اخذ مجوز کاریابی داخلی

شرایط دریافت مجوز کاریابی داخلی

اگر می‌خواهید به‌صورت قانونی در زمینه کاریابی برای افراد جویای کار در داخل کشور فعالیت کنید، باید حتما برای مجوز کاریابی داخلی اقدام کنید، زیرا داشتن مجوز قانونی سبب اعتماد کارفرمایان و کارجویان به موسسه شما می‌شود. اخذ مجوزکاریابی با توجه به اینکه بخواهید در زمینه کاریابی داخلی فعالیت کنید یا بین‌المللی، دارای شرایط و روال متفاوتی است. در این مقاله می‌خواهیم مدارک و شرایط مجوز کاریابی داخلی را بررسی و و در زمینه نحوه اخذ مجوز کاریابی داخلی به‌طور مفصل صحبت کنیم. با این مطلب کاربردی از اندیشه آسیا همراه باشید.

این روزها پیدا کردن شغل مناسب دغدغه بسیاری از افراد فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف است. بدون شک هر فردی علاقمند است تا در حیطه تخصص‌ها و استعدادهای خود مشغول به کار شود. این امر با توجه به شرایطی که مخصوصا در برخی شهرها و استان‌های کوچک‌تر حاکم است، سخت بوده و اغلب جوانان ساکن در شهرهای مختلف برای پیدا کردن کار مناسب با دشواری روبرو هستند و به همین دلیل حتی به موسسات دارای مجوز کاریابی خارجی نیز جهت پیدا کردن شغل مناسب، مراجعه می‌نمایند.

از طرف دیگر شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها نیز برای پیدا کردن نیروی کاری مناسب برای حوزه کاری خود اغلب با چالش‌هایی روبرو هستند و معمولا باید زمان زیادی را برای پیدا کردن نیروی کاری متخصص و مجرب صرف کنند. موسسات کاریابی در این میان می‌توانند واسط خوبی بین کارجویان و کارفرمایان باشند و شرایط یافتن شغل مناسب برای کارجویان و نیروی کاری مجرب برای کارفرمایان را تسهیل کنند.

با توجه به این توضیحات و نیاز بازار داخلی به وجود موسساتی قانونی برای کمک به روند یافتن شغل برای افراد و یافتن نیروی کاری خوب برای مشاغل، با دریافت مجوز کاریابی داخلی می‌توانید در این زمینه به فعالیت بپردازید. برای اینکه مجوز کاریابی را دریافت کنید باید از طریق ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان‌ها اقدام کنید. در ادامه با شرایط تاسیس کاریابی و مدارک لازم و همچنین مراحل اخذ مجوز بیشتر آشنا می‌شوید.

برای دریافت مجوز کاریابی داخلی به چه مدارک و شرایطی نیاز است؟

اخذ مجوز کاریابی داخلی

برای اخذ مجوز کاریابی نیز مانند سایر مجوزها شما باید واجد شرایط بوده و بتوانید مدارک لازم را برای تاسیس کاریابی ارائه دهید. اما چه مدارکی برای گرفتن مجوز کاریابی نیاز است و روال کار به چه صورت است؟

چنانچه به اطلاعاتی در زمینه اخذ مجوز اعزام دانشجو وزارت علوم نیز، نیاز دارید به مقاله مربوطه در سایت ما مراجعه فرمایید.

شرایط لازم برای اخذ مجوز کاریابی داخلی

اگر قصد فعالیت در زمینه کاریابی داخلی را دارید باید قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید که واجد شرایط تاسیس موسسه کاریابی هستید. شما برای اینکه بتوانید مجوز کاریابی را دریافت کنید باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی
  • تدین به دین اسلام یا یکی از اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن حداقل سن ۲۵ سال تمام
  • عدم اشتغال به کار در دستگاه‌های اجرایی دولتی

شما با دارا بودن این ۴ شرط می‌توانید برای اخذ مجور کاریابی در داخل کشور اقدام کنید. البته لازم است قبل از شروع روال کار، مدارک ذکر شده در بخش زیر را آماده کنید تا روند کاری برای اخذ مجوز شما با سرعت بیشتری انجام شود.

مدارک لازم برای دریافت مجوز کاریابی داخلی

همان‌طور که گفته شد برای اینکه بتوانید در زمینه کاریابی داخلی فعالیت کنید ابتدا باید مدارکی را آماده کنید. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان
  • دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی (برای متقاضیان اخذ مجوز کاریابی تخصص دریایی، دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته‌های علوم دریایی ضروری است)
  • تصویر اساسنامه برای اشخاص حقوقی
  • تصویر آگهی آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی کشور
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه کیفری مؤثر
  • گواهی ثبت رسانه‌های برخط اختصاصی در طرح ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (ویژه متقاضیان کاریابی الکترونیکی)
  • تأیید صلاحیت تخصصی دریایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی (ویژه متقاضیان کاریابی تخصصی دریایی)

پس با توجه به اینکه به‌صورت حقیقی یا حقوقی قصد اخذ مجوز کاریابی را دارید، باید مدارک بالا را آماده کنید. همان‌طور که در بخش‌های قبل نیز اشاره شد، مرجع صادرکننده مجوز برای موسسه کاریابی داخلی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی – اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است و در صورت دارا بودن شرایط و دارا بودن مدارک بالا و طی مراحل لازم در انتها شما می‌توانید مجوزی تحت عنوان رسمی «تأسیس واحد مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی» را از این وزارتخانه دریافت کرده و کار خود را در این حوزه به طور رسمی شروع کنید.

مدت زمان اعتبار مجوز کاریابی داخلی

اگر شرایط مجوز کاریابی داخلی را دارا باشید و تمامی مدارک گفته شده را نیز مهیا کنید پس از طی کردن مراحل ثبت نام در نهایت موفق به اخذ مجوز کاریابی از وزارت تعاون می‌شوید و می‌توانید کار خود را در این حوزه شروع کنید. مدت زمان اعتبار مجوز شما در هنگام صدور اولیه، ۲ سال است و پس از سپری شدن دو سال می‌توانید برای تمدید آن اقدام کرده و مجوز ۵ ساله را با تایید هیأت استانی دریافت کنید. پس مجوز شما در ابتدا ۲ ساله و پس از آن به‌صورت ۵ ساله تمدید می‌شود.

مراحل ثبت درخواست مجوز کاریابی داخلی

مراحل ثبت درخواست مجوز کاریابی داخلی

لازم به ذکر است که پروسه ثبت درخواست برای مجوز کاریابی علاوه‌بر اینکه به دارا بودن شرایط و مدارک گفته شده بستگی دارد، با توجه به استعلاماتی که باید اخذ شود و همچنین روال کار ادارات کشور ممکن است کمی طولانی شود. برای مثال در روند اخذ مجوز کاریابی به استعلاماتی همچون تایید حراست – تاییدیه مدارک تحصیلی، تایید اصالت گواهی عدم سوء‌پیشینه، تایید مدارک هویتی شخص، تصدیق گواهی عدم اعتیاد و دیگر موارد نیاز است که هر کدام از اینها باید از درگاه تخصصی مربوط به خود پیگیری شوند تا نتیجه استعلام صادر شده و مراحل اخذ مجوز کاریابی انجام شود.

با توجه به پروسه گفته شده بهتر است شما با مهیا کردن مدارک گفته شده برای ثبت درخواست – مشاوره اخذ مجوز کاریابی داخلی خود را از کارشناسان اندیشه آسیا دریافت کنید.. شما می‌توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص و حرفه‌ای ما تماس حاصل فرمایید و تمامی سوالات و ابهامات خود را در مورد شرایط لازم برای تاسیس کاریابی و چالش‌های مربوط به آن و همچنین در مورد هزینه‌ها و حداکثر مدت زمان لازم برای اخذ مجوز بپرسید و راهنمایی کاملی را دریافت کنید.

نحوه ثبت‌نام مجوز کاریابی داخلی

نحوه ثبت‌نام مجوز کاریابی داخلی

ابتدا به آدرس اینترنتی mojavez.ir مراجعه کنید.

نحوه ثبت‌نام مجوز کاریابی داخلی

طبق تصویر، در قسمت جستجو عبارت کاریابی را وارد کرده و بر روی کاریابی داخلی کلیک کنید.

نحوه ثبت‌نام مجوز کاریابی داخلی

پس از کلیک بر روی قسمت موردنظر، وارد صفحه راهنمای دریافت کاریابی داخلی می‌شوید. در این صفحه تمامی مدارک و شرایط لازم جهت تاسیس را به دقت مطالعه نمایید.

نحوه ثبت‌نام مجوز کاریابی داخلی

پس از بررسی مدارک و شرایط گفته شده، بر روی درخواست صدور مجوز کلیک کنید.

نحوه ثبت‌نام مجوز کاریابی داخلی

سپس نوع شخصیت خود (حقیقی یا حقوقی) را تعیین کنید.

نحوه ثبت‌نام مجوز کاریابی داخلی

پس از انتخاب نوع شخصیت با شماره تماس و کد یکبار مصرف ارسال شده احراز هویت شما انجام می‌شود.

نحوه ثبت‌نام مجوز کاریابی داخلی

در این مرحله لازم است تمامی مدارک خواسته شده و اطلاعات شخصی خود را تکمیل نموده و منتظر اعلام نتایج از طریق پنل درخواستی مجوز خود باشید.

اخذ مجوز کاریابی داخلی همراه با اندیشه آسیا

همان‌طور که در مطلب بالا گفته شد برای گرفتن مجوز کاریابی باید شرایطی همچون تابعیت جمهوری اسلامی و دارا بودن مدرک کارشناسی و همچنین حداقل ۲۵ سال سن را دارا باشید. در صورت دارا بودن شرایط تاسیس کاریابی داخلی شما باید مدارک گفته شده در بالا را آماده کنید تا بتوانید درخواست مجوز کاریابی خود را ثبت کرده و پس از طی مدت زمان لازم و پرداخت هزینه‌های مربوطه آن را دریافت کنید. با توجه به پروسه مورد نیاز برای دریافت استعلامات و تاییدیه های مختلف از مراجع گوناگونی مانند وزارت علوم، قوه قضاییه، وزارت کشور و…حتما قبل از شروع کار یک مشاوره جامع داشته باشید. موسسه اندیشه آسیا با به‌کارگیری متخصصان و کارشناسان خبره همواره آماده است تا در کمترین زمان ممکن مشاوره روش انجام مراحل کار را تا اخذ مجوز کاریابی را ارائه نماید برای ارتباط با کارشناسان ما و دریافت راهنمایی های لازم از طریق سایت اقدام کنید.

مشاوران اندیشه آسیا همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند. افرادی که تمایل‌ به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حوزه کاری مجموعه اندیشه آسیا دارند، می‌توانند با شماره تلفن 88906532-021 تماس حاصل نمایند.

1- آیا واگذاری مجوز کاریابی داخلی امکان‌پذیر است؟

خیر، واگذاری مجوز کاریابی داخلی امکان‌پذیر نیست، زیرا غیرقانونی می‌باشد و تخلف محسوب می‌شود.

2- آیا خرید مجوز کاریابی داخلی امکان‌پذیر است؟

خیر، خرید مجوز کاریابی داخلی امکان‌پذیر نمی‌باشد، زیرا غیرقانونی و غیرمجاز است.

3- آیا فروش مجوز کاریابی داخلی امکان‌پذیر است؟

خیر، فروش مجوز کاریابی داخلی غیرقانونی و ممنوع می‌باشد و امکان‌پذیر نیست.

4- شرایط اخذ مجوز کاریابی داخلی چیست؟

برای دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

5- جهت اخذ مجوز کاریابی داخلی در چه سامانه‌‌ای باید ثبت‌نام کرد؟

جهت شروع پروسه اخذ مجوز کاریابی داخلی می‌بایست از درگاه ملی مجوزهای کشور اقدام نمود.

6- چه مدت طول می‌کشد تا مجوز کاریابی داخلی صادر شود؟

برای دریافت مشاوره در این مورد با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس بگیرید.

7- مدارک لازم جهت دریافت مجوز تاسیس موسسه کاریابی داخلی شامل چه مواردی می‌شود؟

جهت مشاوره در این مورد با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس حاصل فرمایید.

8- مدت زمان اعتبار مجوز کاریابی داخلی چند سال می‌باشد؟

اعتبار اولیه این مجوز 2 ساله می‌باشد.

9- اخذ مجوز کاریابی داخلی به صورت حقیقی امکان‌پذیر است یا حقوقی؟

اخذ این مجوز به هر دو صورت حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر می‌باشد.

10- قیمت مجوز کاریابی داخلی چقدر می‌باشد؟

خرید، فروش و واگذاری مجوز تأسیس کاریابی داخلی غیرقانونی و ممنوع می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *