اخذ مجوز آموزشگاه فناوری نانو

8 دیدگاه
اخذ مجوز آموزشگاه فناوری نانو

افرادی که از صلاحیت کافی برخوردار هستند، می‌توانند با اخذ مجوز آموزشگاه فناوری نانو به عرصه آموزش وارد شوند. بدون شک این حوزه از پتانسیل‌های زیادی برای کسب موفقیت و رسیدن به درآمدهای کلان برخوردار است. این روزها زندگی ما با محصولات نانو گره خورده است. حتما محصولات نانو را در فروشگاه‌های معتبر دیده‌اید و از کیفیت بالای محصولات این‌چنینی باخبر هستید. در حال حاضر در عرصه‌های متنوع فروش می‌توان محصولات نانو را دید. حالا دیگر این محصولات به دست‌فروشان مترو هم رسیده است و  این اتفاق نشان می‌دهد که انقلاب عظیمی در حوزه فناوری نانو رخ داده است.

آشنایی بیشتر با فناوری نانو

اگر بخواهیم نانو را به مفهومی ساده و قابل درک تبدیل کنیم، باید بگوییم که در این فناوری اندازه هر نانو یک میلیاردم متر است. برای اینکه بهتر این موضوع را درک کنید، باید بگوییم که به این ترتیب هر نانو هشتاد هزار برابر ظریف‌تر از یک تار موی انسان می‌شود.

حالا که توانستید میزان هر نانو را به صورت تقریبی متوجه شوید، به سراغ توضیح چگونگی استفاده از نانو در صنایع مختلف می‌رویم. همان‌طور که می‌دانید در تمامی صنایع از مواد و عناصر مختلف استفاده می‌شود، با استفاده از فناوری نانو می‌توان تمامی این مواد و عناصر را به بخش‌های بسیار کوچک‌تری ریز کرد. در حال حاضر تمامی عناصر توانایی ریز شدن به اندازه 1 تا 100 نانومتر را دارند.

جالب است بدانید وقتی که مواد تا این اندازه ریز می‌شود، ویژگی‌ها و خواص‌های منحصر به فرد و تازه‌ای را بروز می‌دهند. همین موضوع موجب شده است که با روی کار آمدن فناوری نانو، شاهد شکل‌گیری انقلابی عظیم در صنایع مختلف باشیم.

فناوری نانو چه کاربردی دارد؟

وقتی صحبت از فناوری نانو به میان می‌آید، یعنی می‌توان به سراغ اتم‌های تشکیل‌دهنده ساختار مولکولی رفت. در چنین شرایطی می‌توان با جزئیات بیشتری اتم‌ها و مولکول‌ها را بررسی کرد. دانشمندان در فناوری نانو آرایش‌های مولکولی را مورد بررسی قرار می‌دهند و می‌توانند به ویژگی‌های تازه‌ای از مواد مختلف دست پیدا کنند. البته نکته مهمی که در این میان وجود دارد، این است که دانشمندان می‌توانند در این سطح از  دسترسی، ویژگی‌های مواد را تغییر دهند. این اتفاق همان موضوعی است که موجب شده در سال‌های اخیر، نام فناوری نانو بر سر زبان‌ها بیفتد. زیرا انسان‌ها به لطف این فناوری، ویژگی‌های تازه و اتفاقات نویی را در صنایع مختلف مشاهده می‌کنند.

افرادی که در حوزه نانو فعالیت دارند، معتقدند که محصولات نانو کمک به سزایی در کنترل هزینه‌ها داشته است. زیرا در تولید محصولات این‌چنینی، انرژی و مواد خام محدودتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سوی دیگر محصول نهایی نیز با قیمت بسیار پایین‌تری به دست مشتری می‌رسد، ضمن اینکه تمامی محصولات نانو در مقایسه با نمونه‌های معمولی موجود در بازار سبک‌تر، کوچک‌تر و  البته کاربردی‌تر هستند.

نحوه-اخذ-مجوز آموزشگاه فناوری نانو

با کمک فناوری نانو، می‌توان محصولاتی ارزان‌تر، باکیفیت‌تر و کاربردی‌تر را به بازار معرفی کرد.

مزایای فناوری نانو

  • کنترل مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری
  • بهبود شرایط محیط زیست و پاک‌کننده آن
  • برطرف‌کننده مشکلات بهداشتی
  • بهبوددهنده زندگی روزمره
  • و…

کاربرد فناوری نانو در حوزه‌های مختلف

در حال حاضر فناوری نانو در تمامی بخش‌ها و عرصه‌ها ورود پیدا کرده است. حالا می‌توان محصولات نانو را در صنایع زیر مشاهده کرد:

  • داروسازی
  • پزشکی
  • بهداشت
  • پوشاک
  • غذا
  • چاپ
  • و…

بازار جهانی فناوری نانو

به طور کلی فناوری نانو، انقلاب تازه‌ای را در سراسر جهان رقم زده است. اگرچه دانشمندان ایرانی در این حوزه بسیار موفق بوده‌اند، اما بازار جهانی نیز به دنبال رشد بهتر فعالیت‌های خویش در بخش فناوری نانو است. کشورهای پیشرفته به خوبی درک کرده‌اند که می‌توان با به کارگیری فناوری نانو دوره‌ای جذاب برای افزایش بهره‌وری در کارها و همچنین کسب ثروت بیشتر را رقم زد.

در حال حاضر روز به روز بر تعداد تولیدات محصولات نانو در سراسر جهان افزوده می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که از بازار خوبی برای آموزش برخوردار است و قطعا داوطلبان زیادی برای کارآموزی و آموزش دیدن در این حوزه وجود خواهد داشت.

از همین رو به تمامی افرادی که بر دانش نانو مسلط هستند، توصیه می‌شود تا با پا گذاشتن به عرصه آموزش این دانش را با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارند و به  رشد و توسعه هر چه بیشتر ایران عزیزمان کمک کنند.

چگونگی اخذ مجوز آموزشگاه فناوری نانو

افرادی که علاقه‌مند به تأسیس آموزشگاه فناوری نانو هستند، می‌توانند روند اداری اخذ مجوز را طی نمایند و در ادامه به تاسیس آموزشگاه، جذب اساتید، جذب کارآموزان و… مشغول شوند. البته توصیه می‌شود تا پیش از هر اقدامی‌ شرایط اولیه و قوانینی که برای چگونگی اخذ مجوز آموزشگاه فناوری نانو تعیین شده است را مطالعه نمایند تا بتوانند با سرعت بیشتری این روند قانونی را پشت سر بگذارند.

آموزشگاه فناوری نانو در واقع نوعی از آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای است. دستگاه اجرایی در این عرصه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. سازمان تابعه نیز سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در نظر گرفته شده است. در واقع سازمان فنی و حرفه‌ای کشور موظف است از تمامی قوانینی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین می‌شود، تبعیت نماید.

تمامی افراد حقیقی و حقوقی که تمایل دارند در حوزه فناوری نانو فعالیت آموزشی داشته باشند، باید روندی قانونی را طی کنند، بخشی از این روند عمومی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

شرایط عمومی متقاضی تاسیس آموزشگاه فناوری نانو

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد به دین اسلام یا سایر ادیان تاییدشده در قانون کشور
  • داشتن صلاحیت اقتصادی، اخلاقی و سیاسی
  • عدم اعتیاد به قرص‌های روانگردان و مواد مخدر
  • داشتن کارت پایان خدمت
  • نداشتن سوءپیشینه کیفری
  • عدم اشتغال در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی
  • توانایی تامین فضای آموزشی، کارگاهی و عمومی برای آموزشگاه

شرایط ساختمان آموزشگاه

  • ساختمان آموزشگاه می‌تواند کاربری آموزشی، یا اداری داشته باشد.
  • آموزشگاه باید دارای درب جداگانه برای رفت و آمد کارآموزان باشد.
  • ساختمان آموزشگاه باید در مالکیت یا اجاره متقاضی تاسیس قرار داشته باشد.
  • ساختمان آموزشگاه باید حداقل فضایی برای جای‌گیری سرورها و تجهیزات در نظر گرفته شده برای آموزش‌های مجازی و آنلاین داشته باشد.
  • قانون حد و حدودی را برای فضای در دسترس کارگاهی و آموزشی آموزشگاه‌های فناوری نانو در نظر گرفته است. بر این اساس حداقل فضای مورد نیاز در بخش کارگاهی و آموزشی باید به گونه‌ای باشد که امکان حضور حداقل 12 کارآموز در محیط وجود داشته باشد.
  • ساختمان آموزشگاه نانو باید حتما فضایی عمومی داشته باشد. این فضا در برگیرنده بخش‌های مختلفی از قبیل: سرویس بهداشتی، نمازخانه، رختکن، حیاط و… است.

سایر شرایط

  • متقاضی تأسیس باید بتواند تمام تجهیزات مورد نیاز برای آموزش را تأمین نماید. ناگفته نماند که تمامی این تجهیزات باید منطبق با استانداردهای آموزشی باشد.
  • تمامی مربیانی که در آموزشگاه فناوری نانو فعالیت دارند، باید دارای کد شناسه مربی‌گری باشند.
  • و…
تأسیس و راه‌اندازی آموزشگاه فناوری نانو

کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا همراه علاقه‌مندان تأسیس آموزشگاه فناوری نانو هستند.

اخذ مجوز آموزشگاه فناوری نانو همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

برای اینکه بتوان فعالیت قانونی و محکمی را در حوزه آموزش شروع کرد، باید بر طبق قوانین پیش رفت تا بتوان پس از اخذ پروانه، فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. تمامی علاقه‌مندانی که به دنبال اخذ مجوز آموزشگاه فناوری نانو هستند، می‌توانند با طی کردن فرایندهای الکترونیکی و غیرالکترونیکی به این خواسته جامه عمل بپوشانند.

بسیاری از متقاضیان تاسیس به دلیل کمبود وقت یا علاقه به سرعت بخشیدن به کارها ترجیح می‌دهند تا از افراد متخصص این حوزه کمک بگیرند. این دسته از افراد می‌توانند به کمک کارشناسانی که سال‌هاست در حوزه اخذ مجوز و تاسیس آموزشگاه فعالیت دارند، به طی شدن فرایندهای قانونی سرعت ببخشند.

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا، سال‌هاست که در حوزه اخذ مجوز آموزشگاه فناوری نانو فعالیت دارد. این مجموعه به خوبی با چگونگی طی شدن روند قانونی، شرایط جذب اساتید، چگونگی انجام تبلیغات و… آشناست و می‌تواند بهترین مشاوره را به متقاضیان ارائه دهد. افرادی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ مجوز آموزشگاه فناوری نانو دارند، می‌توانند با شماره‌گیری 88906532-021 از مشاوره‌های کاربردی مجموعه مشاورین اندیشه آسیا بهره‌مند شوند.

8 پاسخ به “اخذ مجوز آموزشگاه فناوری نانو”

  1. اقای هدایتی فر گفت:

    باسلام وقت بخیر
    ممنون از مطلب ارزشمندتون
    یه سوال دارم ؟مجوز اموزشگاه نانو قابل واگذاری هست؟

  2. فربد گفت:

    سلام با مدرک تحصیلی مهندسی شیمی میتوان این مجوز را اخذ کرد؟

  3. مجتبی گفت:

    سلام
    برای اقایان الزاما باید کارت پایان خدمت داشته باشن یعنی با داشتن معافیت نمیتونن این مجوز رو بگیرن؟

  4. باقریان گفت:

    درود
    مدرک تحصیلی مورد نیاز و شرایط سنی چی هست؟ مدرسین باید چه شرایطی داشته باشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *