اخذ مجوز آموزشگاه صنایع دستی

10 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه صنایع دستی

اخیرا بازار صنایع دستی رونق بسیار زیادی پیدا کرده است. ایران دربرگیرنده طیفی گسترده از صنایع دستی مختلف و زیبا است که هر کدام رنگ و لعاب منحصربه‌فردی دارند. زیبایی بی‌بدیل صنایع دستی کشورمان بستر مناسبی را برای صادرات نیز فراهم کرده است. بدین ترتیب تقاضای بالای بازار داخلی و خارجی موجب شده است تا بسترهای تازه‌ای برای توسعه تولید صنایع دستی فراهم شود. قطعا علاقمندان به تولید صنایع دستی در سایه آموزش‌های لازم قادر به تولید محصولات باکیفیت و زیبا خواهند بود. همین موضوع موجب شده است تا آموزشگاه‌های متنوعی در این حوزه تاسیس شود.

آشنایی با صنایع دستی

به طور کلی صنایع دستی رشته‌های مختلفی را دربر می‌گیرد. اقوام مختلف ایرانی این رشته‌ها را با هنر و خلاقیت خود عجین می‌کنند تا در نهایت محصولی ویژه و منحصربه‌فرد خلق شود. به عبارتی دیگر صنایع دستی دربرگیرنده هنرهای سنتی، بومی و محلی است که برای خلق آن از فنون و ابزار دستی استفاده می‌شود. در واقع برای تولید صنایع دستی ماشین‌آلات صنعتی کاربردی ندارند.

برخی از ویژگی‌های صنایع دستی

  • در تولید این صنایع دستی از ابزار ساده استفاده می‌شود.
  • صنایع دستی شباهت مطلقی به یکدیگر ندارند و در جزئیات با یکدیگر متفاوت‌اند.
  • اکرچه در صنایع دیگر به ماشین‌آلات و ابزار مدرن نیاز است، اما در صنایع دستی هدف تولید محصولاتی به دور از پیچیدگی و ماشین‌الات صنعتی است.
  • عموما به منظور تولید صنایع دستی از مواد خام و اولیه موجود در کشور استفاده می‌شود.
  • صنایع دستی به نوعی بیانگر اعتقادات، سلیقه، رسوم و فرهنگ همان کشور است.
  • صنایع دستی رابطه عمیقی با صنعت گردشگری دارد. در واقع توسعه گردشگری به رونق فروش صنایع دستی منجر می‌شود. زیرا صنایع دستی برای مردم سایر کشورها بسیار ارزشمند است و به عنوان سمبل اصالت و فرهنگ کشورمان به آن نگاه می‌شود.
  • به منطور آغاز فعالیت در حوزه صنایع دستی، می‌توان با سرمایه اندک شروع به کار کرد.
  • خوشبختانه می‌توان با آموزش‌های اصولی به راحتی دانش تولید صنایع دستی را به دیگران انتقال داد و به این ترتیب به رونق این صنعت کمک کرد.

نحوه اخذ مجوز آموزشگاه صنایع دستی

چرا استقبال برای اخذ مجوز آموزشگاه صنایع دستی زیاد شده است؟

اگر به دنبال فضای مناسبی برای آموزش دیدن، سرمایه‌گذاری، تلاش و درآمدزایی هستید، از ورود به دنیای صنایع دستی غافل نشوید! زیرا عرصه صنایع دستی از پتانسیل بسیار خوبی برای اشتغال برخوردار است. ضمن اینکه می‌توان با سرمایه اندک به آن وارد شد و با ارزش افزوده بالا به درآمدهای قابل قبول رسید. این پتانسیل‌های بالای موجود در دنیای صنایع دستی موجب شده است تا افراد زیادی با هدف آموزش به علاقمندان، نسبت به تاسیس آموزشگاه صنایع دستی اقدام کنند و مملکت را در مسیر رشد و توسعه اقتصادی یاری دهند.

این روزها بسیاری از زنان سرپرست خانوار، اقشار کم درآمد جامعه، علاقمندان و… با حضور در دوره‌های آموزشی آموزشگاه صنایع دستی راه و رسم تلفیق خلاقیت، استعداد و ابتکار را در تولید محصولات صنایع دستی یاد می‌گیرند و با قدرت به بازار کار وارد می‌شوند. حوزه صنایع دستی بسیار گسترده و متنوع است. مکرومه‌بافی، قالی‌بافی، گیوه‌دوزی، چرم‌دوزی، بافندگی، جاجیم‌بافی، قلم‌زنی، سفالگری و… بخشی از زیرشاخه‌های پرطرفدار در این حوزه به شمار می‌رود.

برخی از مزایای فعالیت در حوزه صنایع دستی

  • فراهم بودن شرایط ایده‌آل برای کارآفرینان به منظور رشد اقتصادی
  • رونق تولید با سرمایه اندک
  • ساعت کاری منعطف
  • امکان تولید محصولات در خانه برای زنان سرپرست خانوار و افراد کم‌توان

تمامی این مزایا در کنار هم موجب شده است تا تمایل به تولید محصولات صنایع دستی بیش از گذشته شود. بدون شک در صورتی که به این احساس نیاز به شکل اصولی پاسخ داده شود، می‌توان جامعه را در سمت رشد اقتصادی به حرکت در آورد. آموزشگاه‌های صنایع دستی به عنوان قطبی مهم در تولید صنایع دستی به حساب می‌آیند. به همین دلیل اخیرا افراد باتجربه که از تخصص و مهارت کافی در حوزه صنایع دستی برخوردار هستند، به فکر اخذ مجوز آموزشگاه صنایع دستی افتاده‌اند.

تاسیس آموزشگاه صنایع دستی

اخذ مجوز آموزشگاه صنایع دستی چگونه است؟

به طور کلی تمامی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند به منظور اخذ مجوز آموزشگاه صنایع دستی اقدام نمایند. به منظور ثبت این درخواست باید به دستگاه اجرایی مربوطه که سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور است، مراجعه شود.

تمامی علاقمندان به اخذ مجوز آموزشگاه صنایع دستی باید فرآیند صدور مجوز را مرحله به مرحله پشت سر بگذارند تا در نهایت پروانه فعالیت صادر شود. به منظور طی کردن این فرآیند باید شرایط اولیه را در نظر گرفت و در ادامه مدارک و استانداردهای پیش نیاز را تامین کرد. در همین حین باید به ضوابط خاص صدور مجوز نیز توجه شود تا ابطال مراحل طی شده پیشین اتفاق نیفتد. پس از صدور موافقت اصولی آموزشگاه صنایع دستی می‌بایست نسبت به معرفی مکان واجد شرایط (از حیث متراژ و تجهیزات) به ادارات فنی‌وحرفه‌ای اقدام نمود، همچنین باید به ضوابط اداره نظارت بر اماکن نیز در شهر محل فعالیت شما توجه نمود زیرا علاوه بر بازرسین ادارات فنی‌و‌حرفه‌ای بازرسین اداره نظارت بر اماکن هم از محل فعالیت شما بازدید خواهند نمود و در صورت نداشتن استانداردهای لازم ملک مورد نظر شما تایید نخواهد شد و می‌بایست نسبت به معرفی مکان دیگری اقدام نمایید از آنجایی که به منظور اخذ مجوز آموزشگاه صنایع دستی نیاز به اطلاعات کامل می‌باشد، باید از افراد باتجربه این حوزه کمک گرفته شود.

اندیشه آسیا همراه با شما در اخذ مجوز آموزشگاه صنایع دستی

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا مجموعه‌ای از کارشناسان و مشاوران باتجربه در حوزه تاسیس انواع موسسات آموزشی از جمله آموزشگاه صنایع دستی است. در صورتی که قصد تاسیس آموزشگاه صنایع دستی را دارید، حتما با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید تا شما را در جریان فراز و فرودهای موجود در مسیر قرار دهند. به این ترتیب در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه خواهید رسید.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88906532-021 تماس بگیرید.

10 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه صنایع دستی”

  1. ثمین گفت:

    باسلام
    افراد حقوقی میتوانند اموزشگاه صنایع دستی بگیرن؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم بله افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند نسبت به درخواست مجوز اقدام نمایند.

  2. رهایی گفت:

    سلام مجوزی که دریافت میکنیم چقدر اعتبار داره؟ چه مدت زمان داریم تا اموزشگاه راه اندازی کنیم؟ مدت زمانی که برای راه اندازی اموزشگاه نیازه چقدر هست؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم پروانه‌های صادر شده توسط سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور 5 ساله می‌باشد. برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  3. صدیقه گفت:

    سلام
    شرایط سابقه کاری و تجربه ای چطوری هست؟ چندسال باید باشه

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  4. خانم عباسی گفت:

    سلام
    مدت زمان مجوز موقت چند ماه یا سال هست؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  5. قنبرپور گفت:

    مدرک تحصیلی خاصی موردنیازه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم شرایط عمومی در حال حاضر حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و 25 سال تمام سن می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *