اخذ مجوز آموزشگاه طلا و جواهرسازی

26 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه طلا و جواهرسازی

با اخذ مجوز آموزشگاه طلا و جواهرسازی می‌توان به دنیای جذاب و پردرآمدی پا گذاشت. ایجاد تغییرات گسترده در سلیقه، نیاز و بودجه در دسترس مردم موجب شده است تا بازار طلا و جواهر دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شود. در سال‌های نه چندان دور افراد به دنبال خرید طلاهای سنگین و گران‌قیمت بودند، اما در حال حاضر سلیقه مشتریان تغییر کرده است و خرید طلاهای ظریف بسیار بیشتر شده است.

سرمایه‌گذاران و فعالان این عرصه برای اینکه عرضه محصولات خود را همسو با تقاضای بازار تغییر دهند، نیاز به کسب مهارت‌های تازه دارند. شرکت در دوره‌های آموزشی طراحی طلا و جواهر به این دسته از افراد کمک می‌کند تا با پرورش ذهن و خلاقیت‌شان، گامی موثر در پیشبرد اهداف و افزایش فروش بردارند.

این روزها برد در عرصه فروش طلا و جواهر از آن سرمایه‌دارانی است که با طراحی‌های خلاقانه و منحصر به فرد به بهترین شکل ممکن به نیاز و سلیقه مشتریان پاسخ می‌دهند.

همین موضوع موجب شده است تا توجه سرمایه دارانی که از طراحی‌های روز دنیا به دور مانده بودند، به اهمیت آموزشگاه‌های طلا و جواهرسازی معطوف شود. در نتیجه اخیرا تقاضا برای تاسیس و اخذ مجوز آموزشگاه طلا و جواهرسازی بسیار بالا رفته است. ضمن اینکه بسیاری از افراد علاقمند به این حوزه که تجربه کار در عرصه طراحی، تولید و فروش طلا و جواهر را نداشته‌اند، می‌توانند با حضور در آموزشگاهای معتبر ضمن ارتقای مهارت‌های خود، راه و رسم فعالیت در بازار طلا و جواهر را بیاموزند.

در ادامه ضمن بررسی ضرورت آموزش در حوزه طلا و جواهر، شرایط اخذ مجوز آموزشگاه طلا و جواهرسازی را بررسی خواهیم کرد.

علت افزایش فعالیت در حوزه طلا و جواهر

طلا و جواهر از ارزشمندترین منابع در سرتاسر دنیا به حساب می‌آیند. این دو عنصر گرانبها در طول تاریخ نیز مورد توجه پادشاهان و حاکمان قرار داشته است. ضمن اینکه طلا یک کنترل‌کننده مناسب تورم است و می‌تواند ارزش پول را به خوبی حفظ کند. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند تا با بودجه در دسترس، در این عرصه سرمایه گذاری کنند. زیرا به این ترتیب خطرپذیری سرمایه‌گذاری کار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکند. در واقع ورود به بازار طلا و جواهر هیچ گونه ضرر و زیانی به دنبال ندارد و در نهایت سرمایه موجود با توجه به تورم رشد خواهد کرد.

طلا و جواهرسازی یک صنعت موفق و همواره رو به رشد است. به همین دلیل روز به روز بر تعداد علاقمندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه افزوده می‌شود.

اهمیت آموزش در ساخت طلا و جواهر

بدون شک پیشبرد اهداف در هر عرصه‌ای با کسب مهارت‌های بین‌المللی، زمان رسیدن به نتیجه مطلوب را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. از آنجایی که در سال‌های اخیر بازار طلا و جواهر دستخوش تغییرات بسیار گسترده‌ای شده است و دیگر نمی‌توان با طراحی‌های قدیمی به دنبال پاسخگویی به نیاز بازار بود، باید از راه‌های آموزشی تازه پیروی کرد.

با حضور در دوره‌های آموزشی ساخت طلا و جواهر می‌توان در مدت زمانی کوتاه به اعتبار و جایگاهی مناسب دست پیدا کرد. البته باید این نکته را به خاطر داشت که کسب مهارت‌های کاربردی در حوزه طراحی و ساخت یکی از گام‌های مهم و ضروری است که در آموزشگاه‌های طلا و جواهرسازی به آن پرداخته می‌شود. هنرجویان در ادامه راه با شیوه‌ها و سیاست‌های فعالیت در این بازار آشنا می‌شوند. در واقع نیروی تربیت شده در آموزشگاه‌های طلا و جواهرسازی از صفر تا صد تولید تا فروش در این بازار را فرا می‌گیرد. در نتیجه بسترسازی مناسب برای کسب مهارت‌های موردنیاز، هنرجویان را به شخصی موفق در این بازار مبدل می‌سازد.

نحوه اخذ مجوز آموزشگاه طلا و جواهرسازی

ضرورت کسب مدرک در حوزه طراحی و فروش طلا و جواهر

این روزها دنیا به دنبال متخصصینی کاربلد است. به طوری که تمامی افراد ترجیح می‌دهند کار خود را به بهترین‌ها واگذار کنند. افرادی که ضمن داشتن تجربه و مهارت کافی، از مدرک مرتبط و معتبر برخوردار باشند. عرصه طراحی و تولید طلا و جواهر نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.

آموزشگاه‌های معتبر طلا و جواهرسازی پس از اتمام دوره آموزشی، مدرکی معتبر و مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای کشور را به دانشجویان ارائه می‌دهند. این مدارک مورد تایید تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی قرار دارد و بازار کار گسترده‌ای را برای هنرجویان فراهم می‌کند.

روند فعالیت در آموزشگاه طلا و جواهرسازی

در گام نخست باید هنرجو با فلز و ویژگی‌های مربوط به آن آشنا شود. در ادامه روند کار با فلزات گرانبها آموزش داده می‌شود. برخی از دوره‌های آموزشی در آموزشگاه‌های طلا و جواهرسازی عبارتند از:

  • جوش کاری
  • پرچ کاری
  • برش کاری
  • سوهان کاری
  • جداسازی
  • ریخته گری
  • ساخت زنجیر
  • مخراج کاری
  • گوهر تراشی
  • و…

با اخذ مجوز آموزشگاه طلا و جواهرسازی و ارائه آموزش‌های کاربردی در این حوزه می‌توان گامی موثر در ارتقای کارآفرینی و رونق کسب و کارهای مرتبط به این حوزه برداشت.

اخذ مجوز آموزشگاه طلا و جواهرسازی

در کشور ما برای اخذ مجوز آموزشگاه طلا و جواهرسازی باید چندین فرآیند پشت سر گذاشته شود. در حال حاضر قوانین بسیار زیادی برای تاسیس آموزشگاه وضع شده است که برخی از این قوانین مربوط به متقاضی تاسیس و برخی دیگر مرتبط با شرایط اولیه آموزشگاه است. با یک نگاه کلی می‌توان شروط و قوانین وضع شده برای تاسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را به سه دسته عمومی، اختصاصی و مکانی تقسیم کرد که هر یک جزئیات زیادی را در بر می‌گیرد.

در صورتی که متقاضی بتواند تمامی مدارک مورد نیاز را به مرجع صدور ارائه دهد و تمامی فرآیندها را با موفقیت پشت سر بگذارد، مجوز آموزشگاه صادر خواهد شد.

ضمنا لازم است تا صاحب امتیاز فضای آموزشی، نیروی آموزشی و… را تامین نماید.

تاسیس آموزشگاه طلا و جواهرسازی با مشاورین اندیشه آسیا

اخذ مجوز آموزشگاه طلا و جواهر سازی همراه با اندیشه آسیا

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا مجموعه‌ای کاربلد و دربرگیرنده متخصصینی باتجربه است که به متقاضیان کمک می‌کند در یک بازه زمانی معقول و متناسب مجوزهای لازم برای تاسیس آموزشگاه را دریافت نمایند. ضمن اینکه این مجموعه به عنوان یک پل ارتباطی قوی مابین کارآفرینان و نیروی کار متخصص است. به این ترتیب صاحبان امتیاز تاسیس آموزشگاه طلا و جواهرسازی می‌توانند پس از اخذ مجوز برای جذب نیروی انسانی و مدرسین حرفه‌ای از کارشناسان اندیشه آسیا کمک بگیرند.

علاقمندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره تلفن 88906532-021 تماس حاصل نمایند.

26 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه طلا و جواهرسازی”

  1. علیرضا باقری گفت:

    باسلام
    چطور مجوز آموزشگاه جواهرسازی بگیریم؟

  2. سلیم گفت:

    سلام
    مدارک لازم برای جواز طلا سازی چیه؟

  3. نرگس گفت:

    سلام وقت بخیر مدارک مورد نیاز برای تاسیس کاکاه جواهر سازی غیر از مدرک فنی حرفه ای چیه؟

  4. آقای فرخیان گفت:

    درود وقت بخیر
    مراحل گرفتن مجوز طلاو جوهر سازی چیست؟

  5. لطفی گفت:

    سلام
    برای اخذ مجوز طلا و جواهرسازی و گرفتن مجوز اون باید به کجا مراجعه کنم؟

  6. عزت ابادی گفت:

    سلام
    بنده مجوز جواهرسازی دارم میخواهم به برادرم انتقال دهم ایا قابل انتقاله و چه شرایطی داره؟

  7. محمد گفت:

    درود برای گرفتن مجوز باید به کجا مراجعه کنم؟

  8. محمود رضایی گفت:

    سلام برشما
    برا گرفتن مجوز طلاسازی باید سابقه کار مرتبط داشته باشیم؟

  9. فرشید گفت:

    مجوز طلا و جواهرسازی رو میشه فروخت؟

  10. فانی گفت:

    مکانی که به عنوان کارگاه بخواد تایید بشه باید چه شرایط فیزیکی داشته باشه ؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  11. آقای عادینی گفت:

    سلام
    فقط باید از فنی حرفه ای مجوز بگیرم؟

  12. بهروز گفت:

    افرادی که دوره های طلاسازی و جواهرسازی را میگذرانند گواهی پایان دوره ای که به انها داده میشه همان مدرک فنی حرفه ای است؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم گواهی پایان‌دوره همان گواهی مهارت بین‌المللی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد.

  13. hadis گفت:

    برای راه اندازی آموزشگاه طلا و جواهر سازی چفدر سرمایه لازمه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *