نقش شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی موسسات آموزشی

8 دیدگاه
نقش-شبکه‌های-اجتماعی-در-بازاریابی-موسسات-آموزشی

آیا بر تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر بازاریابی موسسات آموزشی واقف هستید؟ موضوعی که در چند سال اخیر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. مدیران باتجربه و باهوش به خوبی می‌دانند که حضور اصولی و پررنگ در شبکه‌های اجتماعی شانس بقای کسب و کار و رسیدن به موفقیت‌های روزافزون را چند برابر می‌کند. البته در این میان مدیران دیگری اعتقاد چندانی به روش‌های نوین بازاریابی و تبلیغات ندارند و کماکان شیوه‌های مرسوم و سنتی بازاریابی را می‌پسندند. این دسته از مدیران باید در آینده‌ای نزدیک شاهد شکست کسب و کار خود باشند. زیرا در دنیای کاری امروز، دوری کردن از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به معنی قبول باخت است.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر مشتریان

باید اعتراف کرد تا چندی پیش تلویزیون تنها وسیله تاثیرگذار بر ذائقه و سلیقه مخاطبان بود. البته با ظهور شبکه‌های اجتماعی دیگر تلویزیون یکه‌تاز عرصه تبلیغات نیست! حالا مخاطبان بیشترین تاثیر را از شبکه‌های اجتماعی مثل: اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، فیس بوک و… می‌گیرند.

در صورتی که مدیران موسسات آموزشی از اهمیت و تاثیر شبکه‌های اجتماعی غافل باشند، به راحتی مشتریان خود را به سمت رقبا هدایت خواهند کرد. وقتی یک متقاضی دریافت خدمات آموزشی جستجوی خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف آغاز می‌کند، در کسری از ثانیه به صفحات اجتماعی موسسات آموزشی فعال هدایت می‌شود که پیشتر تدابیر کافی برای حضور در این عرصه مجازی را اندیشیده‌اند.

 

تاثیر-شبکه‌های-اجتماعی-بر-مشتریان

این روزها فیس‌بوک، لینکدین، اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ و… از بستر‌های پرکاربرد برای بازاریابی موسسات آموزشی به شمار می‌روند.

مزایای بازاریابی موسسات آموزشی در شبکه‌های اجتماعی

  • یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی موسسات آموزشی در بستر شبکه‌های اجتماعی مدیریت صحیح هزینه‌ها است. زیرا در تبلیغات اینترنتی هزینه‌ها به میزان قابل توجهی کاهشی خواهد بود و فرآیندهای بازاریابی با سرعت بالاتر و البته آسان‌تر پیش خواهد رفت. در روش سنتی تبلیغات، از چاپ بنر، بیلبورد و… استفاده می‌شد که این اقدام هزینه‌های گزافی را برای مدیران آموزشی به دنبال داشت.
  • در بازاریابی اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی می‌توان به آسانی تغییرات تازه‌ای را در طراحی‌ها، شیوه تبلیغات و اصلاح اطلاعات موسسه (آدرس، تلفن و…) ایجاد کرد. این کار در کوتاه‌ترین زمان و بدون هزینه‌های گزاف انجام می‌شود. در صورتی که در روش سنتی بازاریابی باید پس از اتخاذ تصمیمات تازه و اصلاح اطلاعات، مجددا فرآیند طراحی و چاپ تبلیغات پشت سر گذاشته می‌شد.
  • ارائه تبلیغات هدفمند و نامحدود از دیگر ویژگی‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است. مجموعه‌های آموزشی می‌توانند با سیاست‌گذاری‌های درست و چیدمان استراتژی‌های دقیق، تبلیغات هدفمند و 24 ساعته به مخاطبان خود عرضه نمایند. این اقدام در مدت زمانی کوتاه موجب جذب مشتریان بالقوه خواهد شد.
  • با کمک فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌توان به سئوی سایت موسسه آموزشی نیز کمک کنید. فقط کافیست تا نظر مخاطبان به فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی جلب شود. در ادامه مخاطبان برای رجوع به سایت و بررسی سایر خدمات آموزشی مشتاق خواهند شد. این اشتیاق در انتها منجر به بهبود وضعیت سئوی سایت موسسه آموزشی خواهد شد.
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی موجب می‌شود تا مجموعه آموزشی به مرور به برندی آموزشی تبدیل شود و در بین مخاطبان معروف، محبوب و قابل اطمینان شود. زیرا فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی، مجموعه کاری را موفق و پویا نشان می‌دهد و کاربران می‌توانند با خیال آسوده‌تری به چنین موسسات آموزشی اطمینان کنند.
  • بازاریابی موسسات آموزشی در بستر شبکه‌های اجتماعی یک روش تبلیغات ویروسی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مخاطبان زیادی را آگاه می‌کند. در صورتی که در روش‌های سنتی بازاریابی بخش زیادی از اعتبار موسسات از طریق دهان به دهان و در بازه زمانی طولانی حاصل می‌شد. در بازاریابی اینترنتی می‌توان به راحتی از مرزها و نژادها عبور کرد و در مدت زمانی کوتاه با مخاطبان هدف خود در سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کرد.
  • شبکه‌های اجتماعی کاربری بسیار آسانی دارند و مدیران می‌توانند محتوای هدفمند خود را به راحتی و بدون نیاز به پرداخت هزینه بارگذاری نمایند. این محتواها می‌توانند در قالب تصویر، ویدئو و فایل‌های صوتی باشند.
  • با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌توان بازخوردی فوری را در خصوص نحوه فعالیت آموزشی از مخاطبان هدف دریافت کرد. در نتیجه می‌توان سیاست‌گذاری‌های کاری، خدمات آموزشی عرضه‌شده و نوع محتوای تولیدی را مطابق با ذائقه مخاطبان تغییر داد.

بهترین شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی موسسات آموزشی

اگرچه این روزها شبکه‌های اجتماعی متنوعی در دسترس قرار دارند، اما تمامی آن‌ها برای بازاریابی موسسات آموزشی مناسب نیستند. از کاربردی‌ترین شبکه‌های اجتماعی موثر برای موسسات آموزشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • فیس بوک
  • لینکدین
  • یوتیوب
  • یلپ
  • واتس اپ
  • پینترست
بهترین-شبکه‌های-اجتماعی-برای-بازاریابی-موسسات-آموزشی

کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به افراد فعال در حوزه آموزش کمک می‌کنند تا حضوری موفق در حوزه شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. زیرا این روزها بازاریابی اینترنتی از لازمه‌های اصلی بقای موسسات آموزشی به شمار می‌رود.

بازاریابی موسسات آموزشی همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

آن چیزی که در این مطلب به آن پرداختیم، الفبای بازاریابی موسسات آموزشی در شبکه‌های اجتماعی بود. بی‌شک برای اینکه بتوان در این عرصه حضوری موفق داشت، باید با سیاست‌ها و دانش روز دنیا همراه شد. کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به شما کمک می‌کنند تا با قوانین نانوشته شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید و برای امر کافی است در کارگاه (نقش شبکه‌های اجنماعی در بازاریابی موسسات آموزشی) شرکت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعالیت اصولی و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی و همچنین شرکت در این کارگاه آموزشی با شماره 88906532-021 تماس حاصل فرمایید.

8 پاسخ به “نقش شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی موسسات آموزشی”

  1. علیرضا گفت:

    سلام کدومیک از شبکه های اجتماعی برای اموزشگاه های ورزشی مناسبتره برا بازاریابی؟؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. فریبرز گفت:

    سلام
    من یه سایت برا اموزشگاه زیان دارم، سئوکار فعلا داره روی سایتم کار میکنه میخواستم بپرسم علاوه بر تلگرام و اینستاگرام کدوم شبکه اجتماعی دیگه ای مناسبت هست برا موفقیت سایتم.؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  3. غزاله گفت:

    پینترست برای چه موضوعاتی میتونه مناسب باشه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  4. خانم فهیمی گفت:

    درود
    وقت بخیر
    برای اموزشگاه های هنری چه سوشیالی مناسبه بازاریابی هست، به هر حال برای فعالیت باید هزینه کرد هر کدوم از این سوشال ها، مهمه که به درستی انتخاب بشه.

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *