اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی

8 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی

اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی و فعالیت در این حوزه به منظور آموزش دادن به افراد برای استفاده درست و بهینه از ادوات کشاورزی کمک بسزایی به توسعه اقتصادی و رونق کشاورزی در کشور می‌کند. شما تا چه اندازه با نحوه کار با ماشین آلات کشاورزی آشنایی دارید؟ به نظرتان عمر مفید این دسته از ماشین آلات چقدر است؟ به طور کلی این ماشین آلات از ابزار و بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و اگر در زمان مناسبی به آن‌ها رسیدگی نشود، آسیب خواهند دید و این بی‌توجهی در طولانی مدت موجب خرابی کلی ماشین خواهد شد.

راه‌اندازی آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی

با استفاده از ماشین آلات کشاورزی می‌توان فرایند کاشت و برداشت مواد غذایی را بسیار آسان کرد.

نقش ماشین آلات بر صنعت کشاورزی

شاید در سال‌های نه چندان دور اگر با کشاورزان در خصوص ماشین آلات کشاورزی صحبت می‌کردید، هیچ یک از صحبت‌های شما را نمی‌پذیرفتند و معتقد بودند که خودشان می‌توانند به تنهایی از پس تمامی امور برآیند. در دهه‌های گذشته با ورود ماشین آلات کشاورزی انقلابی عظیم در صنعت کشاورزی به وجود آمد. حالا می‌توان با استفاده از ماشین آلات کشاورزی میزان تولید مواد غذایی را به میزان قابل توجهی افزایش داد تا ضمن تأمین مایحتاج هموطنان، شانسی برای صادرات مواد غذایی به وجود آید. از سوی دیگر می‌توان به لطف این ماشین‌ها بسیاری از کارهای دشوار گذشته را به راحتی پیش برد. به طوری که در حال حاضر کشاورزان عزیز کشورمان پیش بردن فعالیت‌های کشاورزی را بدون وجود ماشین آلات، نشدنی تصور می‌کنند.

به طور کلی ماشین آلات کشاورزی بسیار سرسخت هستند و اغلب در شرایط سخت به کار گرفته می‌شوند. البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که در صورتی که به وضعیت این ماشین آلات در زمان درست رسیدگی نشود، خیلی زود آسیب می‌بینند و از عمر مفید آن‌ها کاسته می‌شود. به این ترتیب صاحبان ماشین آلات کشاورزی باید با کمک تعمیرکاران و سرویس‌کاران از بروز مشکلات اساسی در ماشین‌ها جلوگیری نمایند.

سرویس ماشین آلات کشاورزی در بازه‌های زمانی مشخص از جنبه‌های مختلف دارای مزیت است. ارتقای میزان ایمنی، افزایش طول عمر ماشین و کمک به محیط زیست از اصلی‌ترین دلایل سرویس به موقع ماشین آلات کشاورزی به حساب می‌آید. خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه بیشتری به این موضوع مهم شده است و به لطف این فرهنگ‌سازی، بازار کار تعمیرکاران و سرویس‌کاران نیز بهتر از گذشته شده است.

انواع ماشین آلات کشاورزی

  • تراکتورهای سنگین، متوسط و باغی
  • پمپ‌ها
  • ماشین آلات آبیاری
  • ادوات خاک ورزی
  • بیلر
  • دروگرها
  • سم‌پاش‌ها
  • کودپاش‌ها
  • و…

مزایای استفاده از ماشین آلات کشاورزی

  • با استفاده از ماشین آلات کشاورزی می‌توان بسیاری از کارهای دشوار را از حیطه وظایف نیروهای انسانی حذف کرد.
  • با استفاده از ادوات کشاورزی می‌توان در بازه زمانی بسیار کوتاه‌تری به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد. به این ترتیب کشاورزان درگیر انجام کارهای اضافی نخواهند شد.
  • با استفاده از ادوات و ماشین‌های کشاورزی می‌توان سوددهی مزرعه و بهره‌وری را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

لزوم آموزش دیدن در حوزه استفاده از ماشین آلات کشاورزی

به طور کلی هزینه خرید ماشین آلات کشاورزی پایین نیست. در واقع کشاورزان ترجیح می‌دهند تا با یک بار هزینه کلی، رفاه خود و میزان بهره‌وری و کشت را بیشتر از قبل کنند. به عبارتی ادوات کشاورزی قیمت پایینی ندارد که کشاورزان بتوانند در بازه‌های زمانی کوتاه به منظور تعویض آن اقدام نمایند. آن‌ها باید راه و رسم استفاده درست و بهینه از این ادوات را یاد بگیرند و در ادامه با سرویس‌های به موقع از بروز خرابی جلوگیری نمایند.

به منظور استفاده بهینه از ماشین آلات و سرویس‌های به موقع به وجود متخصصانی نیاز است که راه و رسم استفاده از ادوات کشاورزی را به خوبی می‌دانند. بروز احساس نیاز برای کشاورزان به منظور استفاده صحیح از ماشین آلات موجب شده است تا بازار کار خوبی برای کارشناسان این حوزه به وجود بیاید.

از سوی دیگر با توجه به گفته‌های رهبری برای توجه داشتن به تولید داخلی، سعی بر این است که بسیاری از محصولات کشاورزی در داخل کشور تهیه شود و توجهی هم به صادرات مواد غذایی شود. در راستای محقق کردن این هدف، نیاز به پرورش نیروی کار متخصصی است که بتوانند به خوبی به این نیازمندی پاسخ دهند. همین موضوع موجب شده است تا در چند سال اخیر شاهد افزایش تقاضا به  منظور اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی باشیم. در واقع افرادی که از دانش کافی برخوردار هستند و پتانسیل‌های درآمدزایی در این حوزه را می‌شناسند، سعی دارند تا با آموزش دادن به علاقه‌مندان ضمن کمک به ساختن ایرانی آباد به درآمدهای بالا برسند.

ضرورت اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی

به طور کلی به تمامی افرادی که علاقه‌مند به یادگیری هستند، توصیه می‌شود تا آموزش‌های خود را در بستری ایمن و معتبر دریافت کنند. به این ترتیب پس از اتمام دوره ضمن برخوردار بودن از دانش کافی، شانس فعالیت در عرصه‌های معتبر و بزرگ را خواهند داشت. خوشبختانه اخیرا به این اصل مهم توجه زیادی شده است. اغلب افرادی که به دنبال یادگیری دانش فنی هستند، سعی می‌کنند تا با حضور در  آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای به خواسته های خود جامه عمل بپوشانند.

با توجه به فرهنگ سازی زیادی که در حوزه آموزش شکل گرفته است، شاهد افزایش تقاضا به منظور اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی هستیم. در واقع افراد متخصص این حوزه سعی دارند تا با دریافت پروانه فعالیت آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، آغاز به کار کنند.

همان‌طور که می‌دانید مدارکی که از سوی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای پس از اتمام دوره به کارآموزان داده می‌شود، بسیار معتبر است و افراد می‌توانند با این مدارک در داخل یا خارج از کشور مشغول به فعالیت شوند.

اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی و تأسیس آن

کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا راهنمایان عالی برای اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی هستند.

چگونگی اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی

آموزشگاه‌های ماشین آلات کشاورزی از زیرشاخه‌های آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای است. تمامی فعالیت‌های چنین آموزشگاه‌هایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین می‌شود. در واقع دستگاه اجرایی، این وزارت‌خانه است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان سازمان تابعه، موظف به اجرای تمامی این قوانین است.

افراد حقیقی و حقوقی که قصد تأسیس آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی را دارند، باید بر طبق قوانین عمومی و اختصاصی ویژه‌ای پیش روند که ما در ادامه این مطلب اکثر این موارد را توضیح می‌دهیم.

شرایط عمومی اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی

این شرایط عمومی شامل حال متقاضی تأسیس می‌شود و موارد زیر را در بر گرفته است:

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد به دین اسلام یا سایر ادیان تایید شده در قانون کشور
  • نداشتن سوءپیشینه کیفری
  • داشتن صلاحیت اخلاقی و سیاسی
  • نداشتن کار رسمی و دولتی و عدم ارتباط با ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی
  • داشتن توانمندی اقتصادی برای تأمین ساختمان آموزشگاه و سایر امکانات و تجهیزات لازم

ویژگی‌های ساختمان آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی

  • ساختمان آموزشگاه باید دارای دربی جداگانه در ساختمان باشد تا کارآموزان بتوانند به راحتی رفت و آمد داشته باشند.
  • ساختمانی که برای آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی انتخاب می‌شود با در اجاره یا مالکیت متقاضی تأسیس قرار داشته باشد.
  • مکان کارگاهی و آموزشی آموزشگاه باید حداقل ظرفیتی داشته باشد. این حداقل به اندازه حضور 12 کارآموز تعیین شده است.
  • آموزشگاه باید حداقل فضایی برای جای‌گیری سرورها و سایر تجهیزات لازم برای آموزش از راه دور داشته باشد.
  • متقاضیان تأسیس می‌توانند آموزشگاه را از میان ساختمان‌هایی که دارای کاربری اداری، آموزشی باشد، انتخاب نمایند.
  • آموزشگاه باید دارای مکان عمومی باشد. این مکان شامل رختکن، نمازخانه، سرویس بهداشتی، حیاط، بخش اداری و… است.
  • حتما باید در قراردادی که برای آموزشگاه تهیه می‌شود، عبارت “مورد استفاده به عنوان آموزشگاه” قید شده باشد.
  • و…

اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا همراه افرادی است که به تأسیس آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی علاقه دارند و تمایل دارند تا از همان ابتدای راه از افراد متخصص این حوزه کمک بگیرند. کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا سال‌هاست که در عرصه اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی فعالیت دارند و می‌توانند به عنوان یک راهنمای دلسوز به علاقه‌مندان کمک کنند. شماره تلفن 88906532-021 پل ارتباطی متقاضیان تاسیس آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی با کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا است.

8 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی”

  1. عطایی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه ماشین آلات کشاورزی چی هست؟

  2. احمدرضا گفت:

    برای گرفتن این مجوز باید به کجا مراجعه کنم

  3. صمدی گفت:

    درود .قت بخیر
    شرایط گرقتن مجوز برای فرد مجرد و متاهل فرق داره؟

  4. فرهاد فرهادی گفت:

    سلام
    چقدر زمان میبره گرفتن مجوز و باید به کجاها مراجعه کرد؟ چه مدارکی لازمه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *