نحوه گرفتن مجوز آموزشگاه تدریس خصوصی

10 دیدگاه
اخذ مجوز تدریس خصوصی

در چند سال اخیر تقاضا به منظور اخذ مجوز تدریس خصوصی بسیار زیاد شده است. درآمد بالای افراد فعال در این حوزه از اصلی‌ترین عوامل این افزایش تقاضا به حساب می‌آید. در واقع افرادی که از مهارت، تجربه و دانش کافی در حوزه تدریس خصوصی برخوردار باشند، دارای پیش زمینه‌های لازم به منظور رسیدن به درآمدهای بالا در این عرصه هستند. البته ناگفته نماند که باید برای تدریس خصوصی بر طبق چارچوب و قوانین تعیین‌شده پیش رفت. در ادامه ضمن پرداختن به موضوع پرطرفدار تدریس خصوصی، لازمه‌های اساسی که باید پیش از فعالیت به آن توجه شود را توضیح می‌دهیم.

تدریس خصوصی یک موضوع مورد اقبال برای دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمین و اساتید است، زیرا دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند در قبال پرداخت مبلغی مشخص به عنوان حق‌الزحمه معلم، در مدت زمانی کوتاه اندوخته علمی خود را افزایش دهند. برای معلمین و اساتید نیز تدریس خصوصی یک راه پردرآمد به حساب می‌آید. پررونق بودن بازار تقاضا و استقبال اساتید و معلمین به این بازار موجب شده است تا روز به روز بر تعداد متقاضیان فعالیت در حوزه تدریس خصوصی افزوده شود.

تدریس خصوصی به دانش آموزان و دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت و دانش خود را مطابق با توانمندی‌هایشان ارتقا ببخشند و بتوانند با مهارت و دانش بیشتری به بازار کار وارد شوند.  

اخذ مجوز تدریس خصوصی

برای اطلاع بیشتر از نحوه اخذ این مجوز باید دقت کرد که موضوع تدریس مدرس چه موضوعی می‌باشد و با توجه به موضوع انتخاب شده، نسبت به اخذ مجوزهای لازم از هر یک از مراجع ذیربط اقدام نمود، به عنوان مثال برای اخذ مجوز تدریس خصوصی زبان باید نسبت به اخذ مجوز آموزشگاه زبان از آموزش و پرورش اقدام نمود. متقاضیان محترم اخذ این مجوز باید با توجه به موضوع تدریس از یکی از مراجع وزارت فرهنگ و ارشاد – وزارت آموزش و پرورش – وزارت علوم و تحقیقات و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایند لازم به ذکر است که شرایط صدور مجوز در هر کدام از ارگانهای فوق بسیار متفاوت می‌باشد.

مدارک و شرایط لازم برای مجوز تدریس خصوصی

با توجه به مطالب عنوان شده، شرایط و مدارک برای دریافت این مجوز در هر ارگان به صورت متفاوتی می‌باشد، به عنوان مثال برای اخذ مجوز آموزشگاه کنکور و تقویتی حداقل سن و مدرک لازم، 30 سال تمام و لیسانس می‌باشد ولی برای اخذ مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و حداقل سن 18 سال تمام می‌باشد.

ولی شرایط عمومی برای تمامی ارگانها به شرح ذیل می‌باشد:

  1. داشتن گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  2. داشتن گواهی عدم اعتیاد
  3. فراهم بودن مکان مناسب با متراژ و شرایط مرجع ذیصلاح
  4. داشتن تجهیزات مناسب، متناسب با موضوع آموزشگاه

اهمیت تدریس خصوصی 

اگر به دنبال کسب مهارت و دانشی بالاتر از سایرین هستید، باید به تدریس خصوصی نگاه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا در مجموعه‌های آموزشی کیفیت کلاس‌ها، برنامه‌های آموزشی و استراتژی‌های تعیین‌شده برای تدریس مطابق با توان کلی کلاس در نظر گرفته می‌شود.

در واقع برای اینکه تدریس در مجموعه آموزشی موفقیت‌آمیز باشد، باید گیرایی، قابلیت یادگیری و توانایی تمامی دانش‌آموزان یا دانشجویان مورد توجه قرار بگیرد. به همین دلیل در اغلب موارد تدریس از لحاظ رده کیفی میانه خواهد بود. بنابراین به افرادی که به فکر یادگیری بیشتر هستند، توصیه می‌شود تا با استفاده از تدریس خصوصی دانش و مهارت‌های خود را ارتقا ببخشند.

در تدریس خصوصی، مهارت و توانایی یادگیری دانش‌آموز یا دانشجو به درستی برآورد می‌شود و آموزش‌ها منطبق با نیاز و توانایی وی ارتقا پیدا می‌کند، به این ترتیب می‌توان بستر مناسبی را برای تقویت هوش اکتسابی فراهم کرد.

مزایای تدریس خصوصی در یک نگاه

  • کسب آموزش‌های کاربردی مطابق با نیاز و توانایی یادگیرنده
  • ارتقای مهارت یادگیری به صورت انفرادی
  • افزایش ساعات مفید مطالعه برای یادگیرنده
  • ارتقای مهارت برنامه ریزی روزانه در یادگیرنده

افرادی که قصد تدریس خصوصی دارند، می‌توانند پس از دریافت مجوز آموزشگاه حضوری رشته خود، فعالیت‌شان را در قالب تدریس خصوصی و یا حضور در آموزشگاه‌ها در پی گیرند. 

اخذ مجوز تدریس

شیوه اخذ مجوز تدریس خصوصی

این روزها بازار تدریس خصوصی بسیار داغ شده است و به یکی از مشاغل پردرآمد در جامعه تبدیل شده است. البته والدین به منظور فراهم کردن بستری ایمن برای فرزندان خود، از اساتید و مدرسینی کمک می‌گیرند که از مجوزهای قانونی در این حوزه برخوردار باشند. به این ترتیب روند آموزشی کاملا منطبق با موازین قانونی، اخلاقی و فرهنگی حاکم در جامعه خواهد بود.

از همین رو اخیرا موج گسترده‌ای به منظور اخذ مجوز تدریس خصوصی به راه افتاده است. اگر شما هم دارای دانش و مهارت کافی برای ورود به دنیای تدریس خصوصی هستید، باید این نکته مهم را بدانید که چنین مجوزی وجود ندارد. در واقع افرادی که از مهارت کافی در هر رشته‌ای برخوردار هستند، باید پس از اخذ مجوز آموزشگاه حضوری رشته خود از ارگان مربوطه، در حوزه تدریس خصوصی فعالیت خود را آغاز نمایند.

اخذ مجوز تدریس خصوصی همراه با مشاورین اندیشه آسیا

تمامی افرادی که قصد ورود به حوزه پردرآمد و پرطرفدار تدریس خصوصی را دارند، باید فعالیت خود را پس از اخذ مجوز آموزشگاه حضوری رشته مورد نظرشان آغاز کنند. پس از اخذ این مجوز می‌توانند به دو صورت تدریس خصوصی و مراجعه به منزل یادگیرنده و یا حضور در آموزشگاه فعالیت داشته باشند.

از آنجایی که روال مشخصی برای اخذ مجوز آموزشگاه حضوری وجود دارد و این روال با توجه به رشته فرد آموزش دهنده متغیر خواهد بود، باید از افراد کاربلد و ماهر این حوزه کمک گرفته شود. به طور کلی مرجع صدور مجوز با توجه به رشته یادگیرنده وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای کشور – وزارت فرهنگ و ارشاد – وزارت علوم و تحقیقات و یا مراجع دیگر خواهد بود.

شناخت ارگان مربوطه برای اخذ مجوز لازم به منظور تدریس خصوصی و طی کردن فرآیند اخذ مجوز به مهارت کافی نیاز دارد. پس از شناخت ارگان مربوطه باید روند اداری متشکل از: ثبت درخواست، ارائه مدارک و اسناد هویتی و تحصیلی و… طی شود. در نهایت و در صورتی که این فرآیند به درستی پشت سر گذاشته شود، مجوز آموزشگاه حضوری برای متقاضی صادر خواهد شد. مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با کمک کارشناسان حرفه‌ای خود به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمانی کوتاه از ارگان مربوط به حوزه تخصصی خود مجوز بگیرید.

در صورتی که از اطلاعات کافی در خصوص اخذ مجوز تدریس خصوصی برخوردار نیستید، با شماره تلفن 88906532-021 تماس بگیرید و از نظرات کارشناسان اندیشه آسیا استفاده کنید.

سوالات متداول تاسیس و یا اخذ مجوز آموزشگاه تدریس خصوصی

به سوالات متداول شما در زمینه اخذ مجوز آموزشگاه تدریس خصوصی پاسخ داده‌ایم:

1- آیا تدریس خصوصی مجوز می‌خواهد؟

جهت دریافت مشاوره در این خصوص با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

2- آیا واگذاری مجوز تدریس خصوصی امکان‌پذیر است؟

خیر واگذاری مجوز تدریس خصوصی امکان‌پذیر نیست، زیرا غیرقانونی می‌باشد.

3- آیا خرید مجوز تدریس خصوصی امکان‌پذیر است؟

خیر خرید مجوز تدریس خصوصی امکان‌پذیر نیست، زیرا غیرقانونی می‌باشد.

4- آیا فروش مجوز تدریس خصوصی امکان‌پذیر است؟

خیر فروش مجوز تدریس خصوصی امکان‌پذیر نیست، زیرا غیرقانونی می‌باشد.

5- شرایط گرفتن مجوز تدریس خصوصی چه می‌باشد؟

جهت دریافت مشاوره در این خصوص با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

6- برای گرفتن مجوز تدریس خصوصی آیا باید در سامانه خاصی ثبت‌نام کرد؟

ثبت‌نام از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور می‌باشد.

7- از طریق چه سازمانی برای گرفتن مجوز تدریس خصوصی باید اقدام کرد؟

برای دریافت مشاوره تخصصی در این خصوص با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

8- اخذ مجوز آموزشگاه تدریس خصوصی چقدر زمان می‌برد؟

برای دریافت مشاوره تخصصی در این مورد با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

9- اعتبار مجوز تدریس خصوصی چند ساله است؟

برای دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

10- قیمت مجوز آموزشگاه تدریس خصوصی چقدر می‌باشد؟

خرید، فروش و واگذاری مجوز تدریس خصوصی ممنوع و غیرقانونی می‌باشد.

10 پاسخ به “نحوه گرفتن مجوز آموزشگاه تدریس خصوصی”

  1. الهه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من میخوام فقط در منزل برای دانش اموزان تدریس کنم، چندین سال هست که اینکارو انجام میدم، میخواستم مجوز بگیرم، نمیخوام اموزشگاه بزنم، ایا بهم مجوز میدن با این شرایطم؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم در صورتی که حائز شرایط لازم باشید امکان اخذ مجوز آموزشگاه را دارید.

  2. خانم رفعت گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای تدریس ریاضی باید این مجوز رو بگیرم، یا مجوز خانه ریاضی؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  3. راضیه گفت:

    سلام برای اخذ مجوز تدریس خصوصی در حوزه شیمی، فیزیک و ریاضی چه شرایطی لازمه برای خانم؟؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  4. ستار گفت:

    برای تدریس خصوصی خوشنویسی این مجوز رو باید بگیرم؟

  5. یاور گفت:

    درود
    برای گرفتن مجوز تدریس خصوصی باید اموزشگاه فیزیکی حتما دایر کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *