اخذ مجوز آموزشگاه ورزشی

10 دیدگاه
اخذ-مجوز-آموزشگاه-ورزشی

با فرهنگ سازی‌های زیادی که در چند سال اخیر در جهان انجام شده است، شاهد افزایش علاقه به ورزش در میان مردم هستیم. در همین راستا تقاضا برای اخذ مجوز آموزشگاه ورزشی نیز افزایش داشته است. ورزش و پویایی طرفداران زیادی دارد. برخی از علاقه‌مندان، ورزش را به عنوان پیشه و تخصص اصلی خود دنبال می‌کنند و با شرکت در مسابقات مختلف به شهرت و درآمد می‌رسند. برخی دیگر نیز برای اصلاح سبک زندگی خود به ورزش روی می‌آورند. به هر حال شما جز هر یک از این دو دسته که باشید، برای حضور در عرصه پرهیجان ورزشی نیازمند آموزش خواهید بود.

وجود مربیان دلسوزی که به خوبی با دنیای ورزش آشنا هستند به شما کمک می‌کند تا بدون آسیب و صدمه، روح و جسم خود را ارتقا ببخشید. نیاز به مربیان کاربلد ورزشی موجب شده است تا افراد متخصص این حوزه به فکر اخذ مجوز و تاسیس آموزشگاه ورزشی بیفتند. به این ترتیب می‌توانند در بستری مناسب به آموزش مشغول شوند.

تاسیس-آموزشگاه-ورزشی

در این سال‌ها که علاقه به ورزش کردن بیشتر شده است، نیاز بیشتری به مربیان ورزشی حرفه‌ای احساس می شود. این نیازمندی موجب شکل گیری آموزشگاه‌های ورزشی متعددی شده است.

مزایای ورزش

  • ارتقای کیفیت خواب: بر طبق تحقیقات انجام شده، ورزش کردن مداوم بر کیفیت خواب اثر می‌گذارد و موجب می‌شود تا خواب آرام‌تری داشته باشید.
  • تفریح سالم: پر کردن اوقات فراغت با ورزش کردن، ضمن ایجاد سرگرمی ‌موجب سلامت بدن می‌شود.
  • افزایش انعطاف پذیری در بدن: با افزایش سن، رفته رفته بدن انسان خشک می‌شود، اما می‌توان با ورزش نرمی بدن را حفظ کرد.
  • کنترل کننده وزن: برای اینکه در وزن ایده‌آل باشیم، باید ضمن داشتن تغذیه مناسب، ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهیم تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم. ورزش کردن سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و به این ترتیب فرایند کاهش وزن تسریع می‌شود.
  • مدیریت کننده روان و فکر: بر طبق بررسی‌های انجام شده افرادی که به طور مداوم ورزش می‌کنند، با درصد پایین‌تری در سنین پیری به زوال عقل دچار می‌شوند و از حافظه شناختی بالاتری برخوردار هستند.
  • کاهش دهنده کسالت و کرختی: بخش زیادی از کرختی انسان‌ها از بی‌تحرکی نشات می‌گیرد. در صورتی که می‌توان با ورزش شادابی و هیجان را تجربه کرد.
  • به تعویق انداختن پیری: با ورزش کردن می‌توان از پیری فرار کرد. ورزش کردن از بروز بیماری‌های شریانی قلب و دیابت جلوگیری می‌کند. در واقع می‌توان با ورزش کردن بدون نیاز به مصرف قرص روند پیری در بدن را کندتر کرد.
  • افزایش دهنده اراده و شکیبایی: با ورزش کردن یاد می‌گیرید که برای ساختن بدنی مقاوم و قوی باید در برابر فشارها و ناتوانی‌ها ایستادگی کنید. به این ترتیب می‌توان رفته رفته  به انسانی پراراده و صبور تبدیل شد.
  • ارتقا دهنده حافظه: با ورزش کردن می‌توان از زوال عقل و حواس پرتی دور شد. ورزش‌های هوازی اکسیژن‌رسانی به مغز را افزایش می‌دهند و موجب پویایی هر چه بیشتر عقل می‌شود.
  • کاهش دهنده استرس و افزایش خلاقیت: بر طبق تحقیقات انجام شده، ورزش کردن استرس را از انسان‌ها دور می‌کند و موجب افزایش خلاقیت می‌شود. به همین دلیل در شرکت‌های بزرگ ورزش کردن به برنامه‌ای ثابت و مهم برای کارمندان تبدیل شده است.

تاسیس آموزشگاه ورزشی

در دنیای ماشینی امروز که روز به روز بر نگرانی‌ها و دغدغه انسان‌ها افزوده می‌شود، باید به دنبال راهی برای کنترل هر چه بهتر استرس و اضطراب بود. متأسفانه وجود استرس به میزان قابل توجهی از کیفیت زندگی انسان می‌کاهد. ضمن اینکه طول عمر را کاهش می‌دهد. دانشمندان دریافته اند که می‌توان با ورزش کردن این مشکلات را به درستی مدیریت کرد.

افزایش تقاضای مردم برای حضور در باشگاه‌های ورزشی موجب شده است تا افراد متخصص زیادی به فکر تاسیس آموزشگاه ورزشی باشند.  به این ترتیب می‌توانند مربیان متخصص و حرفه‌ای را وارد بازار کار کنند.

نکته قابل توجه اینکه نباید از آموزش دیدن در بستری مطمئن که مجوزهای لازم برای فعالیت را دارد غافل شد. این بسترهای آموزشی ایمن تائیدیه وزارت مربوطه را دریافت کرده‌اند و در سایه قوانین و باید و نبایدهای تعیین شده از سوی دولت فعالیت دارند. البته از آنجایی که تاسیس چنین آموزشگاه‌هایی چندان کار ساده‌ای نیست، باید از افراد متخصص در این حوزه کمک گرفته شود.

اخذ مجوز آموزشگاه ورزشی با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا به متقاضیان تاسیس آموزشگاه ورزشی کمک می کنند تا فرایندهای مربوطه را در حداقل زمان ممکن به سرانجام برسانند.

اخذ مجوز آموزشگاه ورزشی با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

برای تاسیس آموزشگاه ورزشی باید چندین مرحله  مهم و اساسی را پشت سر گذاشت. تکمیل و ارائه فرم درخواست به مرجع صدور مجوز، ارائه مدارک هویتی، ارائه مدارک تحصیلی، ارائه گواهی سوء پیشینه، اخذ تاییدیه از اماکن، تامین ساختمان آموزشگاه، معرفی موسس و مالک و… بخشی از اقدامات ضروری برای اخذ مجوز آموزشگاه ورزشی به شمار می‌رود. از آنجایی که طی کردن هر یک از این مراحل به دقت و صبوری نیاز دارد و از سوی دیگر محدودیت زمانی مشخصی برای عبور از این فرایندها در نظر گرفته شده است، باید از افراد متخصص در این حوزه کمک گرفته شود.

راه ارتباطی با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا متشکل از کارشناسانی ماهر و دلسوز است که از صفر تا صد با قوانین اخذ مجوز آموزشگاه ورزشی آشنا هستند و می‌توانند علاقه‌مندان به این عرصه را به درستی راهنمایی کنند. شماره تلفن 88906532-021 راه ارتباطی شما با کارشناسان برای کسب اطلاعات کاربردی در خصوص اخذ مجوز آموزشگاه ورزشی است.

10 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه ورزشی”

  1. کامران گفت:

    چندین ساله که در زمینه پیلاتس و یوگا کار میکنم و اموزش میدهم میخوام اموزشگاه ورزشی در این دو رشته ورزشی تاسیس کنم، ایا شرایط انرا دارم ، سن من 24 سال است.

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  2. امیری گفت:

    سلام و درود شرایط گرفتن این مجوز برای اقایون جهت اموزشگاه بدنسازی و فیتنس چی هستش؟

  3. زانیار گفت:

    بنده در استان کرمانشاه میباشم میخواهم این مجوز را بگیرم باید به کجا مراجعه کنم؟

  4. آقای غلامی گفت:

    درود
    برای اخذ مجوز اموزشگاه ورزشی در زمینه تخصصی کاراته و جودو چه مدارک و شرایط اختصاصی و عمومی مورد نیاز هست؟

    • andisheadmin گفت:

      سلام
      کاربر محترم برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان مؤسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

  5. یسنا گفت:

    خرید مجوز اموزشگاه ورزشی – یوگا قانونی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *