اخذ مجوز آموزشگاه عکاسی

14 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه عکاسی

آیا با شیوه اخذ مجوز آموزشگاه عکاسی آشنا هستید؟ آیا می‌دانید به چه علت در چند سال اخیر تقاضا برای ورود به این حرفه افزایش داشته است؟ قطعا درآمد بالا یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این حرفه نزد جوان‌هاست. البته که برای رسیدن به درآمدهای بالا باید مهارت و دانش را با خلاقیت گره زد تا خروجی کار مورد قبول واقع شود.

در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا ضمن آشنایی بیشتر با این رشته در خصوص بسترسازی مناسب برای تاسیس آموزشگاه عکاسی صحبت کنیم.

تاسیس-آموزشگاه-عکاسی

برای اینکه بتوانید عکاس حرفه‌ای شوید، باید نگاه ویژه و خلاقانه‌ای به محیط پیرامون خود داشته باشید. این موضوع مهم یکی از مباحث مهم آموزشی در آموزشگاه‌های عکاسی به حساب می‌آید.

ضرورت کسب دانش در حوزه عکاسی

باید اعتراف کرد که با داشتن خلاقیت و سلیقه در این حرفه نصف راه را رفته‌اید! برای طی کردن نیمه دیگر راه به کسب دانش و تخصص در این حوزه نیاز است. به این منظور دو راه پیش رو خواهید داشت.

حضور در دانشگاه یا آموزشگاه آزاد هنری دو شیوه برای کسب مهارت در این حوزه است.

دانشگاه یا آموزشگاه عکاسی؟

پیش از انتخاب یکی از این دو بستر آموزشی باید نیازسنجی دقیقی انجام دهید. در ابتدا باید مشخص کنید که هدف شما از حضور در دوره‌های آموزشی عکاسی چیست؟ اگر از مهارت خوبی در عکاسی برخوردار هستید و تمایل دارید تا دانش خود را در این عرصه افزایش دهید، دانشگاه انتخاب خوبی خواهد بود. زیرا دانشگاه‌ها بهترین انتخاب برای ارتقای دانش آکادمیک هستند.

اگر بخواهید ضمن ارتقای دانش تئوری خود به مهارت عملی بالاتری در عکاسی برسید، آموزشگاه‌ها انتخاب بهتری هستند. وجود کارگاه‌های آموزشی که به دانشجویان اجازه کسب تجربه‌های عملی می‌دهد، نقش به‌سزایی در رشد مهارت‌هایشان دارد.

حوزه فعالیتی عکاس‌ها

عکاسی دنیای بسیار متنوعی دارد. شما می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای، حوزه فعالیتی خود را انتخاب کنید. خوشبختانه در دنیای امروز تامین محتوای تصویری در حوزه‌های مختلف از نیازمندی‌های همیشگی به شمار می‌رود.

حوزه‌های مورد نیاز برای تامین محتوای تصویری

  • ورزش
  • اقتصاد
  • سیاست
  • هنر
  • طبیعت
  • مهندسی
  • پزشکی
  • اجتماعی
  • روزنامه و ژورنال
  • مجلات
  • تلویزیون و سینما
  • و…

حیطه تخصصی فعالیت عکاسان

عکاسی هم مثل سایر حوزه‌های فعالیتی دارای دو بخش عمومی و تخصصی است که هر فرد با توجه به میزان مهارتش می‌تواند در یکی از این دو حوزه فعالیت کند. در صورتی که عکاس از تخصص کافی برخوردار باشد، می‌تواند در حوزه‌های زیر فعالیت داشته باشد:

  • یکی از حوزه‌های محبوب و البته پردرآمد که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است، حوزه عمومی و اجتماعی است. عکاسی از عروسی‌ها و جشن‌ها در این دسته جای دارد.
  • یکی دیگر از بخش‌های پردرآمد، عرصه تبلیغات و انتشارات است. تهیه تصاویر تبلیغاتی، تامین محتوای تصویری مجلات و برگزاری نمایشگاه‌های عکاسی از زیرشاخه‌های عکاسی انتشاراتی-تبلیغاتی است.
  • یکی دیگر از شاخه‌هایی که همواره به نیروی کار حرفه‌ای نیاز دارد، روزنامه‌ها و مجموعه‌های خبری هستند. با حضور در این شاخه می‌توان به صورت ساعتی یا کارمندی فعالیت داشت.
  • عکاسی صنعتی و تجاری یکی از شیوه‌هایی است که در سال‌های اخیر جایگاه خوبی پیدا کرده است. در این حوزه، عکاسی حرفه‌ای محصولات و خدمات انجام می‌شود تا بتوان از محتوای تصویری در بخش تبلیغات استفاده کرد.
  • یکی از شاخه‌های مهم عکاسی حرفه‌ای، عکاسی پزشکی یا علمی است. با تامین محتوای تصویری در این بخش می‌توان بستر مناسبی را برای ارتقای علم و رشد فعالیت‌های پزشکی انجام داد. وجود این حوزه برای تامین گزارشات تحقیقی علمی ضروری است.
حیطه تخصصی فعالیت عکاسانحیطه تخصصی فعالیت عکاسان

آموزشگاه‌های عکاسی از زیرشاخه‌های آموزشگاه‌های هنری آزاد به شمار می رود. قطعا مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به نامی مطمئن و آشنا به منظور اخذ مجوز و تاسیس این آموزشگاه ها تبدیل شده‌اند.

درآمد عکاسی

عکاسی هم مانند سایر رشته‌ها درآمدهای متفاوتی دارد. همان‌طور که پیشتر اشاره شد میزان مهارت، دانش و خلاقیت عکاس از عوامل تاثیرگذار بر درآمد است.

در صورتی که عکاس به صورت مستقل کار کند، بسته به پذیرش تعداد پروژه‌های مختلف، درآمد متغیری خواهد داشت. عکاسانی هم که به دنبال فعالیت در حاشیه‌ای امن هستند، می‌توانند با استخدام در شرکت‌های خصوصی در ساعات مشخصی از شبانه‌روز به کار مشغول شوند. البته ممکن است در این صورت درآمدشان کمی محدودتر شود.

تاثیر آموزشگاه آزاد هنری در کسب مهارت و افزایش درآمد

یکی از بخش‌هایی که در آموزشگاه‌های آزاد هنری به آن پرداخته می‌شود، توجه به شیوه و اصول صحبت با مشتری و به دست آوردن پروژه‌های متعدد است. مشتری‌مداری، آشنایی با اصول و فنون مذاکره، تامین محلی مناسب برای عکاسی، بازاریابی، تهیه و مستقر کردن تجهیزات و… برخی از مفاهیم مهمی است که در آموزشگاه‌های عکاسی به صورت حرفه‌ای و دقیق به آن پرداخته می‌شود. به همین علت اغلب افرادی که در دوره‌های آزاد حضور دارند، می‌توانند پس از پایان دوره آموزشی وارد دنیای حرفه‌ای کار شوند و به درآمدهای بالا برسند.

همین موضوع موجب افزایش تقاضا به منظور شرکت در آموزشگاه‌های عکاسی شده است. در پی این افزایش تقاضا، شاهد بیشتر شدن درخواست‌ها برای اخذ مجوز آموزشگاه عکاسی هستیم تا بستر مناسبی برای پاسخگویی به نیاز داوطلبان فراهم شود.

اخذ مجوز آموزشگاه عکاسی همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

آموزشگاه عکاسی از زیرشاخه‌های آموزشگاه‌های آزاد هنری است. افرادی که تمایل به تاسیس آموزشگاه عکاسی دارند باید بر طبق آیین‌نامه‌ها و ضوابط تعیین‌شده از سوی مرجع صدور پیش روند. در ادامه لازم است تا درخواست و مدارک خود را بر طبق چارچوب‌های معین و در بازه زمانی مشخص ارائه دهند. در صورت تایید مرجع صدور امکان تاسیس آموزشگاه عکاسی فراهم می‌شود و این تازه آغاز راه است!

برای اینکه آموزشگاه پس از تاسیس پابرجا و موفق باشد باید بر طبق اصول و قواعد خاصی پیش رفت. ایجاد دید هنری در داوطلبین، ارائه مهارت‌های فنی در دوره‌های آموزشی، آموزش در خصوص ارتباطی خوب با مشتری، برخورداری از صبر، توجه و سرعت عمل و… برخی از مواردی است که موفقیت یک آموزشگاه عکاسی را تضمین می‌کند. ضمن اینکه برای موفقیت یک مجموعه آموزشی باید در انتخاب مدرسین، انجام تبلیغات، تامین محل آموزش و… وسواس داشت.

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با برخورداری از کارشناسان متخصص از مرحله صفر تا صد اخذ مجوز آموزشگاه عکاسی همراه متقاضیان تاسیس خواهد بود و به آن‌ها کمک می‌کند تا در انتخاب محل، نیروی انسانی و بازاریابی بهترین تصمیمات را اتخاذ نمایند.

علاقه‎ مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه با شماره 88906532-021 تماس بگیرند.

14 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه عکاسی”

  1. رحمان گفت:

    سلام. برا اخذ این مجوز باید به کجاها مراجعه کرد ؟؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم مرجع صادرکننده مجوز سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.

  2. ziba گفت:

    مدرک تحصیلی لازم برای این مجوز چه میباشد؟؟؟؟

  3. سیما گفت:

    با سلام
    ایا میتوان مکان استیجاری برای راه اندازی اموزشگاه عکاسی داشت؟

  4. تبری گفت:

    درود
    از طریق سایت و ثبت نام اینترنتی میتونیم برا گرفتن مجوز اموزشگاه عکاسی اقدام کنیم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای اخذ این مجوز و اطلاع از مراحل صدور مجوز باید به مرجع صادرکننده مجوز مراجعه کنید.

  5. پیرزاد گفت:

    درود گرفتن این مجوز چه شرایطی لازم داره؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  6. الهام محبیان گفت:

    سلام با مدرک آی تی میشه مجوز گرفت؟

  7. فاطمه گفت:

    سلام
    قصد دارم اموزشگاه عکاسی راه اندازی کنم باید از چه سازمان یا سازمان هایی اقدام کنم ؟ چقدر طول میشکه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم مرجع صادرکننده مجوز سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *