اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ

10 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ

با اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ می‌توان پا به عرصه‌ای بزرگ و پردرآمد گذاشت. باید اعتراف کرد که انسان امروز در هر زمان و مکانی به کاغذ نیاز خواهد داشت. در واقع نمی‌توان هیچ‌گاه این نیازمندی را محدود کرد. شاید تصور کنید  که چطور ممکن است در کشوری که سرانه مطالعه پایینی دارد، صنعت کاغذ پررونق باشد؟ آن هم در شرایطی که در سال‌های اخیر بسیاری از همان افراد کتابخوان، فایل‌های مجازی را جایگزین کتاب کرده‌اند. در پاسخ به این ابهام باید بگوییم که تمامی تولیدات کاغذ صرف تهیه کتاب نمی‌شود. این صنعت بسیار گسترده است و فرآورده‌های کاغذی کارایی زیادی در عرصه‌های مختلف دارند.

بر طبق بررسی‌های انجام شده، کاغذ در صنایع مختلف کاربرد بالایی دارد. همین موضوع موجب شده است تا شاهد رشد تجارت جهانی در صنعت چوب و کاغذ باشیم. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که تحلیلگران معتقدند نیاز انسان امروز به کاغذ روز به روز افزایش پیدا می‌کند. همین موضوع موجب شده است تا صنعت کاغذ، صنعتی رو به رشد و موفق در سال‌های آتی قلمداد شود.

اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ -2

کاغذ یکی از صنایع پردرآمد و رو به رشد در جهان است. همین موضوع موجب افزایش درخواست‌های دریافت خدمات آموزشی در این عرصه شده است.

کشورهای موثر در صنعت کاغذ

اگر نگاهی به آمار جهان بیندازیم، متوجه می‌شویم که صنعت کاغذ در سراسر دنیا پررونق است. البته که در این میان برخی از کشورها در این عرصه بسیار موفق عمل کرده‌اند. ایالات متحده، ژاپن و چین سه کشور برتر در تهیه و تولید کاغذ در جهان به حساب می‌آیند. به طوری که آمار تولید سالانه این کشورها بیش از 400 میلیون تن در سال برآورد شده است.

به طور کلی میزان تولید و مصرف کاغذ در کشورهای آسیایی بسیار زیاد است. در حال حاضر می‌توان گفت بالغ بر یک سوم از تمامی تولیدات مربوط به کاغذ و مقوا به کشورهای آسیایی تعلق دارد. یکی از این کشورهای موفق در عرصه تولید فراورده‌های کاغذی، کشور چین است.

به نظر می‌رسد با توجه به همکاری‌های تازه تجاری که بین ایران و چین شکل گرفته است، می‌توان به آینده صنعت کاغذ در کشورمان بیش از گذشته امیدوار بود. در حال حاضر بالغ بر 110 میلیون تن از کاغذ جهان توسط کشور چین تولید می‌شود.

برترین تولیدکنندگان کاغذ جهان

بر طبق آمار ده کشور برتر در عرصه تولید کاغذ عبارتند از :

  • چین
  • ایالات متحده
  • ژاپن
  • آلمان
  • کره جنوبی
  • فنلاند
  • برزیل
  • کانادا
  • سوئد
  • ایتالیا

توصیه می‌شود تا فرصت مطالعه این مطلب را از دست ندهید تا با جزئیات این صنعت، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی آن بیشتر آشنا شوید.

فرصت‌ها و تهدیدها در صنعت کاغذ

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، دیجیتالی شدن سبک زندگی انسان‌ها تاثیر زیادی بر کسب و کارها گذاشته است. صنعت کاغذ نیز به خاطر این تغییر رویه دستخوش تغییراتی شده است. زیرا سعی بر این است تا کاغذ از تمامی ارتباطات تجاری حذف شود و تمامی اسناد، مدارک و نامه‌ها به صورت دیجیتال ردوبدل شوند. شاید در حال حاضر بیشترین استفاده از کاغذ در تولید کتاب نباشد. این موضوع را می‌توان به عنوان یک تهدید در نظر گرفت. در این میان باید به دنبال راهی موثر برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها باشیم. بنابراین باید بگوییم که دیجیتالی شدن سبک زندگی انسان‌ها اصلا به معنای کم شدن سود و کارایی کاغذ نیست. چون می‌توان از صنعت کاغذ در صنایع مختلف دیگر استفاده کرد.

سرمایه‌گذاران باهوش به خوبی می‌داند که می‌توان با ورود به دنیای تولید محصولات بهداشتی و همچنین تمرکز بر روی صنعت بسته‌بندی به شانس بالایی در رسیدن به درآمدهای کلان برسند. زیرا این دو عرصه نیازمندی‌های اساسی انسان امروز را پوشش می‌دهد.

اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به متقاضیان تاسیس آموزشگاه‌های صنایع کاغذی کمک می‌کنند تا فرایند اخذ مجوز را به راحتی پشت سر بگذارند.

اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ چگونه است؟

حالا که تا حدودی با فرصت‌ها و تهدیدهای صنایع کاغذ آشنا شده‌اید، بهتر است بدانید که نیاز اساسی ما در این دوره در کشور تامین نیروی کار ماهر و متخصص در این حوزه است. به طوری که بتوان با تکیه بر دانش و مهارت نیروی کار پا به عرصه تولید گذاشت. قطعا جوانان این مرز و بوم می‌توانند در تولید گسترده و صادرات عظیم صنایع کاغذی نقش به سزایی داشته باشند.

قطعا چنین هدفی دست‌یافتنی خواهد بود، اگر از آموزش‌های تخصصی اساتید این عرصه کمک گرفته شود. به این منظور با اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ می‌توان در سایه قوانین کشور فعالیت آموزشی را آغاز کرد.

علاقه‌مندان به فعالیت در صنایع کاغذ می‌توانند به اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای مراجعه نمایند و پس از تامین نیازمندی‌های قانونی، اسناد و مدارک فعالیت خود را تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز کنند.

نکات قابل توجه برای اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ

  • آموزشگاه صنایع کاغذ، زیرشاخه‌ای از آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای است. بر طبق قانون متقاضیان تاسیس که مجوز دریافت کرده‌اند، در بازه زمانی مشخصی قادر به فعالیت خواهند بود. در واقع پس از اتمام این دوره باید برای تمدید اعتبار اقدام کرد. بر طبق قوانین موجود اعتبار در نظر گرفته شده برای فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای، 5 سال تعیین شده است.
  • متقاضیان تاسیس برای اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ باید شرایط عمومی و خصوصی داشته باشند که  این موارد، جزئیات زیادی را شامل می‌شود.
  • ارائه تعهد نامه، ارائه سند مالکیت یا اجاره‌نامه به منظور تامین فضاهای کارگاهی، آموزشی و عمومی، تامین تجهیزات و ابزارآلات و… بخشی از  الزامات برای دریافت پروانه فعالیت چنین آموزشگاه‌هایی است.
  • نداشتن سوءپیشینه کیفری، داشتن کارت پایان خدمت، داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی و… از لازمه‌ها و اسناد و مدارک اولیه‌ای است که باید در زمان ارائه درخواست به مرجع صدور مجوز ارائه داد.

مشاغل مرتبط با صنایع کاغذ

دنیای کار در صنایع کاغذ بسیار گسترده است و مشاغل زیادی را شامل می‌شود. برخی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین مشاغل این حوزه عبارتند از :

  • اپراتور دستگاه برش کاغذ
  • مسئول خمیرسازی کاغذ
  • متصدی خشک‌کننده کاغذ
  • رییس ماشین کاغذ
  • کارور دستگاه پخت خمیر کاغذ
  • کارور دستگاه شوینده خمیر کاغذ
  • کارور دستگاه بی‌رنگ‌کننده خمیر کاغذ
  • کارور دستگاه تهیه مواد شیمیایی جهت خمیر کاغذ
  • کارور دستگاه شستشو  و آبگیری با گاس
  • آزمایشگر کاغذ
  • محلول‌ساز آزمایشگاه شیمی کاغذ
  • کارور دستگاه تولید لیوان یکبار مصرف کاغذی
  • مسئول تصفیه پساب رنگی کارخانجات صنعت کاغذ

اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

در حال حاضر کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به خوبی تمامی فراز و فرودهای موجود در مسیر اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ می‌شناسند و به علاقه‌مندان کمک می‌کنند تا در کوتاه‌ترین بازه زمانی برای تاسیس آموزشگاه صنایع کاغذ اقدام نمایند.

از آنجایی که مرجع صدور مجوز، قوانین عمومی و اختصاصی مخصوصی را برای اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ در نظر گرفته است، به همین دلیل بهتر است تا از همان ابتدای کار از افراد متخصصی که از دانش و تجربه کافی برای صدور مجوز برخوردار هستند، کمک گرفته شود.

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با داشتن بالغ بر 2945 پروژه موفق در حوزه اخذ مجوز یک انتخاب ایده‌آل برای متقاضیان به حساب می‌آید. از آنجایی که خدمات مجموعه مشاورین اندیشه آسیا بسیار گسترده است، می‌توان برروی همراهی این مجموعه در بخش‌های مختلف کار، حساب کرد.  علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به دفتر مجموعه مشاورین اندیشه آسیا از خدمات ارزشمند این مجموعه به طور دقیق‌تری آگاه شوند. متقاضیان می‌توانند به منظور تنظیم قرار جلسه با کارشناسان این مجموعه با شماره تلفن 88906532-021 تماس حاصل نمایند.

10 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه صنایع کاغذ”

  1. اقای رسولیان گفت:

    درود وقت بخیر
    چقدر سرمایه نیازه برای این اموزشگاه و اول از کجا باید پیگیری کرد ؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. یونس گفت:

    وقت بخیر
    چه مدرک تحصیلی نیازه؟

  3. علی زینی گفت:

    درود
    حداقل چندتا مربی و هنراموز باید داشته باشیم تا راه اندازی اون بصرفه باشه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  4. محتبی گفت:

    ارگان های اخذ مجوز و تاسیس اموزشگاه تولید کاغد متفاوته؟ چند سال اعتبار داره مجوز؟ هر سال قوانین مربوط به تمدید مجوز تغییر میکنه؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم جهت اخذ مجوز این آموزشگاه به سازمان فنی و حرفه‌ای شهر خود مراجعه نمایید.

  5. محمدپور گفت:

    ایا مکان استیجاری برای اموزشگاه قابل تاییده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *