اخذ مجوز آموزشگاه امور اداری

10 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه امور اداری

با اخذ مجوز آموزشگاه امور اداری می‌توان به علاقه‌مندان اشتغال در ارگان‌ها و نهادهای دولتی و رسمی کمک کرد. امور اداری رشته‌ای آینده‌دار و محبوب است که سازمان‌ها و مجموعه‌های کاری کشور نیاز مبرمی به آن دارند. می‌توان گفت کارشناسان امور اداری از فعال‌ترین افراد سازمانی هستند که بخش‌های مختلف یک نهاد را منسجم و به یکدیگر مرتبط می‌کنند. هر چقدر نیروی انسانی در بخش امور اداری فعال‌تر و باتجربه‌تر باشد، ارتباط‌های کاری درون سازمانی نیز موفق‌تر خواهد بود.

اگر جز افراد علاقه‌مند به مشاغل اداری و سازمانی هستید، می‌توانید با آموزش دیدن در این حوزه پا به مسیری مملو از پیشرفت بگذارید. زیرا عرصه امور اداری دربرگیرنده مشاغل بسیار متنوعی است. برخی از افراد تصور می‌کنند که با آموزش دیدن در حوزه امور اداری باید تا پایان عمر در یک سمت کاری فعالیت داشته باشند. در صورتی که چنین باوری درست نیست. در بخش امور اداری سازمان‌ها، سلسله مراتب وجود دارد و می‌توان با عملکردی درست و حرفه‌ای به مرتبه‌های بالاتر در این عرصه رسید.

اگر با روال کار اداری آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که تمامی کارشناسان امور اداری در نهایت از مدیران مجموعه خود دستور می‌گیرند و بر طبق قوانین آن‌ها کار می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود تا تمامی افراد علاقه‌مند به کارهای سازمانی و پس از کسب دانش و مهارت در این حوزه، وارد دنیای کار شوند و مسیر پیشرفت را برای خود هموار کنند.

مجوز آموزشگاه امور اداری

با اخذ مجوز آموزشگاه امور اداری می‌توان نیروی کار حرفه‌ای را برای اشتغال در نهادها و ارگان‌های دولتی تربیت کرد.

اهمیت اخذ مجوز آموزشگاه امور اداری

کارمندان امور اداری همانند یک پل ارتباطی بخش‌های مختلف یک مجموعه کاری را به یکدیگر متصل می‌کنند. می‌توان گفت بخش امور اداری، هسته مرکزی هر سازمان و مجموعه کاری است. به طور کلی مجموعه‌های کاری توقع دارند تا کارشناسان و افراد فعال در بخش امور اداری از توانایی بالایی در احراز مشاغل در سطح میانی برخوردار باشند. به این ترتیب می‌توان با تکیه بر نیروهای ماهر و متخصص سیستم‌های کاری را به صورت اصولی مدیریت کرد.

باید اعتراف کرد که بیشترین توقعی که از کارشناسان امور اداری وجود دارد، داشتن رفتار سازمانی است. افرادی که در این رشته تحصیل کرده‌اند، به مهارت قابل قبولی در این حوزه می‌رسند. در واقع یکی از نیازمندی‌های اساسی مجموعه‌های دولتی کشور نیز، جذب متخصصین امور اداری با داشتن رفتار سازمانی است. همین موضوع موجب شده است تا احساس نیاز شدیدی در خصوص تربیت و رشد نیروی کار متخصص در بخش امور اداری احساس شود. در واقع این نیازمندی پیش‌زمینه‌ای اساسی برای رونق پیدا کردن بازار کار آموزشگاه‌های امور اداری به حساب می‌آید.

آشنایی با رشته امور اداری

افرادی که علاقه دارند تا از همان دوران تحصیل با رشته امور اداری آشنا شوند، باید برای ادامه تحصیل به مدارس کار و دانش مراجعه کنند. زیرا این رشته از شاخه‌های تحصیلی مدارس کار و دانش است. به جرأت می‌توان گفت بخش امور اداری از فعال‌ترین بخش‌های هر مجموعه کاری به شمار می‌رود. به عنوان مثال: ترفیع دادن به منابع انسانی، انجام انتصابات شغلی، انجام تعدیل نیرو، بررسی و تامین نیروی کار انسانی جدید، بررسی اتفاقات درون سازمانی، استخدام، تعیین ماموریت برای نیروی کار و… از وظایف مطرح شده برای نیروی کار انسانی است.

جدای از تمامی ‌نیازمندی‌هایی که متوجه نیروی انسانی است و توسط  کارشناسان امور اداری رفع می‌شود، می‌توان به یک نیازمندی اساسی درون سازمانی دیگر نیز اشاره کرد. این نیازمندی مربوط به بخش بایگانی، ثبت و ذخیره‌سازی نامه‌های وارده و صادره در جلسات مدیران است. این یک نیازمندی اساسی و مهم برای تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها به شمار می‌رود. تامین این نیازمندی نیز در حیطه وظایف رشته امور اداری قرار دارد.

مشاغل مربوط به رشته امور اداری

همان طور که حتما تا کنون متوجه شده‌اید، رشته امور اداری رشته‌ای گسترده است که علاقه‌مندان موظفند برای کسب مهارت کافی ضمن گذراندن دروس عمومی و پایه‌ای، مهارت‌های متنوعی را کسب کنند. به طور کلی دنیای رشته امور اداری بسیار متنوع و وسیع است، ضمن اینکه همیشه بازار کار، تشنه جذب کارشناسان متخصص در حوزه امور اداری است. به این ترتیب می‌توان این تضمین را به علاقه‌مندان داد که حتما پس از کسب دانش و مهارت کافی، شانس جذب در بازار کار را خواهند داشت. برخی از مشاغلی که پس از کسب مهارت در آموزشگاه امور اداری می‌توانند فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کنند، عبارتند از:

  • مدیر منابع انسانی
  • کارشناس ارتباطات سازمانی
  • مدیریت رفتار سازمانی
  • مدیر میانی
  • مدیریت عالی CEO
  • مدیریت ساخته‌ها
  • مدیر پایه
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت شرکت‌های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی
  • رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • کارشناس امور اداری
  • کارشناس طبقه‌بندی مشاغل
  • تحلیل آمار توصیفی با استفاده از نرم‌افزار SPSS
  • نگارنده متون فارسی
  • ویراستاری متون
  • نگارنده نامه به زبان انگلیسی
  • متصدی دفتر اسناد رسمی
  • مسئول دفتر
  • تحصیل دار
  • مسئول بیمه‌ها و بایگانی اسناد و مدارک بیمه
  • مدیر انبارهای صنعتی
  • نامه رسان
  • بایگان
  • حفاظت‌کننده اسناد و مدارک طبقه‌بندی شده
  • مسئول تکثیر اوراق
  • مسئول بایگانی و بانک اطلاعات
  • مسئول رفاه و درمان
  • رئیس کارگزینی
  • گزارش نویس
  • پیک
  • طراح سیستم‌های انبار
  • و…

مهارت‌های مورد انتظار در رشته امور اداری

  • انتظار می‌رود فردی که در رشته امور اداری تحصیل کرده است، توانمندی قابل قبولی در کار با رایانه، تنظیم گزارش، تنظیم و طبقه‌بندی نامه‌های اداری، فکس و… داشته باشد.
  • یک کارشناس امور اداری باید با قوانین و مقررات مربوط با تامین اجتماعی به خوبی آشنا باشد و بتواند عملکردی منطبق با قانون در خصوص آموزش و اشتغال کارکنان داشته باشد.
  • کارشناسان امور اداری بر انجام کارهای مربوط به دبیرخانه، بایگانی و… کاملا مسلط هستند.
  • کارشناسان موفق امور اداری دارای توانمندی بالایی در ارتباط‌گیری با مردم و نیروی انسانی برخوردار هستند.

آینده شغلی کارشناسان رشته امور اداری

باید اعتراف کرد هر چه یک مجموعه کاری منسجم‌تر و معتبرتر باشد، نیازمندی بیشتری به نیروهای فعال در حوزه امور اداری دارد. به همین دلیل افرادی که در این حوزه تحصیل کرده باشند، شانس بسیار بالایی دارند تا در مجموعه‌های کاری معتبر و موفق جذب شوند. در حال حاضر نیز اغلب ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی نیازمندی اساسی به کارشناسان امور اداری دارند. بر طبق آخرین آمار به دست آمده درخواست‌های متعددی برای جذب نیروی اداری در مجموعه‌های کاری معتبر ذیل وجود دارد:

  • بانک‌ها
  • کشتیرانی
  • شهرداری
  • بیمه
  • گمرک
  • دفاتر بازرگانی
  • دفاتر حسابداری
  • و…

از سوی دیگر در صورتی که افراد متخصص در حوزه امور اداری به دلیل وجود محدودیت‌ها در ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی تمایلی به کار در چنین مجموعه‌هایی نداشته باشند، می‌توانند با خیالی آسوده وارد بازار کار مجموعه‌های خصوصی شوند. زیرا چنین مشاغلی نیاز روز تمامی کسب و کارهای معتبر است. البته نکته مهمی که باید در این میان به آن توجه داشت، این است که چنین مشاغلی فقط در شرکت‌های خصوصی متوسط و بزرگ وجود دارد. در شرکت‌های خصوصی کوچک به دلیل محدودیت‌های مالی، چنین مشاغلی از مجموعه کاری حذف می‌شود.

تاسیس آموزشگاه امور اداری

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا همراه مصمم و با تجربه علاقه‌مندان تاسیس آموزشگاه امور اداری است.

چگونگی اخذ مجوز آموزشگاه امور اداری

افراد حقیقی و حقوقی که تمایل دارند در بخش آموزش نیروی کار اداری فعالیت داشته باشند، می‌توانند مجوز آموزشگاه امور اداری دریافت کنند و در ادامه در سایه قانون و بهره‌مندی از خدمات و تسهیلات قانونی، عملکردی منسجم و حرفه‌ای داشته باشند. آموزشگاه امور اداری در دسته آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای جای می‌گیرد و مرجع صدور مجوز آن نیز سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است.

برای اینکه بتوان برای اخذ مجوز آموزشگاه امور اداری اقدام کرد، باید شرایط اولیه را دارا بود. برخی از این شرایط عبارتند از:

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • متقاضیان باید به یکی از ادیان رسمی کشور اعتقاد داشته باشند.
  • متقاضیان باید بتوانند صلاحیت فرهنگی، سیاسی و اخلاقی را به اثبات برسانند.
  • متقاضیان تاسیس آموزشگاه امور اداری نباید سوء پیشینه کیفری و اشتهار به فساد داشته باشند.
  • در صورتی که متقاضیان در نهادها و مراکز دولتی فعالیت داشته باشند، شانسی برای اخذ مجوز آموزشگاه امور اداری نخواهند داشت.

باید و نبایدهای قانونی برای تامین مکان آموزشی

  • افرادی که تمایل به تاسیس آموزشگاه آزاد فنی‌وحرفه‌ای را دارند، باید بتوانند مکانی آموزشی و کارگاهی را برای کارآموزان خود فراهم کنند.
  • مکان آموزشی باید برای جای‌گیری حداقل 12 کارآموز مناسب باشد.
  • متقاضیان تاسیس باید بتوانند مکان عمومی آموزشگاه که متشکل از: سرویس بهداشتی، حیاط، انبار، نمازخانه و… است را تامین نمایند.
  • کاربری مکان آموزشگاه می‌تواند اداری، تجاری، صنعتی و آموزشی باشد. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که باید در سند مالکیت یا اجاره عبارت “استفاده به عنوان آموزشگاه” قید شده باشد.
  • اجاره یا مالکیت آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای باید برای موسس آموزشگاه باشد.
  • و…

اخذ مجوز آموزشگاه امور اداری همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

باید اعتراف کرد که طی کردن روند اداری و تامین تمامی نیازمندی‌های قانونی کاری تخصصی و زمان‌بر است. در کشور ما افراد متخصص زیادی وجود دارد که از توانایی بالایی نیز برای رشد و پرورش نیروی کار حرفه‌ای برخوردار هستند، اما از آنجایی که از طی کردن روند اداری و قانونی اخذ مجوز  واهمه دارند، از تاسیس آموزشگاه منصرف می‌شوند.

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا همواره در تلاش است تا با به کارگیری تخصص، تجربه و دانش منابع انسانی خود مسیر اخذ مجوز آموزشگاه را در کشور هموار کند. علاقه‌مندان می‌توانند با شماره‌گیری شماره تلفن 88906532-021 از تمامی خدمات مجموعه مشاورین اندیشه آسیا آگاه شوند یا از مشاوره اولیه و رایگان این مجموعه بهره‌مند شوند.

اخذ مجوز آموزشگاه امور اداری، تامین مکان آموزشی، جذب مربیان حرفه‌ای، تامین سایر نیروهای انسانی، انجام تبلیغات هدفمند و پربازده و… بخشی از خدمات این مجموعه به شمار می‌رود.

10 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه امور اداری”

  1. مهندس اسفندیاری گفت:

    سلام بر شما
    وقتتون بخیر
    شرایط اخذ مجوز و تاسیس اموزشگاه به چه صورت هست؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. صادق گفت:

    سلام ایا در خصوص نحوه تبلیغات مرتبط با اموزشگاه امور اداری برای جذب کاراموز راهنمایی میکنید؟!

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  3. دانشور گفت:

    لطفا بفرمایید حداقل سن موردنیاز چند سال هست برای گرفتن مجوز اموزشگاه امور اداری

  4. حسام گفت:

    فرد بازنشسته میتونه این مجوز رو بگیره با مدرک لیسانس مدیریت؟ حداکثر شرایط سن

  5. رضا گفت:

    درود
    برای گرفتن این مجوز باید به فنی حرفه ای مراجعه کرد؟ علاوه برا فنی حرفه ای به چه سازمان دیگه ای باید مراجعه کرد؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *