اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

یک جامعه موفق جامعه‌ای است که افراد با مهارت‌ها و تخصص‌های مختلف در آن زندگی کنند و به رفع نیازهای مردم و ارائه خدمات به یکدیگر بپردازند. برای کسب مهارت‌ در زمینه‌های مختلف، نیاز به جایی برای یادگیری آ‌ن‌ها است. یادگیری مهارت‌های فنی و انواع تخصص‌ها در ایران، از طریق شرکت در دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای امکان‌پذیر است. امروزه آموزشگاه‌های فنی در تمام شهرها وجود دارند که رشته‌های مختلف را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند و تعداد آن‌ها روزبه‌روز درحال افزایش است. راه‌اندازی یک آموزشگاه فنی شرایطی دارد که مهم‌ترین آن اخذ مجوز تاسیس آموزشگاه است. در این مطلب چگونگی اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل که یکی از محبوب‌ترین رشته‌های فنی است را توضیح خواهیم داد.

مراحل ثبت درخواست مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

  1. وارد سایت mojavez.ir شوید
  2. انتخاب نوع شخصیت (حقوقی/حقیقی)
  3. تکمیل مراحل احراز هویت
  4. انتخاب نوع آموزشگاه
  5. تایید قوانین
  6. تکمیل مدارک و اطلاعات لازم

جهت اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل، ابتدا باید درخواست خود را در سامانه ملی مجوزها به آدرس اینترنتی mojavez.ir ثبت کرد. برای انجام این کار باید وارد سامانه شوید.

مراحل ثبت درخواست مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

با کلیک روی گزینه ورود در صفحه ابتدایی، مطابق تصویر وارد صفحه‌ای جدید خواهید شد که در آن باید شخصیت خود (حقیقی یا حقوقی) را مشخص کنید.

مراحل ثبت درخواست مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

در مرحله بعد باید احراز هویت خود را تکمیل کنید. این کار از طریق سامانه دولت من (پنجره ملی خدمات دولت هوشمند) انجام می‌شود.

مراحل ثبت درخواست مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

مطابق تصویر باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و کد امنیتی نمایش‌ داده‌ شده را در کادر مربوطه درج کنید تا کد فعال‌سازی برای شما ارسال شود.

مراحل ثبت درخواست مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

پس از دریافت کد فعال‌سازی باید وارد سامانه شوید و طبق تصویر، اطلاعات هویتی خود شامل کد ملی و تاریخ تولد را وارد کنید و روی ثبت اطلاعات کلیک کنید.

مراحل ثبت درخواست مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

پس از ثبت اطلاعات، مجددا به سامانه ملی مجوزها وارد شوید و از درختواره کسب‌وکار که در بخش خدمات قابل مشاهده است، نوع آموزشگاه خود را پیدا کنید.

مراحل ثبت درخواست مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

پس از پیدا کردن آموزشگاه باید روی آن کلیک کنید تا به صفحه درخواست صدور مجوز وارد شوید. در صورت مورد تایید بودن اطلاعات باید روی گزینه درخواست صدور مجوز کلیک کنید. پر کردن دو بخش استان و کد امنیتی در این صفحه الزامی است.

مراحل ثبت درخواست مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

پس از ثبت درخواست صدور مجوز، قوانین برای شما نمایش داده می‌شوند که باید آن‌ها را تایید کنید. در نهایت باید اطلاعات و مدارک لازم را تکمیل کنید و منتظر اعلام نتیجه نهایی صدور مجوز باشید.

مراحل ثبت درخواست مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

اولین گام برای راه‌اندازی آموزشگاه

شرایط اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل یکی از دوره‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای است که در آموزشگاه‌های اختصاصی برگزار می‌شود. این دوره جزو پرطرف‌دارترین دوره‌های فنی محسوب می‌شود و علاقه‌مندان با شرکت در آن با تمام نکات و فوت‌وفن‌های تعمیرات موبایل آشنا می‌شوند. با توجه‌ به این‌که امروزه استفاده از گوشی‌های موبایل، به‌ویژه گوشی‌های هوشمند بسیار رایج‌اند و همه مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند، نیاز به متخصصانی که در زمینه رفع مشکل و تعمیرات این گوشی‌ها مهارت داشته باشند، حائز اهمیت است.

دوره‌های آموزشی تعمیرات موبایل فرصتی برای کارآفرینی و ورود به بازار کار پردرآمد تعمیرات را فراهم می‌کنند. البته شرکت در این دوره‌ها تنها راه کسب درآمد از این مهارت نیست و راه‌اندازی آموزشگاه تخصصی برگزاری دوره‌های تعمیرات موبایل هم شیوه‌ای برای کسب درآمد از این تخصص است. آموزشگاه تعمیرات موبایل یکی از انواع آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای است که از طریق راه‌اندازی آن می‌توان به آموزش مهارت تعمیرات موبایل و تربیت متخصصان حرفه‌ای در این زمینه پرداخت. راه‌اندازی یک آموزشگاه فنی در زمینه تعمیرات، نیاز به اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل دارد. در واقع دریافت مجوزهای لازم، اولین مرحله از پروسه و فرایند راه‌اندازی آموزشگاه تعمیرات موبایل است. بعد از اخذ مجوز می‌توان برای شروع دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی کرد، تجهیزات موردنیاز را تامین کرد و از علاقه‌مندان به این مهارت برای ثبت‌نام در دوره‌ها دعوت به عمل آورد.

شرایط اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

شرایط اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل مانند دیگر آموزشگاه‌های فنی است. به‌عبارت دیگر تمام آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای برای شروع به کار و دریافت مجوز باید از پروسه‌ای یکسان عبور کنند. مطابق آخرین قوانین و اعلام سازمان ملی مجوزها، دریافت هر گونه مجوزی برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای در شاخه‌های مختلف، برای افراد حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر است اگر از شرایط لازم برخوردار باشند.
برای صدور نهایی و تایید مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل به‌جهت شروع کار، تاییدیه سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور نیاز است. مجری صدور این مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور هستند که بعد از بررسی شرایط متقاضی و اطمینان از صحت مدارک، مجوزهای لازم برای راه‌اندازی آموزشگاه را ارائه می‌کنند. در حال حاضر متقاضیان اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل، برای راه‌اندازی و شروع به کار این آموزشگاه باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

• داشتن حداقل 18 سال سن
• تامین حداقل سرانه فضای آموزشی و کارگاهی موردنیاز آموزش‌های نظری و کارگاهی حداقل 3 متر به ازای هر نفر
• تایید صلاحیت انتظامی مکان آموزشگاه

در اینجا ذکر یک نکته الزامی است که آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای انواع مختلفی دارند و در دسته‌های مختلف جای می‌گیرند. شرایط کلی اخذ مجوز مانند رده سنی و امکان تامین فضا یا محیط مناسب برای یادگیری در تمام آن‌ها یکسان است؛ اما مواردی مانند تعهدات و… در مورد آموزشگاه‌های مختلف، بسته‌ به نوع آن‌ها متفاوت خواهد بود.

مدارک لازم برای مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

مدارک لازم برای مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

متقاضیانی که از شرایط لازم برای اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل برخوردار باشند، باید درخواست خود را در سامانه ملی مجوزها ثبت کنند و برای دریافت مجوز آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای اقدام کنند. لازمه این کار ارائه مدارکی است که در این بخش در مورد جزئیات آن‌ها صحبت خواهیم کرد. مهم‌ترین مدارکی که برای اخذ مجوز آموزشگاه آزاد فنی‌وحرفه‌ای نیاز هستند، عبارت‌اند از:

• گواهینامه‌های مربوط به دوره بازآموزی و ارتقا مهارت
• مدارک دال بر مالکیت یا اجاره محلی با شرایط اعلام‌شده برای آموزشگاه
• مدارک دال بر مالکیت و برخورداری از تجهیزات و ابزارآلات لازم برای برگزاری دوره‌ها
• مدارک هویتی متقاضی راه‌اندازی آموزشگاه و…

نکات مهم در اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

نکات مهم در اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل

یکی از نکات مهمی که در مورد اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل باید به آن توجه کرد، اعتبار مجوزهای دریافتی برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای است. مجوز دریافتی برای این آموزشگاه‌ها دارای اعتباری مشخص است و پس از پایان مدت اعتبار می‌باید تمدید گردد.

اعتبار اولیه مجوز بسته‌ به نوع آموزشگاه متفاوت است و در زمان صدور مجوز مشخص می‌شود. بسته‌ به زمینه فعالیت، مجوز به مدت یک یا پنج‌ ساله صادر می‌شود. در مورد مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل، معمولا مجوز به‌صورت پنج‌ ساله صادر می‌گردد.

• درصورت نقص در مدارک یا عدم تطابق شرایط لازم با شرایط اعلام‌شده توسط سازمان، ممکن است نیاز به مراجعه حضوری متقاضی دریافت مجوز برای رفع نواقص باشد. اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل، نیاز به احراز هویت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم دارد. توصیه می‌کنیم این مرحله را قبل از درخواست مجوز انجام دهید تا پروسه صدور مجوز سریع‌تر طی شود.

• شرایط عمومی اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل، شامل تابعیت ایرانی، عدم سو پیشینه، عدم اعتیاد، کارت پایان خدمت، عدم اشتغال در مشاغل دولتی و… است. در هر مرحله از اخذ مجوز که خلاف این موارد ثابت شود، مجوز فرد باطل می‌شود و برای دریافت مجدد آن باید پروسه لازم را طی کرد.

دریافت مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

در این مقاله در مورد شرایط و مدارک لازم جهت اخذ مجوز آموزشگاه تعمیرات موبایل صحبت کردیم. صدور این مجوز بر عهده سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور است و دریافت آن برای همه افرادی که واجد شرایط گفته‌شده باشند، امکان‌پذیر است. در صورتی‌که نیاز به راهنمایی جهت دریافت این مجوز دارید، کافی است با کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا در ارتباط باشید. کارشناسان این مجموعه، با اطلاعات کافی در مورد شرایط و چگونگی اخذ مجوز آموزشگاهی، شما را در زمینه دریافت مجوز راهنمایی می‌کنند و از ابتدای مسیر و درخواست تا صدور مجوز و تاسیس آموزشگاه همراه شما هستند. جهت ارتباط با کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا، با شماره تلفن 88906532-021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *