجوز آموزشگاه کارگردانی فعالیت دارد و با تمامی فراز و فرودهای این راه به خوبی آشنا است. شماره تلفن 88906532-021 راه ارتباطی علاقه‌مندان به تاسیس آموزشگاه کارگردانی با کارشناسان حرفه‌ای این عرصه است.

16 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه کارگردانی”

  1. وحید آقایی گفت:

    درود وقت بخیر
    برای اخذ مجوز آموزشگاه کارگردانی باید چه شرایطی را دارا باشیم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. خانم خسروانی فر گفت:

    سلام
    شرایط گرفتن این مجوز برای خانم ها چه می باشد؟
    لطفا توضیحات کامل ارسال فرمایید.

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم شرایط برای خانم‌ها و آقایان یکسان می‌باشد.
      برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  3. Arash گفت:

    درود و سلام
    وقت تون بخیر باشه
    بعد از گرفتن این مجوز چه مدت فرصت هست که آموزشگاه راه اندازی بشه؟
    چند سال اعتبار داره مجوز؟؟

  4. رستمیان گفت:

    درود
    برای تاسیس اموزشگاه کارگردانی تسهیلات تعلق میگیرد؟

  5. مهران گفت:

    سلام و درود
    شرایط فردی اخذ مجوز اموزشگاه کارگردانی و شرایط فیزیکی تاسیس این اموزشگاه چه میباشد؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  6. اسماعیلی گفت:

    سلام، شرایط سنی، مدرک تحصیلی و سابقه کاری برای اخذ مجوز اموزشگاه کارگردانی چیس؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  7. فربد گفت:

    وقت بخیر – سامانه ای که برای اخذ مجوز اموزشگاه کارگردانی باید ثبت نام کرد ( mojavezcinema سامانه آموزشگاه های آزاد سینمایی) هستش؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  8. مائده گفت:

    سلام چه سوابق تحصیلی و کاری ای برای گرفتن این مجوز لازمه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *